آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

گیاهخواری با پاستا چرخی و پنیر


پاستا چرخی با پنیر از مجموعه دستور غذایی بدون گوشت مارتا استوارت است که طرز تهیه آن را آماده کرده ایم. در تهیه ی این غذا از هر گونه پاستای فرمی که در دسترس دارید می توانید استفاده کنید.

وب سایت آشپزباشی: پاستا چرخی با پنیر از مجموعه دستور غذایی بدون گوشت مارتا استوارت است که طرز تهیه آن را آماده کرده ایم. در تهیه ی این غذا از هر گونه پاستای فرمی که در دسترس دارید می توانید استفاده کنید.

مواد لازم:

  • پاستا چرخی 450 گرم
  • شیر 3 پیمانه
  • کره 3 قاشق سوپ خوری
  • آرد 3 قاشق سوپ خوری
  • خردل دیجون 1 قاشق چای خوری
  • پنیر چدار رنده شده 280 گرم
  • پنیر چدار رنده شده  4 قاشق چای خوری 

پاستا چرخی با پنیر

نکاتی در رابطه با تهیۀ پاستا چرخی با پنیر:


به جای خردل دیجون می توانید از خردل زرد استفاده کنید.

طرز تهیه:

1- یک قابلمه بزرگ آب را روی شعله بگذارید تا به جوش بیاید. به آن نمک اضافه کنید. پاستا را به آن بیفزایید و کمی آن را بپزید. به خوبی آن را آبکش نمایید و به یک کاسۀ بزرگ منتقل کنید.

2-  شیر را روی شعلۀ متوسط گرم کنید تا داغ شود. کره را داخل ماهیتابه ای روی شعلۀ متوسط بگذارید تا آب شود. وقتی کره شروع به کف کردن کرد، آرد را اضافه کنید و هم بزنید و اجازه دهید 1 دقیقه بپزد. سپس به آرامی شیر را اضافه کنید و هم بزنید. حدود 5 دقیقه بپزد تا مخلوط پف کند و کمی سفت شود.

3- ماهیتابه را از روی شعله بردارید. یک قاشق چایخوری نمک، کمی فلفل سیاه، فلفل کاین، خردل، و پنیر را اضافه کنید، هم بزنید تا آب شوند.

4- سس پنیر را روی پاستا بریزید و هم بزنید و بلافاصله سرو کنید.


ویدیو مرتبط :
‫پاستا با کدو حلوایی و پنیر‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاستا با مرغ و پنیر فتا


می‌توانید به سلیقه خود انواع سبزیجات را به همراه و یا به جای پیاز اضافه کنید؛ قارچ، بروکلی، گل‌کلم و...





صبح بخیر: 

مواد لازم برای چهار نفر:
  •   مرغ خلالی: 450 گرم
  •   پیازچه ورقه ورقه: 4 عدد
  •   کره گیاهی: 50 گرم
  •   پنیر فتا: 200 گرم
  •   پاستای پنه: 300 گرم
  •   نمک و فلفل: به میزان لازم

روش تهیه

1 - پاستا را در 4 لیتر آبجوش که به آن چهار قاشق نمک و چهار قاشق غذاخوری روغن اضافه شده است، 15 دقیقه بجوشانید سپس پاستا را آبکش کرده، کمی آب سرد روی آن بریزید تا نشاسته آن را شسته شده و از چسبیدن آنها جلوگیری کند.

2 - روغن را در یک تابه گود روی شعله متوسط داغ کرده و مرغ را حدود 5 دقیقه در آن تفت دهید تا طلایی شود. سپس پیازچه را به مرغ اضافه کرده و یک دقیقه تفت دهید. پنیر را به شکل مکعب‌های 3 در 3 سانتیمتر خرد کرده و به مرغ اضافه کرده و روی شعله کم یک تا دو دقیقه تفت دهید ولی آن را زیاد هم نزنید تا پنیر له نشود. نمک و فلفل به آن اضافه کنید.

3 - پاستا را به تابه اضافه کرده و به آرامی با مواد داخل آن مخلوط کنید. پس از 2، 3 دقیقه و یا تا زمانی که پاستا گرم شد، غذا را در ظرف کشیده با چند تکه پنیر و کمی پیاز ساطوری آن را تزیین کرده و سرو کنید.

توصیه سر آشپز

پاستا در اغلب موارد به عنوان یك غذای سریع و آسان شناخته می‌شود. عادت ما استفاده از سس گوجه‌فرنگی برای پاستاست، اما این غذا یك تجربه جدید برای مشكل‌پسندان است.

توصیه های ویژه

1 می‌توانید از میگو به جای مرغ استفاده کنید. در این صورت مدت تفت دادن را به دو دقیقه کاهش دهید تا میگو سفت نشود.

2 شعله زیاد کره را می‌سوزاند برای همین یک قاشق غذاخوری هم به کره اضافه کنید.

3 می‌توانید به سلیقه خود انواع سبزیجات را به همراه و یا به جای پیاز اضافه کنید؛ قارچ، بروکلی، گل‌کلم و... از این جمله‌اند. در این صورت مدت تفت دادن را به سه دقیقه روی شعله ملایم افزایش دهید.