آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

مقوی ترین صبحانه دنیا را بخورید!


صبحانه ای که در آن خرما باشد یعنی دیگر خیالتان از گرسنه بودن و هشدارهای مغز و قارو قور شکم راحت است. خرما و گردو دست به دست هم می‌دهند تا یک صبحانه مقوی و مفید باشد.


مجله سیب سبز: صبحانه ای که در آن خرما باشد یعنی دیگر خیالتان از گرسنه بودن و هشدارهای مغز و قارو قور شکم راحت است. خرما و گردو دست به دست هم می‌دهند تا یک صبحانه مقوی و مفید باشد . صبحانه ای که به درد دانشجویان می‌خوردتا سرجلسه امتحان با آرامش  و قدرت به سوال‌ها پاسخ بدهند.

قیساوای خرما و گردو

مواد لازم برای یك نفر

  • 6 عدد خرمای بدون هسته
  • 1 عدد تخم‌مرغ
  • 2 ق‌س گردوی‌خردشده
  • 1 ق‌س كره
  • 1 ق‌س شیر
  • 1 ق‌چ دارچین
  • مقداری پودر پسته یا خلال بادام

طرز تهیه:

1. داخل خرماهای بدون هسته را با پودر پسته و خلال بادام (یا یك تكه گردو) پر كنید. فر را با حرارت 180 درجه سانتی‌گراد روشن كنید تا گرم شود.

2. ظرف مورد نظر را با كره چرب كنید. خرماها را كف ظرف بچینید. ظرف را به مدت پنج دقیقه در فر بگذارید (طبقه وسط) تا خرماها نرم شوند.

3. تخم‌مرغ را با چنگال بزنید. شیر و دارچین را اضافه كرده ،خوب مخلوط كنید. حالا نوبت اضافه كردن گردوی خردشده است.

4. ظرف را از فر بیرون آورده، مایه تخم‌مرغ را روی خرماهای نرم‌شده بریزید و بعد دوباره ظرف را در طبقه وسط به مدت 5 تا 6 دقیقه حرارت دهید تا مواد خوب خودشان را بگیرند.

5. بعد از سفت شدن تخم‌‌مرغ؛ ظرف را از فر بیرون آورده و با پودر پسته، دارچین و خلال بادام تزئین كنید. این صبحانه را با نان سنتی و شیر یا شیرقهوه سرو کنید.

نکته:

خرما‌ را قبل از اینکه درون فر قرار دهید ، ده دقیقه درون کاسه آب ولرم بگذارید تا پوستش کنده شود اینطوری ظرف صبحانه‌تان زیباتر می‌شود.

نکته:

گردو را به هیچ وجه در روغن و روی حرارت زیاد تفت ندهید. گردوی سوخته به درد صبحانه نمی‌خورد.


ویدیو مرتبط :
صبحانه سالم و مقوی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برای کاهش وزن، صبحانه تخم مرغ بخورید



 

برای کاهش وزن، صبحانه تخم مرغ بخورید

 

متخصصان تغذیه در دانشگاه بین‌المللی سوری در انگلیس با انجام مطالعه جدیدی ادعا کرده‌اند که خوردن تخم‌مرغ در وعده غذایی صبحانه برای کاهش وزن بسیار موثر است.

ایسنا: ‌چندین دهه پزشکان و متخصصان تغذیه نگران آن بودند که مصرف تخم مرغ موجب بالا رفتن فشار خون و کلسترول خون می‌شود. اما این بار کار‌شناسان علوم تغذیه‌ای در دانشگاه سوری دریافته‌اند که خوردن تخم مرغ به عنوان صبحانه می‌تواند در کاهش مقدار کالری‌های مصرفی در وعده‌های غذایی نهار و شام موثر و مفید باشد. تخم مرغ بیش از هر غذای دیگری در وعده صبحانه می‌تواند شما را به مدت طولانی‌تری سیر نگه دارد و همچنین برای افرادی که اصرار دارند به عنوان تنقلات بعدازظهر از کیک و شکلات و بیسکوئیت استفاده کنند، بسیار مفید‌تر است.

به گزارش روزنامه هرالد تریبون، پروفسور گریفین که سرپرستی این مطالعه را بر عهده داشته متذکر شد: این مطالعه بار دیگر تایید می‌کند که خوردن تخم مرغ در وعده صبحانه برای افرادی که به این ماده غذایی آلرژی ندارند می‌تواند آن‌ها را مدت طولانی‌تری سیر نگه دارد و در نتیجه با کاهش تمایل به هله هوله خوری در کاهش وزن و جلوگیری از اضافه وزن موثر خواهد بود.../عصرایران