آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه تارت بادام یک نفره


بادام یکی از چیزهایی است که هم به تنهایی خیلی طرفدار دارد و هم اگر در غذا یا شیرینی از آن استفاده کنیم همه استقبال می کنند. در این مطلب طرز تهیه تارت های بادام را به شما اموزش داده ایم.

وب‌سایت ایران کوک: بادام یکی از چیزهایی است که هم به تنهایی خیلی طرفدار دارد و هم اگر در غذا یا شیرینی از آن استفاده کنیم همه استقبال می کنند. در این مطلب طرز تهیه تارت های بادام را به شما اموزش داده ایم.

مواد لازم:

    آرد 300 گرم
    شکر 2 قاشق چایخوری
    کره بدون نمک سرد شده 150 گرم
    زرده تخم مرغ 1 عدد
    آب یخ 1 تا 2 قاشق سوپخوری
    سفیده تخم مرغ زده شده 1 عدد
    کره ی بدون نمک 60 گرم
    شکر 90 گرم
    تخم مرغ 1 عدد
    پودر بادام 120 گرم
    مربای توت فرنگی 2 قاشق سوپخوری

طرز تهیه تارت بادام یک نفره

طرز تهیه:

 1- برای تهیه پاستری، آرد، دو قاشق چایخوری شکر و کره را در غذاساز مخلوط کنید. سپس در حین زدن زرده های تخم مرغ و به اندازه کافی آب یخ اضافه کنید تا یک توده ی چسبنده تشکیل شود. خمیر را از غذاساز خارج کنید و با کیسه فریزر بپوشانید به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید.

2- فر را از قبل تا دمای 150 درجه سانتیگراد گرم کنید.

3- پاستری را باز کنید تا به ضخامت 8 میلی متر برسد. از درون آن شش دایره ی 5/7 سانتی ببرید. شش دایره را درون قالب کیک فنجانی شش خانه ای قرار دهید و سفیده زده شده را با برُس روی آنها بمالید. آنرا 30 دقیقه در یخچال قرار دهید. روی هر پاستری را کاغذ مومی و روی آن وزنه ی های پخت یا لوبیای خشک یا برنج بریزید تا حرکت نکند. به مدت 10 دقیقه آن را بپزید. از فر خارج کنید و وزنه ها و کاغذ ها را بردارید. اجازه دهید سرد شود.

4- برای مواد پر کننده، کره را با 90 گرم شکر بزنید تا پف کند. پودر بادام را در آن بریزید. روی هر پاستری نصف قاشق چایخوری مربا ریخته و مخلوط بادام را روی آنها بریزید.

5- پاستری ها را 10 تا 15 دقیقه بپزید یا تا زمانی که پف کند و طلایی شود. آنها را 10 دقیقه خنک کنید سپس از قالب دربیاورید و روی رک بگذارید تا سرد شود. وقتی تارت ها به دمای اتاق رسیدند آنها را سرو کنید.


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه تارت (قسمت اول: طرز تهیه خمیر تارت)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه نان بادام زمینی



 

آشپزی,نان بادام زمینی

 

مواد لازم :

 

آرد

سه و نیم پیمانه

مایه خمیر

10 گرم

شیر و روغن

از هر کدام نصف پیمانه

تخم‌مرغ و زرده آن

از هر کدام یك عدد

كره گیاهی (مارگارین)

یك قاشق سوپخوری

نمك و شکر

از هر کدام یك قاشق مرباخوری

بادام‌زمینی آسیاب‌شده و آب

به میزان لازم

كنجد و خرفه

به میزان لازم

 

 

طرز تهیه :


آشپزی-آرد، مایه خمیر، نمك و شكر را با هم مخلوط كرده وسط آن را گود كنید سپس شیر، روغن و تخم‌مرغ را بریزید و آرام‌آرام آرد را با آن مخلوط كرده و آب به آن اضافه كنید تا خمیر یك‌دستی به دست آید و به دست نچسبد. از خمیر چند چونه درست كرده و هر كدام را با وردنه به صورت دایره باز كنید روی خمیر را با مارگارین كه در محیط نرم شده چرب كرده و پودر بادام‌زمینی را روی آن بپاشید و آن را به صورت نازك رول كنید و دور خودش مثل گل بپیچید و روی آنها زرده مالیده، كنجد و خرفه بپاشید و داخل سینی فر چرب شده قرار داده و 15 دقیقه به آن استراحت دهید تا حجم آن دو برابر شود.

 

آن‌گاه در فر گرم شده با حرارت 175 درجه سانتی‌گراد به مدت 30 دقیقه قرار دهید تا حدی كه روی نان‌ها طلایی شود.

 

منبع : groohashpazi