آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

بهترین راه تزئین كیك و شیرینی


همان‌طوركه روی لباس كار می‌كنید ، با پولك ، مهره، منجوق و ملیله آن را تزئین می‌كنید روی كیك یا بیسكویت‌های مختلف را هم می‌توانید با چیزهای خوراكی تزئین كنید.



همان‌طوركه روی لباس كار می‌كنید ، با پولك ، مهره،  منجوق و ملیله آن را تزئین می‌كنید روی كیك یا بیسكویت‌های مختلف را هم می‌توانید با چیزهای خوراكی تزئین كنید. لازم نیست حتما از مغازه‌های قنادی تزئینات گران‌قیمت بخرید. تمام چیزهایی كه در این صفحه می‌بینید با حداقل قیمت، كیك یا بیسكویت شما را زیبا می‌كنند.





رنده شكلات:  یك رنده چیپس یا پوست‌گیر بردارید و با آن روی شكلات تخته‌ای كه در فریزر سفت شده‌است بكشید. ورقه‌های نازك شكلات فر می‌خورند و منظره زیبایی به دسر شما می‌دهند.





 مارش ملون: می‌توانید خودتان لوله‌های مارش ملون را تكه تكه كنید یا می‌توانید از تكه‌های آن استفاده كنید. مارش ملون در تمام سوپرماركت‌ها پیدا می‌شود.





 اسمارتیز: رنگ‌های شاد اسمارتیز برای كیك‌های بچه‌ها یا مناسبت‌های شاد مناسب است. اسمارتیزها را روی كیك بریزید تا به خامه بچسبند و تكان نخورند.





 شكلات سنگی: شكلات‌هایی كه شبیه سنگ كف آكواریوم هستند هم كیك یا دسر شما را زیبا می‌كنند. یادتان باشد آن‌ها را روی كیك یا دسر میوه‌ای نریزید.





بیسكویت‌خردشده: بیسكویت‌هایی كه رنگ متفاوت دارند را خرد كنید و روی كیك بریزید. این تزئین برای كیك‌های سفید مناسب است.





 برگه میوه: برگه‌های نارگیل یا میوه‌های دیگر را خرد كنید و روی كیك بریزید. رنگ این برگه‌ها بیشتر از همه برای تزئین كیك‌های شكلاتی مناسب است.





 پاستیل: پاستیل روی كیك یا دسرهای ژله‌ای شما را یك كدبانوی متفاوت نشان می‌دهد. فقط باید مواظب باشید بچه‌ها قبل از بریدن كیك سراغ پاستیل‌ها نروند!





 مغز آجیل: مغز آجیل خرد شده برای كیك‌های فرنگی هم تزئین مناسبی است. هم مزه‌اش با سلیقه ما جور درمی‌آید و هم كیك را زیبا می‌كند.


ویدیو مرتبط :
تزئین كیك ، نقاشی روی كیك

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فتوای تازه مفتی سعودی: تزئین كیك و غذا با آیات قرآنی حرام است



 

 فتوای تازه مفتی سعودی: تزئین كیك و غذا با آیات قرآنی حرام است

 

تهران - 'شیخ عبدالعزیز آل الشیخ' مفتی كل عربستان سعودی در جدیدترین فتوای خود اعلام كرد كه استفاده از طرح قرآن و یا آیات قرآنی برای تزئین كیك و سایر غذاها، توهین به كتاب آسمانی به شمار می آید و حرام است.

به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، آل الشیخ روز چهارشنبه در گفت و گویی با روزنامه سعودی الاقتصادیه گفت: طراحی و چاپ قرآن و آیات قرآنی بر روی هر چیز خوراكی جایز نیست.

به گفته مفتی سعودی تكریم قرآن كریم با نوشتن آن بر روی كیك و غذا و خوردن آن حاصل نمی شود، بلكه با حفظ كردن، شنیدن، خواندن و عمل به آیات الهی به دست می آید.

بر اساس این گزارش، اخیرا در عربستان سعودی برخی مدارس و یا جلسات حفظ قرآن و نیز برخی از شهروندان این كشور در مناسبت های مختلفی از جمله موفقیت در حفظ كامل قرآن و یا سایر موارد كیك هایی به شكل كتاب قرآن و یا تزئین شده با آیات قرآنی سفارش می دهند.

به گفته صاحبان شیرینی فروشی ها، معمولا در پایان جلسات حفظ قرآن كریم در برخی مدارس سفارش ها برای تزئین كیك با آیات قرآنی افزایش می یابد.... /ایرنا