آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

کسرول سبزیجات ( غذای گیاهخواران )



طرز تهیه کسرول سبزیجات, نحوه پخت کسرول سبزیجات


•  تعداد: 8 نفر
•  زمان تهیه: 20 دقیقه
•  زمان پخت: 4 تا 6 ساعت

مواد لازم :

 کنسرو لوبیا سفید 2 قوطی (هر کدام 540 گرم)
 نخود یک قوطی 540 گرمی
 پستو ریحان ¼ پیمانه
 پیاز خرد شده  یک عدد
 سیر رنده شده 4 حبه
 ادویه ایتالیایی (مخلوط سبزیجات معطر) 1.5 قاشق چایخوری
 پولنته پخته شده (شوربای ذرت)  450 گرم
 گوجه‌فرنگی خرد شده  یک عدد
 مخلوط پنیرهای رنده شده 225 گرم
اسفناج تازه 2 پیمانه
کاسنی قرمز یک پیمانه


طرز تهیه :
1. کنسرو لوبیا را آبکش کنید و درون کاسه بزرگی بریزید. سپس نخود، دو قاشق غذاخوری پستو، پیاز، سیر و ادویه ایتالیای را اضافه کنید و هم بزنید.

2. قابلمه آرام‌پز را با روغن چرب کنید. نیمی از مخلوط لوبیا را درون آن بریزید. روی آن نیمی از پولنته و سپس روی آن پنیر بریزید. روی پنیر یک لایه مخلوط لوبیا و یک لایه پولنته بریزید. در آرام‌پز را بگذارید و به مدت 4 تا 6 ساعت با کمترین درجه بگذارید تا پخته شوند.

3. پس از این زمان، گوجه‌فرنگی، پنیر باقی مانده، اسفناج و کاسنی قرمز را اضافه کنید. پستوی باقی مانده و یک قاشق غذاخوری آب را با یکدیگر مخلوط کنید. آنها را درون کسرول بریزید و بگذارید 5 دقیقه با حرارت ملایم درون آرام‌پز پخته شوند. سپس سرو کنید.

 

منبع : bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
غذای کُره ای- سبزیجات و برنج تفت داده شده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تورتیلا گوشت و سبزیجات(غذای اسپانیایی)



 


تورتیلا

 


مواد لازم برای ۶ نفر:


تخم مرغ

۸ عدد

قارچ ورقه شده

یک پیمانه

فلفل دلمه ای رنگی خرد شده

نصف پیمانه

مایه گوشت ماکارونی

یک پیمانه

گوجه فرنگی درشت خرد شده

یک عدد

کدوبا پوست خرد شده

یک عدد

بادنجان با پوست خرد شده

یک عدد

پیاز داغ عسلی

۴/۱ پیمانه


 

دستور پخت

کدو و بادنجان و سیر و فلفل دلمه خرد شده رو با کمی روغن مایع تفت بدین تا نرم بشه . گوجه فرنگی و قارچ رو هم در انتها اضافه کنین و تفت بدین تا آب همه سبزیجات کشیده و نرم بشن . ماهیتابه گودی رو گرم کنین وسپس توش مقداری روغن بریزین .تخم مرغها رو توی ظرفی شکسته و هم بزنین و سپس با مخلوط گوشت و سبزیجات که خنک شدن مخلوط کرده و آرد ذرت رو هم بهش اضافه کنین و هم بزنین . آویشن هم بپاشین و توی ماهیتابه داغ بریزین و روش رو صاف کنین و درش رو بذارین تا یکطرف خودش رو بگیره و سرخ بشه . وقتی خودش رو گرفت میتونین برش بدین و برش ها رو به سمت دیگه برگردونین تا اون طرف هم سرخ بشه . بعد روی دستمال کاغذی آشپزخونه قرار بدین تا روغنش گرفته بشه . توی ظرف مناسب بکشین و تزیین کنین و سرمیز ببرین.