آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه میرزا کدو



میرزا کدو,پخت میرزا کدو


میرزا کدو یک نوع میرزا قاسمی می باشد که به جای بادمجان از کدو برای طبخ آن استفاده می شود.

مواد لازم :

 کدو سبز 500 گرم
 تخم مرغ  2 عدد
 سیر 1 بوته
روغن  به مقدار لازم
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
زردچوبه 1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم

 

طرز تهیه :
ابتدا کدوها را خوب شسته، سپس لایه بسیار نازکی از پوست آنها را گرفته و به صورت درشت رنده می‌کنیم. سیرها را پوست گرفته، آنها را کوبیده و در روغن فراوان و با حرارت بسیار کم تفت می‌دهیم. پس از آن سیرها را از روغن خارج کرده و درون ظرف می‌ریزیم.

تخم‌مرغ ها را نیز جداگانه شکسته و پس از مخلوط کردن داخل روغن انداخته و سرخ می‌کنیم. درون باقیمانده روغن، کدوهای رنده شده را سرخ کرده و مدام هم می زنیم تا ته نگیرد. دقت نمایید کدو را زیاد سرخ نکنید. در مرحله آخر رب گوجه فرنگی و سیر و تخم‌مرغ را همراه نمک، فلفل و زردچوبه به کدوها اضافه می‌کنیم.

 

منبع : groohashpazi.blogfa.com


ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه کوکوی هویج و کدو‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه میرزا قاسمی



 

 

میرزا قاسمی

 

 

مــــــــــواد لازم:

 


بادمجان متوسط
5 عدد
سیر
یک بوته
تخم مرغ 3 عدد
گوجه فرنگی
2 عدد
روغن و نمک و فلفل به مقدار کافی



طــــــــرز تهیه:

 

بادنجانها را داخل فر یا روی آتش کبابی میکنیم تا کاملا پخته شوند، سپس پوست آنها را کنده و سرهای آنرا میگیریم و بعد ساطوری مینماییم سپس گوجه فرنگی ها را در آب جوش ریخته و پوست آن را می گیریم و خرد میکنیم .

 

سیر را کوبیده و داخل روغن داغی که در تابه و روی آتش است میریزیم تا کمی سرخ شود د بعد بادنجانها و گوجه فرنگی آماده شده را به تابه اضافه کرده و سرخ مینماییم بحدی که آب آنها کاملا کشیده شود و به روغن ببفتد .

 

کمی نمک و فلفل به آن میزنیم و مایه را در یک طرف تابه قرار میدهیم ودر طرف دیگر تابه تخم مرغها را شکسته و مخلوط مینماییم وبهم میزنیم تا کاملا بسته شده و سرخ شود بعد بادنجانها و تخم مرغ ها را مخلوط مینماییم و میرزا قاسمی آماده شده را در دیس میکشیم.