آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

اسنك تخم‌ مرغ و ماهیِ چند طبقه


اسنک یکی از غذاهای فوری است که هم مادرها به عنوان یک غذای حاضری راحت و هم بچه ها آن را دوست دارند. اما اسنک هایی که معمولا درست می کنیم ژامبون دارند که خودتان بهتر میدانید بهتر است از اینجور مواد ها استفاده نکنیم. به همین علت به جای ژامبون، ماهی را به شما پیشنهاد می کنیم.

مجله سیب سبز: اسنک یکی از غذاهای فوری است که هم مادرها به عنوان یک غذای حاضری راحت و هم بچه ها آن را دوست دارند. اما اسنک هایی که معمولا درست می کنیم ژامبون دارند که خودتان بهتر میدانید بهتر است از اینجور مواد ها استفاده نکنیم. به همین علت به جای ژامبون، ماهی را به شما پیشنهاد می کنیم.

اسنك تخم‌مرغ و ماهی

مواد لازم
 

برای سه عدد ساندویچ:
  • 2 عدد تخم‌مرغ
  • 2 ق‌س شیر
  • پنیر پیتزای رنده‌شده به میزان لازم
  • نمك و فلفل مقداری
  • كمی روغن
  • 6 عدد نان تست
  • 2 ق‌س كره
  • 4 تكه ماهی (قزل‌آلا یا سالمون)
  • 3 عدد پنیر ورقه‌ای
  • زیتون وگوجه گیلاسی برای تزیین

طرز تهیه:

1. ابتدا نان‌ها را با قالب گرد بزرگ برش بزنید. وقتی همه نان‌ها را برش زدید آنها را در فر از پیش گرم شده با حرارت 175 درجه سانتی‌گراد به مدت 5 دقیقه حرارت دهید تا كمی ترد و برشته شود.

2. تخم‌مرغ‌ها را در كاسه‌ای بشكنید و با چنگال هم بزنید. شیر و كمی پنیر پیتزای رنده‌شده را هم به تخم‌مرغ‌ها اضافه كرده، خوب مخلوط كنید.

3. مخلوط تخم‌مرغ و شیر را با نمك و فلفل مزه‌دار كنید. حالا در تابه‌ای كمی روغن ریخته و روی حرارت بگذارید. پس از داغ شدن روغن، مخلوط را داخل تابه ریخته و به شكل خاگینه درست كنید.

4. بعد از پخت مخلوط تخم‌مرغ آن را بیرون آورده و تكه‌های ماهی را در تابه كمی سرخ كنید تا بپزد. نان‌های برشته‌شده را روی سطحی گذاشته و كمی كره روی آنها بمالید.

5. پنیر ورقه‌ای را روی هر یك از نان‌ها گذاشته و كناره‌های آن را كه بیرون می‌آید ببرید تا به شكل دایره‌ای درآید. حالا روی آن تكه‌ای از  تخم‌مرغ خاگینه شده گذاشته و دوباره تكه‌ای پنیر ورقه‌ای بگذارید.

6. حالا ماهی را روی بقیه مواد گذاشته و یك برش نان دیگر روی آن بگذارید. روی تست را می‌توانید با زیتون و گوجه گیلاسی تزیین كنید.


ویدیو مرتبط :
أموزش درست كردن اسنك با تخم مرغ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پر بازدیدترین خبر سایت دولت: "تخم مرغ"


"تخم مرغ" پر بازدیدترین خبر سایت دولت