آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

چیز برگر همراه با سس



طرز تهیه چیزبرگر,طرز تهیه چیز برگر با سس


چیزبرگر را که دیگه همه بلدید درست کنید ولی پیشنهاد میکنم این رسپی رو هم امتحان کنید ضرر نمی کنید.


مواد لازم  :

 پیازچه خرد شده  4 عدد
سیر رنده شده  2 حبه
 شوید تازه خرد شده 1 ق چ
 گوشت چرخ کرده 600 گرم
رنده پوست لیموترش 2 ق چ
نمک و فلفل و ادویه به مقدار لازم
پنیر ورقه ای 4 ورق
ژامبون گوشت 4 ورق
روغن زیتون 2 ق غ
سرکه ی قرمز 2 ق غ


مواد لازم برای تهیه ی سس :

 پوست لیمو ترش رنده شده 1 ق چ
 خیارشور کوچک خردشده  1 عدد
 خامه ی غلیظ 2 ق غ
 سس مایونز 2 ق غ


طرز تهیه :
 پیازچه،سیر،شوید ریز خرد شده، گوشت چرخکرده،پوست لیموترش رنده شده و نمک و فلفل را داخل کاسه ای مخلوط کنید و خوب ورز بدید، سپس مخلوط را به 8 گلوله ی مساوی تقسیم کنید. گلوله ها را روی تخته کار پهن کنید به این صورت که هر گلوله را وسط کیسه پلاستیک یا همون کیسه فریز بگذارید و سر دیگه پلاستیک را روی گلوله بگذارید بطوریکه گلوله ما بین دو پلاستیک باشه، بعد تخته گوشت را روی گلوله فشار بدید تا گلوله پرس بشه.

 

طرز تهیه چیزبرگر,طرز تهیه چیز برگر با سس


روی هر گلوله پهن شده یک ورق پنیر بگذارید. سپس لایه بعدی گوشت را بگذارید و دوباره پلاستیک را بکشید و گوشت را پرس کنید. سعی کنید دولایه گوشت را بهم بچسبونید و محکم کنید.حالا میتونید یک برش ژامبون را روی نیمی از هر چیزبرگر قرار بدید و اونها رو با خلال چوبی محکم کنید. که من اینکار را نکردم برا همین تو عکسها نمی بینید.

 

طرز تهیه چیزبرگر,طرز تهیه چیز برگر با سس


روغن زیتون و سرکه را داخل کاسه ای با هم مخلوط کنید و چیزبرگرها را به مدت 5 دقیقه تو این چاشنی بخوابانید.سپس داخل سینی فر که از قبل چرب کرده اید بگذارید.و داخل فر به مدت 10 دقیقه گریل کنید. اگه دیدید این زمان کمه می توانید 3-4 دقیقه دیگه هم گریل را ادامه بدید.


حالا اگه خواستید از گریل ماکروفر استفاده کنید،ظرف را روی سه پایه بلند فلزی قرار بدید و ماکروفر را به مدت 10 تا 12 دقیقه با ترکیب گریل و مایکرو ( 40% ) روشن کنید. بعد از اتمام زمان، چیزبرگرها را پشت و رو کنید و فقط 5 دقیقه روی گریل تنظیم کنید.


اگه چیزبرگرها را لای نون گذاشتید و خواستید مجددا گرم کنید دستگاه را با ترکیب گریل و مایکرو 20 درصد یا حداقل روشن کنید تا نانها نرم نشه.

 

طرز تهیه چیزبرگر,طرز تهیه چیز برگر با سس


طرز تهیه سس :
برای تهیه سس هم رنده لیمو،خیارشور،خامه و مایونز را داخل کاسه ای با هم مخلوط کنید و با چیزبرگرها سرو کنید.

 

طرز تهیه چیزبرگر,طرز تهیه چیز برگر با سس

 

منبع : ghashoghchangal.com


ویدیو مرتبط :
مینى برگر مغزدار با سس پنیرى

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استیک مرغ به همراه سس مایونز لیمویی تند



طرز تهیه استیک مرغ,استیک مرغ با سس مایونز


این غذا شاید یکی از ساده ترین دستورهای آشپزی به نظر برسد ولی بیشتر هدفم این بود که کاربرد گریل شیاردار را ببینید.در ضمن زمان پخت آن بسیار کم است و ساده و بی دردسر تهیه می شود.


مواد لازم :

 سینه مرغ بی استخوان و پوست یک عدد
 روغن ذرت ( یا زیتون ) 2 ق غ
 رنده ی پوست لیموترش 2 عدد
آب لیمو 4 ق غ
گشنیز تازه خرد شده 2 ق غ
دانه فلفل سیاه آسیاب شده به مقدار لازم
روغن ذرت اضافی برای چرب کردن روی مرغها


مواد لازم برای سس مایونز لیمویی تند:

 مایونز  4 ق غ
 فلفل قرمز بدون تخم و ریز شده  1 عدد  (یا پودر فلفل قرمز)
 رنده ی پوست لیموترش  1 عدد
 آب لیمو 2 ق چ
نمک و فلفل به مقدار لازم

 

طرز تهیه :

سینه مرغ را به دو قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را از عرض با چاقو ببرید و به دو قسمت تقسیم کنید. در واقع 4 تکه مرغ داریم. با بیفتک کوب کمی گوشتها را بکوبید تا ضخامت همه قسمتهای گوشت مرغ یکی شود، خیلی نیاز نیست مرغ ها را نازک کنید. برای رنده کردن پوست لیمو فقط قسمت زرد لیمو را رنده کنید و قسمت سفید را نیازی نداریم چون باعث تلخی مرغ می شود. مواد را با هم مخلوط کنید و به همراه مرغ ها داخل کیسه فریزر بریزید و بگذارید به مدت 1-2 ساعت داخل یخچال تا مرغ ها مزه دار شود.

 

طرز تهیه استیک مرغ,استیک مرغ با سس مایونز


برای درست کردن سس، تمام مواد را مخلوط کنید و روی ظرف را بپوشانید و بگذارید داخل یخچال تا زمان سرو غذا.

 

طرز تهیه استیک مرغ,استیک مرغ با سس مایونز


قبل از پخت وقتی مرغها را از داخل مایه درآوردید، آنها را کاملا با دستمال خشک کنید.
گریل را بدون هیچ گونه روغنی، برای 2-3 دقیقه روی دمای متوسط بگذارید تا گرم شود. برای اینکه داغی سطح گریل را امتحان کنید، چند قطره آب خنک روی گریل بریزید؛ اگر آب درجا بالا و پایین پرید و بخار شد یعنی گریل به اندازه کافی گرم شده ولی اگر آب به آرامی حباب زد و بخار شد،گریل هنوز آماده نیست و بین 30 ثانیه تا 1 دقیقه دیگر زمان لازم است تا گریل داغ شود.


حالا شیارهای گریل را با کمی روغن چرب کنید و مرغ ها را اریب کنار هم روی گریل بچینید. اصلا نباید روی گریل روغن بریزید مثل بقیه تابه ها چون تمام روغن می پاشد بیرون و مرغ به جای پخته شدن زودتر می سوزد.


مرغها را تا قبل از اینکه بخواهید برگردانید حرکت ندهید در غیر اینصورت، خطوط گریل روی آنها مشخص نمی شود. برای 3-4 دقیقه بگذارید تا مرغها گریل شود. لبه ی یکی از قطعات مرغ را بگیرید و به آرامی بلند کنید اگر دیدید به ظرف نچسبید یعنی آماده ی برگرداندن است. اما اگر مرغ به سختی جدا شد بهتر است حدود یک دقیقه دیگر هم صبر کنید و بعد برگردانید و مجددا برای 3-4 دقیقه دیگر بگذارید تا گریل شود.


برای اینکه از مغز پخت شدن مرغ مطمئن شوید، می توانید با یک خلال دندان سوراخ کنید اگر رنگ آن صورتی بود بهتر است بگذارید کمی دیگر بپزد.

 

طرز تهیه استیک مرغ,استیک مرغ با سس مایونز

 

منبع : ghashoghchangal.com