آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

رول مرغ و اسفناج



پخت رول مرغ , طرز تهیه انواع غذا با مرغ


مواد لازم :

 سینه کامل  یک مرغ
 زعفران آب‌کرده   2 قاشق غذاخوری
  آبلیمو   2 قاشق غذاخوری
 پودر زنجبیل  1 قاشق غذاخوری
 پودرسیر 1 قاشق غذاخوری
اسفناج پخته 200 گرم
سوسیس فرانکفورتر
2 عدد
پیاز کوچک 1 عدد
نمک و فلفل قرمز 
به میزان لازم


طرز تهیه رول مرغ و اسفناج :
ابتدا سینه مرغ را بدون استخوان کرده و به تکه‌های کوچکتر تقسیم می‌کنیم و هر طرف سینه را با بیفتک‌کوب باز کرده به طوری که از هم باز نشود. روی مرغ‌ها را آبلیمو، زعفران آب‌کرده، پودر زنجبیل، پودرسیر و نمک و فلفل می‌ریزیم. هر دو روی مرغ‌های کوبیده شده را به همین شکل مزه‌دار کرده، روی آنها را با سلیفون پوشانده و می‌گذاریم دو ساعت بماند.

در این مرحله پیاز را ریز کرده با کمی روغن‌زیتون داخل تابه ریخته، اسفناج را به آن اضافه کرده و همه را با هم تفت می‌دهیم تا سرخ شوند. به اسفناج نمک و فلفل اضافه کرده و آن را به دو قسمت مساوی تقسیم می‌کنیم. هرکدام از این دو قسمت را روی یک تکه مرغ پهن کرده یک سوسیس در وسط آن قرار می‌دهیم و مرغ و اسفناج را به شکل رولت دور تا دور سوسیس می‌پیچیم. دور رولت را به طور کامل نخ‌پیچیده داخل تابه‌ای چدنی که از قبل داغ کرده‌ایم، سرخ می‌کنیم.

منبع : bartarinha


ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه رولت مرغ با اسفناج‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رول فیله مرغ و کلم بروکلی



 

 

رول فیله مرغ و کلم بروکلی

 

 

مواد لازم:

 

فیله مرغ
500 گرم
کلم بروکلی
500 گرم
شیر
2 قاشق سوپخوری
پنیرپارمزان
5 قاشق سوپخوری
روغن 3 قاشق سوپخوری
زعفران 2 قاشق سوپخوری
هویج مکعبی 2 عدد
نمک و فلفل به مقدار لازم

 


 

طرز تهیه:


ابتدا کلم بروکلیها را حدود 5 تا 7 دقیقه با آبجوش بپزید، سپس آنها را با شیر پوره کرده، داخل ظرف مخصوص فر پهن کنید. فیله های مرغ را با استیک کوب بکوبید تا نازک شوند. سپس مقداری پنیر پارمزان و یک عدد گل کلم بروکلی را روی آن بگذارید به طوری که سر گل از رول مرغ بیرون بیاید. آن را لوله و با خلال دندان محکم کرده، در روغن سرخ کنید. در آخر کمی از محلول زعفران روی آنها ریخته و از تابه خارج کنید. سپس روی پوره کلم بروکلی بچینید. اطراف فیله ها و لایه روی پوره را هویج ریخته و ظرف را با حرارت 175 درجه سانتیگراد به مدت 15 تا 20 دقیقه قرار دهید.