آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

با باقیمانده غذای دیشب «سوپ» درست کنید


سوپ مرغ و سبزیجات از مجموعه دستورغذایی های جیمی الیور است که سایت ما طرز تهیه آن را برای شما آماده کرده است.این پیش غذای آسان و انرژی زا، راهی مناسب برای استفاده از مرغ پخته اضافه ی باقیمانده از سایر غذاهاست.

وب‌سایت آشپزباشی: سوپ مرغ و سبزیجات از مجموعه دستورغذایی های جیمی الیور است که سایت ما طرز تهیه آن را برای شما آماده کرده است. این پیش غذای آسان و انرژی زا، راهی مناسب برای استفاده از مرغ پخته اضافه ی باقیمانده از سایر غذاهاست.

مواد لازم:

  •     هویج  ۶ عدد
  •     کرفس  ۶ شاخه
  •     پیاز  ۲ عدد
  •     برگ بو  ۲ عدد
  •     نمک  به میزان لازم
  •     فلفل سیاه  به میزان لازم
  •     مرغ  به میزان لازم
  •     کره  قدری
  •     روغن زیتون  به میزان لازم
  •     سیر  ۲ حبه
  •     موسیر  ۴ عدد
  •     جعفری  ۵ شاخه
  •     اسفناج  ۲۰۰ گرم
  •    لیمو  ۱ عدد

سوپ مرغ و سبزیجات

طرز تهیه:

   1- برای تهیه آب مرغ، 2 عدد از هویج و 2 عدد از کرفس ها را بشویید و خرد کنید. آن ها را به همراه پیاز، برگ بو ها، دانه های فلفل، یک نوک انگشت نمک و تکه های مرغ در قابلمه ای بریزید. قابلمه را پر از آب کنید تا روی همه مواد را بپوشاند. آن را بجوشانید. حرارت را کم کرده و بگذارید مواد برای 1 ساعت قل بزند. در میان پخت چندین بار، مواد سفید جمع شده روی سطح آب را بردارید و دور بریزید.

    20-2 دقیقه قبل از اینکه آب مرغ آماده شود، مواد سوپ را آماده کنید. هویج های باقیمانده رابشویید و پوست بگیرید، کرفس ها را هم بشویید. هر دوی مواد را به ابعاد نیم سانتی متری خرد کنید.

    3-در قابلمه ای روی حرارت متوسط، در مقداری روغن زیتون، کره را آب کنید. سیر، موسیر و ساقه های خرد شده ی جعفری را برای 5 تا 10 دقیقه تفت دهید، تا نرم شوند ولی تغییر رنگ ندهند. کرفس و هویج را به آن ها اضافه کنید و برای 5 دقیقه دیگر بپزید.

    4-هنگامیکه آب مرغ آماده شد، مرغ (استخوان ها و تمامی تکه های مرغ ) را از آن خارج کنید و کنار بگذارید. آب مرغ را از صافی رد کنید و به ترکیب سبزیجات اضافه کنید. آن را بجوشانید سپس حرارت را کم کرده و بگذارید برای 20 دقیقه قل بزند. در این مرحله می توانید سبزی های فصل و دلخواهتان را هم به سوپ اضافه کنید و بگذارید حدود 10 دقیقه دیگر بپزند. در دقایق آخر اسفناج را اضافه کنید.

    5- برای پایان کار آب لیمو را در سوپ بچکانید، سوپ را بچشید و در صورت لزوم به آن نمک و فلفل بیشتری اضافه کنید.

  6- برای سرو، سوپ را در ظرف های مورد نظرتان بریزید، از تکه های مرغ روی آن ها قرار دهید، بر رویشان جعفری خرد شده و مقداری فلفل سیاه بپاشید.

نکاتی در رابطه با تهیه ی سوپ مرغ و سبزیجات:

1- پیازها را خرد کنید.

2- به ۴ عدد دانه فلفل سیاه هم نیاز دارید.

3- از باقیمانده یک عدد مرغ پخته، استخوان به همراه گوشت، استفاده کنید.

4- پوست سیر و موسیر ها را جدا کنید و آن ها را ریز خرد کنید.

5- برگ های جعفری را جدا کنید. ساقه های جعفری را ریز خرد کنید.


ویدیو مرتبط :
سوپ مرغ و جینسینگ (غذای کُره ای)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سوپ ترخینه غذای محلی کرمانشاه



 

سوپ,پخت انواع سوپ

 

 

مواد لازم :


ترخینه

2 گلوله

آب مرغ

۳ لیوان به تنهایی و یا همراه با گوشت مرغ

لپه و عدس

نیم پیمانه

اسفناج خرد شده

۳ قاشق غذا خوری

پیاز درشت

۱ عدد

نمک و زرد چوبه

به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه :

 

ترخینه یکی از سوپ های محلی و معروف کرمانشاه می باشد که در تهیه آن از گندم و دوغ استفاده می شود و به صورت گلوله های خشک شده و آماده عرضه می شود و در شهر ما به عنوان یک غذای دارویی جهت مداوای سرماخوردگی بین مردم طرفداران بسیاری دارد.

ابتدا ترخینه را به مدت یک ساعت بخیسانید. لپه و عدس را جداگانه بپزید و بعد ترخینه و آب گوشت و پیاز خرد شده و نمک و زرد چوبه را اضافه کنید و روی حرارت کم بگذارید تا پخته شود. سپس لپه و عدس پخته را به سوپ اضافه کنید ودر آخر اسفناج را اضافه کنید . وقتی سوپ پخت و غلظت مناسب را پیدا کرد در ظرف سوپخوری بکشید و قبل از غذا نوش جان کنید ( اگر می خواهید سوپ شما خوشمزه تر باشد می توانید از گوشت بال و گردن مرغ استفاده وسپس استخوانها را جدا و گوشت آنرا ریز ریز کرده وبه سوپ اضافه کنید )

 

 

منبع : ashpazierangin