آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

آموزش تصویری: طرز تهیه کشک خانگی


برای تهیه کشک خانگی ما نیازمند ماست خانگی هستیم پس اول ماست رو تهیه کنید بعد اونو در دمای محیط قرار بدهید تا ترش بشه وقتی ماست ترش باشه کشک خوشمزه تری به شما خواهد داد, میتونید یه قاشق فلزی هم تو ماست قرار بدهید تا سریعتر ترش بشه.

سایت دلگرم:

مواد لازم:

ماست و نمک

طرز تهیه:

1. برای تهیه کشک خانگی ما  نیازمند ماست خانگی هستیم پس اول ماست رو تهیه کنید بعد اونو در دمای محیط قرار بدهید تا ترش بشه وقتی ماست ترش باشه کشک خوشمزه تری به شما خواهد داد, میتونید یه قاشق فلزی هم تو ماست قرار بدهید تا سریعتر ترش بشه.

2. ماست را با کمی آب مخلوط کنید تا یه دوغ غلیظ داشته باشید حالا حسابی بزنید تا کاملا یه دست بشه من خودم دوغ رو تو یه ظرف استوانه ای در دار میریزم  ومثل مشک تکونش میدم تا حسابی یه دست بشه اگه اینقده خوشبخت هستید که میتونید شیر محلی چرب خریداری کنید و با یک همچین شیری ماست تهیه کردید در اثر این تکانها کره دوغ  ازش جدا میشه این کره رو از روی دوغ بردارید .

 آموزش تصویری: طرز تهیه کشک خانگی

3. تو عکس میتونید کره ای که روی دوغ ایستاده رو ببینید من با این کره شیرینی برنجی درست کردم خیلی نرم ولطیف ودوست داشتنی شد .

4. راستی یادم رفت بگم که اگر شما تونستید یه شیر پرچرب داشته باشید ودر نتیجه یه ماست خیلی چرب داشتید وخواستید باهاش کشک درست کنید بهش آب اضافه نکنید بجاش از قطعات یخ استفاده کنید یخ باعث میشه کره زودتر از دوغ جدا بشه

 5. تمام کره رو از دوغ نگیرید کشک که کمی چربی داشته باشه نرمتر وخوشمزه تر خواهد بود.

6. حالا دوغ رو درون قابلمه بریزید و بذارید روی حرارت ملایم و هر از چند گاهی هم بزنیدش تا حرارت بطور یکنواخت به همه قسمتهایش برسه نکته و فوت تهیه کشک همین جاست ما ماست رو تا حدی حرارت میدیم تا بجوشه دوغ درست مثل شیری که روی حرارته وقتی به جوش میاد کف میکنه ومیاد بالا اصطلاحا کف به سر میشه همین جا حرارت رو خاموش کنید اگر ماست بجوشه دیگه کشک مرغوبی نخواهید داشت  من عکس مرحله کف به سر شدنش رو ثانیه به ثانیه براتون میذارم که دقیقا متوجه بشید منظورم چیه.

 آموزش تصویری: طرز تهیه کشک خانگی

آموزش تصویری: طرز تهیه کشک خانگی

آموزش تصویری: طرز تهیه کشک خانگی

آموزش تصویری: طرز تهیه کشک خانگی

آموزش تصویری: طرز تهیه کشک خانگی

آموزش تصویری: طرز تهیه کشک خانگی

7. تو این مرحله باید خاموش کنید کمی بعد آب و املاح از هم جدا میشن

آموزش تصویری: طرز تهیه کشک خانگی

8. کمی که دمای کشک پایین اومد اونو تو یه کسیه پارچه ای بریزید و بذارید آبش خارج شه و به شکل ماست چکیده دربیاد

9. مردمان جنوب در این مرحله به کشک لورک میگن و اونو با خرما و نون میخورن انصافا هم خیلی خوشمزه است

10. حالا بهش نمک اضافه کنید و در دست به هر شکلی که خواستید فرمش بدهید و در مقابل آفتاب قرار بدید تا خشک بشه و یادتون نره که باید گاهی اونا رو پشت و رو کنید تا  کاملا خشک بشن اندازه کشکها بعد از خشک شدن تقریبا نصف میشه پس در زمان شکل دادن اونها رو خیلی کوچک فرم ندید.

11. اگر نمک زیاد استفاده کنید کشک شور میشه ولی این قابیلت رو داره که خارج از یخچال نگهداری بشه ولی شما به اندازه نمک بزنید ودرون یه ظرف دردار که دربش حسابی کیپ میشه درون یخچال نگهش دارید تا مجبور نشید مصرف نمکتان را بالا ببرید و فشار خونتان را در معرض خطر قرار دهید ضمن اینکه کشکی که در مقابل نور خورشید بطور کاملا خشک شده باشه حتی اگه نمکش کم باشه باز هم میشه بیرون از یخچال بمونه ولی زمان کوتاهتری من نمیتونم بگم چقدر ماندگاری داره آخه کشک تو خونه ما ده روز بیشتر دوام نمیاره...

آموزش تصویری: طرز تهیه کشک خانگی


ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه کشک بادمجان بیرجندی قسمت 2 از 2‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آموزش تصویری طرز تهیه پیاز سوخاری



پیاز سوخاری,پیاز سوخاری حلقه ای,طرز تهیه پیاز سوخاری

پیاز سوخاری برای تزیین غذاها استفاده میشود

 

پیاز سوخاری در کنار غذاها برای تزیین بکار می رود که به غذا طعم می دهد و اشتهای انسان را به خوردن غذا زیاد می کند بخصوص اگر پیاز سوخاری حلقه ای در کنار میگو و غذاهای گوشتی استفاده شود. در این آموزش به سادگی می‌توانید پیاز حلقه ای سوخاری (Onion ring)، درست کنید.


مواد لازم پیاز سوخاری حلقه ای:

 آرد  2 لیوان
 ماالشعیر حدودا 350 گرم 
  سفیده تخم مرغ 2  عدد
 روغن مایع 4/1 پیمانه
 پیاز درشت حداقل 4 عدد
 نمک   به میزان لازم

 

 طرز تهیه پیاز سوخاری حلقه ای:

برای پخت پیاز سوخاری باید در کاسه ایی آرد و نمک را با هم مخلوط کنید سپس روغن و ماالشعیر را اضافه کنید بهتر است به این خمیر مدت یک ساعت استراحت دهید.

 

اگر میخواهید پیاز سوخاری حلقه ای درست کنید بایستی پیازها را به صورت حلقه های یک سانتی برش بزنید و با فشار دست آنها را از هم باز کنید بهتر است بخش های مرکزی پپاز را که تبدیل به دایره های کوچک می شوند را استفاده نکنید و برای امور دیگری مثل سالاد و غیره استفاده نمایید. 

 

پیاز سوخاری,آموزش پیاز سوخاری,تزیین پیاز

برای تهیه پیاز سوخاری باید پیازها به صورت حلقه های یک سانتی برش دهید

 

در کاسه ایی دیگر سفیده های تخم مرغ را حسابی بزنید تا کاملا کف کنند و از کاسه بیرون نریزند این مخلوط سفیده را با مخلوط آردی مخلوط کنید و خیلی سریع کار کنید حلقه های پیاز را درون خمیر قرار دهید.

 

حلقه های پیاز سوخاری,سرخ کردن پیاز,پیاز سوخاری

برای پفدار شدن پیاز سوخاری ها باید پیاز ها را در سفیده تخم مرغ بزنید

 

باید برای سرخ کردن پیاز ها روغن را داغ کنید اگر از سرخ کن استفاده می کنید آن را روی دمای 175 درجه تنظیم کنید. به کمک یک چنگال آنها را درون روغن بگذارید هر دفعه از تعداد متناسب با ظرف روغن خود استفاده کنید پیاز سوخاری را از روغن خارج نموده در آبکش بگذارید تا روغن پیاز سوخاری حلقه ای گرفته شود.

 

تزیین پیاز,حلقه های پیاز سوخاری,طرز تهیه پیاز سوخاری

برای داشتن پیاز سوخاری بهتر باید روغن خوب داغ شود

 

پیاز درمانی:

پیاز درمانی,پیاز سوخاری حلقه ای,پخت پیاز سوخاری

پیاز پر از ویتامین های ث و ب است

 

1. دانشمندان علم گیاه شناسی معتقدند که، مصرف پیاز خام برای رفع ناراحتی های حاصل از آشامیدن آب های مختلف در هنگام مسافرت و جلوگیری از ناراحتی های ناشی از هوای آلوده، مفید می باشد.

 

2. پیاز پر از ویتامین های ث و ب است. از دیگر خواص پیاز مواد معدنی زیادی مثل فسفر، آهن، کلسیم، پتاسیم، گوگرد، ید، سیلیس و قند نیز در پیاز وجود دارد. قند پیاز، برای کسانی که بیماری قند دارند، هیچ ضرری ندارد.

 

3. زیاده روی در خوردن پیاز موجب تشنگی، استفراغ، تیرگی چهره و حتی فراموشی می شود. پس در حد اعتدال مصرف کنید.

 

4. برای برطرف کردن بوی بد پیاز بعد از مصرف آن، می توانید یک عدد گردو یا مقداری نان سوخته میل نمایید و یا چند عدد باقلا را جویده و مدتی در دهان نگاه دارید.

 

گردآوری: بخش آشپزی صبح بخیر

منابع:
hawzah.net

peyketallaei.com