آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

لاكچرى چیكن بشامل (آشپزی مینی مال)


غذایی مناسب افراد تنبل، بی‌حوصله، خوش‌خوراك و باكلاس است. خوراكی كه با یك اشاره حاضر می‌شود و با هر ذائقه‌ای سازگار است. ویژگی این دستورغذایی فرنگی این است كه مثل همه غذاهای آن‌سوی آب، درمدت كوتاهی حاضر شده و آماده خوردن می‌شود.



مجله آشپزی ایده آل: غذایی مناسب افراد تنبل، بی‌حوصله، خوش‌خوراك و باكلاس است. خوراكی كه با یك اشاره حاضر می‌شود و با هر ذائقه‌ای سازگار است. ویژگی این دستورغذایی فرنگی این است كه مثل همه غذاهای آن‌سوی آب، درمدت كوتاهی حاضر شده و آماده خوردن می‌شود.

لاكچرى چیكن بشامل

مواد لازم برای 4 نفر:
  •  سینه مرغ بی‌استخوان: 600گرم، خرد كرده
  •   سیب‌زمینی ریز: 600گرم، چهارقاچ با پوست
  •   كره گیاهی: 60گرم 
  •   شیر: 500 میلی‌لیتر، (2پیمانه)
  •   آرد: 3 قاشق غذاخوری
  •  سیر: 2حبه، رنده شده
  •   زنجبیل: 2 قاشق چای‌خوری
  •   نمك و فلفل سیاه: به میزان لازم

روش تهیه:

1- كره را روی شعله متوسط آب كرده، سپس شعله را كم كنید و مرغ را كمی نمك پاشیده و 6دقیقه در آن تفت دهید. مواظب باشید تا مرغ آب نیندازد، سیب‌زمینی را داخل تابه ریخته و 4دقیقه تفت دهید. 

2- زنجبیل و سیر را به مواد اضافه كرده و هم بزنید. یك‌چهارم پیمانه از شیر را كنار گذاشته و باقی را به تابه اضافه كنید. هنگامی‌كه مواد به جوش آمد، شعله را كم كنید و با دربسته 20 دقیقه آن را بپزید.

3- شیر كنار گذاشته شده را با آرد مخلوط و به تابه اضافه كنید. پس از 10 دقیقه یا هنگامی‌كه سس غلیظ شد، نمك و فلفل آن را اندازه كرده. تابه را از روی شعله برداشته و غذا را به سرعت سرو كنید.


ویدیو مرتبط :
چیكن استراگانف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستور آشپزی: خوراك سانتی چیكن + كیمچی


ران مرغ را درون ماهی‌تابه قرار دهید و روغن زیتون را روی آن بریزید. مقداری نمك و فلفل به آن اضافه كنید و بگذارید تا كمی ران‌ها سرخ شوند. ران‌ها را مرتب برگردانید تا نسوزد. 12 تا 18 دقیقه برای پخت مرغ كافی است یا تا زمانی كه حس كنید به‌خوبی پخته شده‌اند.