آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

موس لیمو ترش


ابتدا ورقه‌های ژلاتین را داخل ظرفی پر از آب سرد ریخته و اجازه می‌دهیم تا کاملا شل شوند سپس آنها را از داخل آب سرد خارج کرده و در ظرفی که بهتر است استیل باشد می‌ریزیم....




 صبح بخیر:

مواد لازم:
  • خامه فرم گرفته     350 گرم
  • زرده تخم مرغ    6 عدد
  • ژلاتین    7ورق
  • رنده پوست لیمو ترش    یک قاشق چایخوری
  • اسانس لیمو ترش    یک چهارم قاشق چایخوری
  • شکر    200 گرم
  • شیر    200 میلی لیتر
  • آب لیمو ترش تازه    یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه:


ابتدا ورقه‌های ژلاتین را داخل ظرفی پر از آب سرد ریخته و اجازه می‌دهیم تا کاملا شل شوند سپس آنها را از داخل آب سرد خارج کرده و در ظرفی که بهتر است استیل باشد می‌ریزیم.سپس مقدار خیلی کمی آب جوش به آن اضافه کرده و روی بخار سماور یا کتری قرار می‌دهیم و اجازه می‌دهیم تا  ژلاتین ذوب شود.


در مرحله بعدی زرده‌های تخم مرغ را به همراه شکر و اسانس با همزن برقی خوب به هم می‌زنیم تا کاملا پف کرده و روشن شوند. سپس شیر و رنده پوست لیمو را به آن اضافه می‌کنیم و داخل یک قابلمه که بهتر است مسی باشد ریخته و روی حرارت ملایم آنقدر به هم می‌زنیم تا کرم پخته و نسبتا غلیظ شود.در این زمان کرم را کنار می‌گذاریم تا خنک شود.

حالا کرم ، خامه، آب لیمو و ژلاتین را باهم خوب مخلوط کرده و داخل قالب مورد نظر می‌ریزیم و به مدت 6 تا 8 ساعت داخل یخچال قرار می‌دهیم. پس از خارجکردن کرم از قالب آن را با مربای لیمو ترش یا خامه تزیین می‌کنیم. بهتر است برای آماده کردن این کرم از قالب سیلیکونی استفاده نماییم.


ویدیو مرتبط :
لیمو ترش .

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چای را با لیمو ترش نخورید!



 

آچای را با لیمو ترش نخورید!

 

مصرف لیمو ترش همراه با چای به مینای دندان آسیب می‌زند.


یك متخصص تغذیه گفت: مصرف لیمو ترش همراه با چای موجب از بین رفتن ویتامین c آن می‌شود و احتمال آسیب رساندن به مینای دندان را افزایش می‌دهد.

 

وی افزود: چای دارای تركیباتی آنتی‌اكسیدانی است كه اگر بدون قند مصرف شود و گرما و حرارت آن كم باشد آنتی‌اكسیدان‌های آن بهتر جذب بدن می‌شوند.

 

وی گفت: چای جزو نوشیدن‌ هایی است كه باعث رفع خستگی بدن و استحكام دندان‌ها می‌شود و مواد آنتی ‌اكسیدانی ‌موجود در آن رادیكال‌ های آزاد را از بین می‌برد.

 

این متخصص تغذیه افزود: چای به دلیل داشتن تانن نباید قبل از غذا و 2 ساعت بعد از غذا مصرف شود به دلیل اینكه جذب آهن غذا را مختل می‌كند همچنین مصرف مواد فیبردار و نان‌هایی كه خوب تخمیر نشده است به دلیل تشكیل ماده‌ای به نام فیتات از جذب آهن خون جلوگیری می‌كند.


وی ادامه داد: مصرف لیمو ترش همراه با چای معمولاً به عنوان یك چاشنی استفاده می‌شود. لیمو ترش همراه با چای موجب از بین رفتن ویتامین c آن می‌شود و احتمال آسیب رساندن به مینای دندان را افزایش می‌دهد و خشكی دهان را افزاش می‌دهد. البته مصرف لیمو ترش بدون چای موجب افزایش ترشح بزاق دهان می‌شود.