آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

این است باقالى پلوى مشتى!


برای این‌كه باقالی‌پلوی خوشرنگ و خوش عطری داشته باشید، می‌توانید‌پس از پاشیدن شوید،لابه‌لای پلو، زعفران دم كرده بریزید.‌ باقالی پلوی رستوران‌های فارسی یا هانی به همین روش طبخ می‌شود.





صبح بخیر: 

 مواد لازم
  •   برنج: چهار پیمانه
  •   باقالی: 250 تا 300 گرم
  •  شوید: 20 شاخه خرد شده
  •  زعفران دم کرده: به مقدار لازم
  •  نمک و روغن: به مقدار لازم
روش تهیه:

 برای باقالی پلو اگر از 24 ساعت قبل دست به کار شوید، بهتر است. یعنی برنج‌تان را 24 ساعت قبل از پخت خیس کنید تا موقع پخت خوب قد بکشد. نمک را فراموش نکنید.

 روز بعد قابلمه ای مناسب انتخاب کنید که به حد کافی جا برای جوش خوردن باقالی ها و برنج داشته باشد، اگر جای آن کم باشد حتماً پلوی‌تان به هم چسبیده و شل خواهد شد.

  قابلمه را تا نصفه آب کرده و با یک قاشق غذاخوری نمک بگذارید تا بجوشد، وقتی جوش آمد، نوبت اضافه کردن باقالی های پاک شده است.

 باقالی ها را در همان قابلمه مورد نظر برنج‌تان بجوشانید، زمانی که مغزش کمی نرم شد، برنج ها را اضافه کرده و اجازه دهید تا با برنج قل بخورد. صبر کنید تا برنج نیز مغزپخت شود؛ وقتی دانه برنج هنگام فشار دو انگشت حالت نرمی داشت، می توانید آن را آبکشی کنید.

 یادتان نرود، ته قابلمه 2 قاشق غذاخوری روغن بریزید و ته دیگ مورد نظرتان را بچینید (نان یا سیب زمینی، کاهو هم خوب است). برای خوشرنگ شدن ته دیگ حتماً به ته قابلمه زعفران بزنید. بعد از این یک لایه از مخلوط برنج و باقالی بریزید و سپس شوید را روی آن بپاشید. این عمل را تكرار كنید تا اینكه برنج و باقالی و شوید تمام شود.

  کافی است کمی دست و دلبازی کنید و زعفران دم کرده را بعد از شوید، روی هر لایه برنج بپاشید. به محض اینکه برنج شروع به دم دادن کرد، در قابلمه را با دمکنی  یا دو لایه دستمال حوله ای بپوشانید و در قابلمه را بگذارید و حرارت را کم کنید.

 حدود یک ساعت تا یک ساعت و نیم برای دم کشیدن برنج در نظر بگیرید. پیش از کشیدن غذا در دیس، آن را در قابلمه کمی زیر و رو کنید تا شوید ها با پلو مخلوط شود. غذای اشتها برانگیزی خواهید داشت؛ نوش جان!


ویدیو مرتبط :
یه اتک مشتى