آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

این کیک به کمی مهارت نیاز دارد


تهیه این کیک کلاسیک بسیار آسان است؛ تنها لازم است که چند نکته را به یاد داشته باشید. تا جایی که امکان دارد هوا وارد خمیر شود تا کیک پف کند و همچنین از آنجایی که این کیک به گرما حساس است دمای فر را تحت کنترل داشته باشید.

وب‌سایت آشپزباشی: تهیه این کیک کلاسیک بسیار آسان است؛ تنها لازم است که چند نکته را به یاد داشته باشید. تا جایی که امکان دارد هوا وارد خمیر شود تا کیک پف کند و همچنین از آنجایی که این کیک به گرما حساس است دمای فر را تحت کنترل داشته باشید.

مواد لازم:

  •     کره ۲۲۵ گرم
  •     شکر  ۲۲۵ گرم
  •     وانیل  ۱ قاشق چای خوری
  •     تخم مرغ  ۴ عدد
  •     آرد  ۲۲۵ گرم
  •     نمک  ۳/۴ قاشق چای خوری
  •     بیکینگ پودر  ۳ قاشق چای خوری
  •     شیر  قدری
  •     خامه  ۲۰۰ میلی لیتر
  •     پودر قند  یک و نیم قاشق غذاخوری
  •     توت فرنگی ۲۵۰ گرم

کیک اسفنجی خامه و توت فرنگی

مواد لازم:

    1-فر را از قبل با حرارت 180 درجه سانتی گراد گرم کنید. ته 2 عدد قالب گرد 20 سانتی متری را با کره چرب کرده و در آن ها کاغذ روغنی پهن کنید.

    2-کره (به دمای محیط) را به همراه شکر با همزن برقی بزنید تا بیرنگ و پفدار شوند. یک دوم قاشق چایخوری وانیل را اضافه کنید.

    3-تخم مرغ ها را بزنید. آن ها را به تدریج به ترکیب کره و شکر اضافه کنید.

    4-آرد الک شده را با نمک و بیکینگ پودر مخلوط کنید. ترکیب آرد را به سایر مواد اضافه کرده و با کمک یک قاشق آهنی مواد را با هم ترکیب کنید. (مواد را بیش از حد با هم ترکیب نکنید).

    5-قدری شیر به خمیر اضافه کنید تا شل شود.

    6-از خمیر به طور مساوی در قالب ها بریزید. آن ها را برای 22 تا 25 دقیقه تا طلایی شوند و یا زمانیکه خلال دندانی که در وسط کیک فرو بردید و بیرون آوردید، تمیز باشد، در فر بپزید. بعد از پخت، قالب ها را از فر خارج کنید و کنار بگذارید تا برای 5 دقیقه خنک شوند. سپس کیک ها را از قالب خارج کنید و روی توری قرار دهید تا کاملا خنک شوند.

   7- زمانیکه کیک ها کاملا خنک شدند، خامه را در ظرفی بریزید. یک دوم قاشق چایخوری وانیل باقیمانده را به آن اضافه کنید و آن ها را تا خامه فرم بگیرد، بزنید.

    8-پودر قند را به خامه اضافه کنید و به آرامی آن ها را با هم مخلوط کنید.

    9-یکی از کیک ها را در ظرف مورد نظر قرار دهید و از خامه ی وانیلی روی آن بمالید (خامه را از کناره ها فاصله دهید). توت فرنگی ها را روی خامه بچینید. کیک دوم را روی آن قرار دهید. بر روی آن کمی پودر قند بپاشید و در صورت تمایل با توت فرنگی تزیین کنید.

نکات:

1-به کره ی اضافی برای چرب کردن قالب نیاز دارید.

2-آرد را الک کنید.

3- به پودر قند اضافی برای تزیین کیک نیاز دارید.

4- سر توت فرنگی را جدا کنید و توت فرنگی ها ورقه ورقه برش دهید.


ویدیو مرتبط :
مهارت های قابل انتقال چیست و چرا ما به آنها نیاز داریم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران برای صعود مستقیم به جام‌جهانی به ۴ امتیاز و کمی شانس نیاز دارد



 صعود مستقیم ایران به جام‌جهانی

مسیر پیچیده ملی‌پوشان برای رسیدن به برزیل

ایران برای صعود مستقیم به جام‌جهانی به ۴ امتیاز و کمی شانس نیاز دارد

تیم ملی فوتبال ایران برای صعود مستقیم به جام جهانی ۲۰۱۴ باید از دو دیدار لبنان و کره جنوبی چهار امتیاز بگیرد و کمی هم خوش‌شانس باشد تا ازبکستان و کره به نتیجه مساوی برسند.

به گزارش خبرگزاری فارس، شب گذشته دو دیدار حساس از گروه A رقابت‌های مقدماتی جام جهانی برزیل در منطقه آسیا برگزار شد.

در مسابقه اول ایران یک بر صفر قطر را شکست داد تا امید‌هایش برای صعود مستقیم به جام جهانی و بدون اما و اگر زنده شود. سه امتیاز بازی با قطر روح تازه‌ای به فوتبال ملی ایران دمید.

در دیدار دوم نیز نتیجه دلخواه ایران رقم خورد و کره جنوبی با وجود برتری مطلق در میدان در بیروت متوقف شود تا با این مساوی هم فاصله امتیازی ایران و کره جنوبی به یک امتیاز برسد و هم لبنان دیگر هیچ شانسی برای صعود به جام جهانی نداشته باشد و روز سه‌شنبه آینده 21 خرداد با انگیزه‌ای کمتر مقابل ملی پوشان ایران به میدان بیاید.

در حال حاضر تیم ملی ایران برای صعود مستقیم به جام جهانی 2014 برزیل باید چهار امتیاز از این دو بازی بگیرد و امیدوار باشد که دیدار ازبکستان و کره جنوبی برنده‌ای نداشته باشد.

تیم ایران اگر به دنبال صعود مستقیم و بی‌دردسر به جام جهانی هستیم باید لبنان را در تهران شکست بدهیم و در بازی آخر مقابل کره جنوبی یک امتیاز بگیریم. آن به شرطی که کره جنوبی مقابل ازبکستان متوقف شود و بازی این دو تیم برنده‌ای نداشته باشد.

حضور در پلی آف

تیم ملی ایران اگر لبنان را شکست بدهد و یا یک امتیاز از این حریف بگیرد حضورش در پلی آف قطعی می‌شود.

حتی اگر در دیدار آخر مقابل کره جنوبی شکست بخورد.

البته حضور در پلی آف معنایش پیمودن مسیری سخت برای رسیدن به برزیل است.

بهترین نتیجه کره و ازبکستان برای ایران

دیدار کره جنوبی و ازبکستان سه ‌شنبه آینده و در روز بازی ایران و لبنان برگزار می‌شود. بهترین نتیجه در این بازی برای ایران تساوی دو تیم است. اینکه ازبکستان بتواند در کره امتیاز بگیرد در این شرایط ایران در صورت پیروزی برابر لبنان 13 امتیازی و صدرنشین گروه خواهد شد.

در این شرایط تیم ملی ایران برای صعود مستقیم فقط یک امتیاز نیاز دارد.  البته کره برای برد مقابل ما به میدان خواهد آمد.

بازی روز 28 خرداد جدال مرگ و زندگی برای رسیدن به جام جهانی است جدالی که ما یک امتیاز می‌خواهیم و کره جنوبی سه امتیاز تا به طور مستقیم به جام جهانی برویم. البته پیش فرض این است که لبنان را ما برده‌ایم وگرنه اگر به این حریف امتیاز بدهیم باید فقط به پلی آف فکر کنیم.

* پیروزی کره جنوبی شرایط ما را سخت می‌کند

در صورتیکه کره جنوبی برابر ازبکستان به پیروزی برسد و 14 امتیازی شود در آن صورت ما هم در صورت پیروزی بر لبنان 13 امتیازی خواهیم شد و برای صعود بدون اما و اگر باید کره جنوبی را شکست بدهیم وگرنه امکان دارد ازبکستان با پیروزی مقابل قطر با ما هم امتیاز شود و کار به تفاضل گل کشیده می شود زیرا دیدار دو تیم در تهران و تاشکند مساوی شده‌اند. در این صورت پیروزی با تعداد گل های زیاد مقابل لبنان ارزشمند خواهد بود.

فوتبال ایران هفت روز پر هیجان را پیش رو دارد. اگر لبنان را سه‌شنبه ببریم حضورمان در پلی آف قطعی می‌شود و به صعود  مستقیم امیدوار می شویم خوشبختانه نتیجه بازی ازبکستان و کره جنوبی را قبل از شروع بازی با لبنان می‌دانیم زیرا آنها دو ساعت زودتر از ما بازی دارند. این مسئله می‌تواند از نظر روحی به سود مان باشد هرچند ما اگر می‌خواهیم صعود مستقیم داشته باشیم باید لبنان را شکست بدهیم./فارس