آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

كوفته‌برنجی پیشنهاد قابل توجه برای ماه رمضان


كوفته‌برنجی برای افرادی كه در ماه مبارك رمضان علاقه‌ای به پخت و پز مداوام ندارند، پیشنهاد فوق‌العاده‌ای است می‌توانید آن را در فریزر و داخل كیسه پلاستیكی نگهداری كرده و نیم‌ساعت قبل از سرو خارج كرده و در روغن سرخ كنید.




 صبح بخیر:  غذایی كه پیش‌رو دارید، تركیبی است دلنشین از برنج ایرانی و موادی كه معمولا در آشپزی مدیترانه‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرد. با اینكه طرز تهیه آن بسیار ساده است، اما طعم آن به شكل شگفت‌انگیزی با ذائقه ایرانی سازگار است. برای تهیه این غذا، از گبه برنج عربی و كوفته برنج ایتالیایی كپی‌‌برداری كرده و تغییرات كوچكی در آن داده‌ام. محصول نهایی غذایی است كه متعلق به هیچ‌جا نیست، جز شكم افراد مشكل‌پسند! علاوه بر این، كوفته‌برنجی مذكور برای افرادی كه در ماه مبارك رمضان علاقه‌ای به پخت و پز مداوام ندارند، پیشنهاد فوق‌العاده‌ای است می‌توانید آن را در فریزر و داخل كیسه پلاستیكی نگهداری كرده و نیم‌ساعت قبل از سرو خارج كرده و در روغن سرخ كنید.





یک غذای ترکیبی ایرانی- مدیترانه​ای

مواد لازم برای 12 كوفته:
  •   برنج نیم‌دانه: 2 پیمانه
  •   سیب‌زمینی متوسط: یك عدد، پوست‌كنده و خرد شده
  •   زردچوبه: 2 قاشق مرباخوری
  •   مرغ: نصف سینه‌مرغ پخته و خردشده
  •   زیتون: 6عدد، حلقه‌حلقه
  •   فلفل دلمه رنگی: یك‌دوم پیمانه
  •   پنیر موتزارلا: 50 گرم، رنده شده
  •   روغن ذرت یا آفتابگردان: یك پیمانه
  •   پودرسوخاری: یك‌دوم پیمانه
  •   نمك و فلفل قرمز: به میزان لازم

روش تهیه:

1- سینه مرغ، زیتون،‌ فلفل دلمه و پنیر را در ظرفی ریخته و نمك و فلفل به اندازه کافی اضافه کنید، سپس آن را در یخچال بگذارید.

2- برنج و سیب‌زمینی را در یك قابلمه ریخته و آنقدر آب سرد بریزید كه به اندازه 2 بندانگشت روی آن را بگیرد. 2 قاشق مرباخوری نمك را همراه زردچوبه اضافه كرده و روی شعله زیاد به جوش آورید، سپس شعله را كم كرده و در آن را ببندید تا كاملا پخته و آب آن كشیده شود. در این مدت چندبار آن را هم بزنید تا ته نگیرد و به اطراف قابلمه نچسبد. برنج و سیب‌زمینی باید كاملا پخته و نرم شده و آب نداشته باشد.

3- پس از اینكه برنج و سیب‌زمینی سرد شد، آن را با گوشتكوب له كرده یا یك‌بار آن را چرخ كنید تا كاملا نرم و یكدست شود.

4- یك كاسه آب كنار دست‌تان بگذارید. دست‌تان را خیس كرده و از مایه برنج به اندازه یك گردو بردارید. آن را گلوله كنید، سپس با انگشت شست داخل آن را گود كنید به طوری كه حداقل نصف قاشق غذاخوری از مایه مرغ داخل آن جا بگیرد. داخل كوفته را پر كرده و به آرامی آن را با دست جمع كرده و گرد كنید تا مایه در مركز كوفته قرار بگیرد، سپس آن را كمی پهن كرده و در پودرسوخاری غلتانده و در یك سینی بچینید. این كار را ادامه دهید تا مایه برنج و مرغ درون آن تمام شود.

5- روغن را در یك تابه روی شعله متوسط داغ كرده و هر طرف كوفته‌ها را 8 تا 10 دقیقه در آن سرخ كنید تا روی آن كاملا برشته و طلایی شود. كوفته‌ها را از روغن خارج كرده و روغن آن را با حوله كاغذی بگیرید، با سالاد شیرازی یا سالاد كاهو سرو كنید.



نکته :

1- تابه‌ای انتخاب كنید كه سطح روغن در آن به اندازه نصف ارتفاع كوفته‌ها باشد تا دور آن نیز سرخ شود.

2- مایه داخل كوفته می‌تواند هرچیزی باشد، حتی می‌توانید داخل آن را تنها با پنیر پر كنید.

3- كوفته برنجی روغن زیادی جذب می‌كند، بنابراین حتما موقعی كوفته را در آن قرار دهید كه روغن داغ شده باشد. درصورت نیاز روغن اضافه كنید و به هیچ‌عنوان از روغن سرخ‌كردنی استفاده نكنید.

4- شكل این كوفته‌ها لزوما گرد نیست، اما باید طوری باشد كه یكنواخت سرخ شود.

5- می‌توانید به جای سرخ كردن با قلم‌مو كوفته‌ها را چرب كنید، در سینی فر چیده و با دمای 200 درجه سانتی‌گراد 30 دقیقه یا تا زمانی‌كه هر دوطرف آن برشته شود، آن را بپزید. فقط فراموش نكنید كه پس از 15دقیقه كوفته‌ها را از فر خارج كنید. آنها را پشت‌‌و روكنید، مجددا كمی روغن هردوطرف آنها مالیده و دوباره در فر قرار دهید.


ویدیو مرتبط :
ماه مبارک رمضان و اسراف کردن عرب ها در ماه رمضان خودتون ببینین بهتره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش قابل توجه جرایم در ماه رمضان


ماه رمضان آغاز شده و با گذشت 8 روز از شروع ماه بندگی خدا، همچون سالهای گذشته آمار وقوع جرایم با کاهش قابل ملاحظه ای رو به رو بوده و کلانتری ها روزهای خلوتی را می گذرانند. بر اساس آمارهای پلیس سال گذشته آمار جرایم مهم در کشور به طور میانگین بین 5 تا 33 درصد کاهش داشته است.

خبرگزاری مهر: ماه رمضان آغاز شده و با گذشت 8 روز از شروع ماه بندگی خدا، همچون سالهای گذشته آمار وقوع جرایم با کاهش قابل ملاحظه ای رو به رو بوده و کلانتری ها روزهای خلوتی را می گذرانند. بر اساس آمارهای پلیس سال گذشته آمار جرایم مهم در کشور به طور میانگین بین 5 تا 33 درصد کاهش داشته است.

ماه رمضان ، ماه بهار قرآن آغاز شد . در ماه رمضان همه ما دچار نوعی تحول درونی می شویم كه اگر كمی به خودمان و رفتار هایمان دقت كنیم متوجه آن خواهیم شد.دروغ نمی گوییم،غیبت نمی كنیم و خلاصه از زبان و چشم و گوش خود مراقبت خاصی به عمل می آوریم كه این مراقبت در ماه های دیگر سال تا این اندازه پر رنگ نیست.

این تحول درونی و تغییر رفتار مختص یك عده خاص نیست.جو رمضان آن قدر قوی است كه حتی دامان مجرمان را هم می گیرد. ماه مبارك رمضان نوعی تحول درونی را در انسانها به همراه دارد كه حتی انسانهای بزهكار و خلافكار جامعه را نیز از موهبات خود محروم نمی سازد.


این ماه حاکمیت هنجارها در مقابل ناهنجاری هاست و به عبارتی می توان گفت که ماه هنجارهای اخلاقی است و روزه داری سبب می شود که خود کنترلی از درون فعال شود که در نتیجه، خویشتن داری را در بر دارد و زمانی که فرد خوردن و آشامیدن خود را کنترل می کند به طور ناخودآگاه اعمال زشت و ناپسند را کنترل می کند.علم جرم شناسی نشان داده که رفتار انسان تابع شرایط حاکم بر جامعه است و زمانی که فضای معنوی و اخلاقی در جامعه حاصل می شود درحقیقت بر رفتار انسان اثر می گذارد وسبب عدم ارتکاب جرم می شود.

کاهش آمار جرایم در ماه رمضان

دکتر مجید ابهری رفتار شناس و استاد دانشگاه در این باره می گوید: با آغاز ماه مبارك رمضان ۲۵ درصد از آسیبهای اجتماعی، تخلفات و جرایم در بین جوانان كاهش می یابد.

وی دلیل آن را در ایمان و اعتقادات مذهبی و ذاتی جوانان می داند و تأكید می كند: ایمان در واقع تنها عامل درونی در بین افراد خلافكار است كه میزان تخلفات را در میان آن ها به حداقل می رساند. در حال حاضر ۶۵ درصد ساختار جمعیتی كشور كمتر از ۳۰سال سن دارند كه در مقایسه با دیگر كشورها، ایران چهارمین كشور جوان دنیا محسوب می شود.

ابهری همچنین می افزاید: نیروهای انتظامی نیز برگفته های جامعه شناسان صحه می گذارند و می گویند میزان ارتكاب جرم در ماه مبارك رمضان به طرز چشمگیری كاهش می یابد .

وی با اشاره به فرصت ویژه ماه مبارک رمضان برای اصلاح رفتارهای ناپسند اجتماعی می گوید: در وقوع ناهنجاری های رفتاری عوامل متعددی نقش دارد، به عنوان مثال از نظر آسیب شناسی اجتماعی شرایط محیطی مثل سرما یا گرما یا شب و روز تاثیر قابل ملاحظه ای در وقوع جرم دارد. در تابستان و در هوای گرم بزهکاری هایی مانند نزاع و پرخاشگری افزایش می یابد در حالی که در فصل زمستان آمار سرقت بیشتر از فصل تابستان است.

 زیرا با بستن در و پنجره منازل و زودتر تاریک شدن هوا، مردم زودتر می خوابند. همچنین شرایط اقتصادی و فرهنگی جامعه در بروز بزهکاری و آسیبهای اجتماعی نقش دارد. بنابراین می توان گفت شرایط اقلیمی، اقتصادی و فرهنگی در وقوع آسیب های اجتماعی تاثیرگذار است.


در این ماه جرایم به خصوص جرایم خشن کاهش می باد و مجرمان کمتر مرتکب جرم می شوند. سردار احمدی مقدم در صحبت های خود در مورد ماه مبارك رمضان می گوید: همیشه حرمت ماه رمضان از سوی مردم نگه داشته شده حتی كسانی كه بخاطر بیماری ، مسافرت و غیره قادر به روزه داری نیستند در اماكن عمومی روزه خواری نمی كنند.

نوع جرایم

میزان کاهش

سرقت منزل

25 درصد

سرقت لوازم داخل خودرو

6 درصد

کیف قاپی

19 درصد

سرقت موتورسیکلت

5 درصد

جیب بری

23 درصد

سرقت خودرو

6 درصد

سرقت مغازه

7 درصد

قتل

9 درصد

آدم ربایی

33 درصد


فرمانده نیروی انتظامی ادامه می دهد: آمار جرم و جنایت ، قتل ، دزدی ، خودكشی و كارهای خلاف در این ماه بشدت كاهش می یابد و بزهكاران در این ماه خدایی از ارتكاب كارهای خلاف خجالت زده و شرمنده می شوند.هرچند كه وجود اعتقادات دینی و مذهبی مردم بخصوص در كشوری مثل ایران یكی از موانع ارتكاب جرایم و اعمال خلاف شرع است اما باید به این نكته هم اشاره داشته باشیم كه عامل بسیار مهمی مثل فقر اقتصادی و نیاز مالی نیز محرك قوی و بنیان شكنی است و گاه باعث می شود افرادی كه اعتقادات مذهبی چندان محكمی ندارند با لغزش هایی از این دست به گناه آلوده شوند.

ماهی برای فکر کردن به کارهای گذشته

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر عضو كمیسیون قضایی مجلس هشتم نیز در این باره می گوید: ایام ماه رمضان هر سال معمولا سرقت، قتل، آدم ربایی، تعرض و... كاهش پیدا می‌كند.

وی گسترش و تسّری معنویات در جامعه را مهم‌ترین راهكار پیشگیری از جرایم دانست و اظهار داشت: از آنجایی كه برخی از این جرایم با اعتقادات مذهبی مردم آن هم در ایام رمضان سنخیت ندارد، كارشناسان حقوقی و جامعه شناسی به كاهش جرایم در این ماه تاكید دارند.

وی از ماه رمضان به عنوان فرصتی برای بازگشت به خود یاد كرد و افزود: مردم طی یك ماه رمضان سعی می‌كنند به كارهای گذشته خود بیشتر فكر كنند و حتی برخی از مجرمان در این ماه مصمم می‌شوند كه هرگز مرتكب خلاف نشوند.

حال که اعتقادات مذهبی تا این میزان در کاهش جرایم موثر است باید با استفاده از این پتانسیل برای کاهش جرایم در دیگر ماههای سال استفاده کرد و با توجه به این عامل در کنار کاهش بیکاری و اعتیاد گامی بزرگ در جهت کاهش جرایم برداشت.