اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

موگرینی خواستار تحریم تسلیحاتی لیبی شد


رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا از سازمان ملل متحد تحریم تسلیحاتی لیبی را خواستار شد.

خبرگزاری ایلنا: رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا از سازمان ملل متحد تحریم تسلیحاتی لیبی را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «فدریکا موگرینی» رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز-دوشنبه- از شورای امنیت سازمان ملل متحد تحریم تسلیحاتی لیبی را خواستار شد.

موگرینی از شورای امنیت خواست مجوز حضور نیروی دریایی اتحادیه اروپا در دریای مدیترانه را برای جلوگیری از ورود تسلیحات به لیبی صادر کند.


ویدیو مرتبط :
شورای امنیت به تحریم تسلیحاتی شورشیان یمن رای داد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موگرینی: آزمایش موشکی ایران ناقض توافق هسته‌ای نبود / خواستار تحریم ایران نیستیم



 اخبارسیاست  خارجی,خبرهای  سیاست  خارجی, مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که هیچ‌یک از وزیران امور خارجه این اتحادیه خواستار تحریم ایران برای برنامه موشکی‌اش نشده‌اند.

به گزارش ایسنا  به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه در نشست شورای روابط خارجی، موضوع آزمایش‌های موشکی اخیر ایران را در کنار دیگر مسائل داخلی و بین‌المللی مورد بررسی قرار دادند.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از پایان این نشست به خبرنگاران گفت: ما با وزیران امور خارجه درباره اینکه در کدام زمینه‌ها و حوزه‌ها با ایران تعامل مجدد برقرار کنیم و روابط کامل خود را با این کشور از سر بگیریم، گفت‌وگو کردیم.

وی در ادامه با اشاره به آزمایش‌های موشکی اخیر ایران تاکید کرد که این آزمایشات نقض توافق هسته‌ای نبوده است، هر چند می‌تواند به افزایش تنش‌ها در منطقه کمک کند.

موگرینی تصریح کرد: این سازمان ملل است که باید درباره اینکه آیا این آزمایشات نقض قطعنامه شورای امنیت بوده‌اند یا خیر، تصمیم‌گیری کند. هیچ یک از اعضای اتحادیه اروپا خواستار تحریم ایران به دلیل آزمایش‌های موشکی‌اش نشده‌اند.

براساس این گزارش، وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا تنها از آزمایشات موشکی ایران انتقاد کرده‌اند اما به نظر می‌آید که تمایلی برای اتخاذ تصمیم علیه ایران نداشته‌اند.

اتحادیه اروپا پس از اجرای توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 که منجر به لغو تحریم‌های بین المللی علیه تهران شد، اشتیاق بسیاری برای برقراری روابط دوباره با این کشور به‌ویژه در زمینه تجاری دارد. از این رو به نظر می‌آید اروپایی‌ها خواهان از دست دادن این فرصت‌ها و اعمال تحریم‌های دوباره علیه ایران نباشند.

به گزارش ایسنا، مقامات غربی و آمریکایی در واکنش به پرتاب آزمایشی چند موشک مختلف طی هفته‌ گذشته در ایران ضمن تاکید بر اینکه این آزمایش‌ها توافق هسته‌ای را نقض نکرده است، مدعی شدند که ایران خلاف قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل در خصوص برنامه جامع اقدام مشترک عمل کرده است.

این در حالی است که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ضمن رد این ادعاها تاکید کرد که آزمایش‌های موشکی اخیر به هیچ وجه قطعنامه 2231 را نقض نکرده و ایران همانند هر کشور دیگری که حق گسترش توان دفاعی‌اش را دارد برای توسعه ظرفیت بازدارندگی‌اش به برنامه موشکی خود ادامه می دهد.

از سوی دیگر، شورای امنیت سازمان ملل نیز در جلسه دوشنبه خود با وجود فشارهای زیاد رژیم صهیونیستی، آزمایش موشکی ایران را ناقض قطعنامه 2231 ندانست و هیچ بیانیه‌ای در این‌باره صادر نکرد.


 اخبار  سیاست  خارجی -  ایسنا