آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

تارت گیلاس، خوشمزه و پرطرفدار


می‌توانید خیلی راحت از گیلاس دسری تهیه کنید که همه اعضای خانواده عاشقش شوند.

پارسه گرد: یکی از نکات جالب در مورد این دسر شیرین، تازگی آن است. نپختن گیلاس‌ها، اوج طعم فصلی آن‌ها را حفظ می‌کند. نکته دیگر اینکه می‌توانید هر گونه مربای قرمز بدون هسته را برای لعاب دار کردن آن استفاده کنید. اگر دستگاه هسته گیر ندارید، از کارد استفاده کنید. از انتهای ساقه دار آن شروع کنید، گیلاس را دونیم کرده و هسته آن را در آورید. کناره‌ها را از هم جدا کنید و با نوک کارد هسته را درآورید. زمان تهیه این دسر ۱ساعت و ۲۰ دقیقه و قابل سرو برای ۸ نفر است.

تارت گیلاس تازه
  • مناسب برای :8 نفر
  • زمان آماده سازی : بیش از 1 ساعت

مواد لازم:


  • گیلاس: 450 گرم
  • پنیر خامه‌ای: 170 گرم
  • خامه: ¾ پیمانه
  • شکر: ⅓ پیمانه
  • بیسکویت سبوس‌دار: 9 عدد
  • کره: 6 قاشق غذاخوری
  • مربای تمشک بی هسته: 1 قاشق غذاخوری
  • عصاره وانیل خالص: ½ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه:

1. فر را از قبل روی ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد گرم می‌کنیم.

2. بیسکویت‌های سبوس‌دار - بیسکویت‌ها باید ابعادی برابر با cm ۵۴ × ۱۳ داشته باشند- را به همراه ۲ قاشق غذاخوری شکر داخل غذا ساز می‌ریزیم تا اندازه‌ای که خوب آسیاب شوند. کره ذوب شده را اضافه می‌کنیم و دوباره غذا ساز را روشن می‌کنیم تا خوب با هم ترکیب شوند. مخلوط را داخل یک ظرف ۲۳ سانتی‌متری تارت که ته آن قابل جداشدن باشد (مانند قالب‌های کمربندی) می‌ریزیم. با استفاده از ته پیمانه که باید خشک باشد، مخلوط را محکم به ته و دیواره ظرف فشار می‌دهیم. آن را حدود ۱۰ تا ۱۲ دقیقه داخل فر می‌گذاریم، تا زمانی که قهوه‌ای شود؛ بعد روی یک سینی مشبک یا قفسه می‌گذاریم تا خنک شود.

3. در این حین با استفاده از همزن برقی با درجه متوسط در کاسه‌ای بزرگ، پنیر خامه‌ای که دمای آن برابر با دمای محیط است، وانیل و ¼ پیمانه شکر باقی مانده را مخلوط می‌کنیم و سپس تا جایی هم می‌زنیم که سبک و پفکی شود. خامه را کم‌کم اضافه کره و تا جایی هم می‌زنیم که وقتی همزن را بالا می‌آورید موادی که به آن چسبیده‌اند، به حدی نرم باشند که بعد از چند لحظه خود را بگیرند. مخلوط را روی بیسکوییت خنک شده می‌ریزیم و گیلاس‌های تازه و شیرین بدون هسته را روی آن پخش می‌کنیم.

4. در یک قابلمه کوچک، مربا و ۱ قاشق غذا خوری آب را با هم مخلوط می‌کنیم. آن را حدود ۲ دقیقه روی شعله کم گرم می‌کنیم تا آبکی شود. با استفاده از قلمو، این ماده لعابی را روی گیلاس‌ها می‌مالیم. تارت را حداقل ۳۰ دقیقه و حداکثر ۱ روز در یخچال می‌گذاریم، (یادتان باشد روی آن را بپوشانید).


ویدیو مرتبط :
تارت گیلاس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترافل گیلاس ( دسری خوشمزه )



 

طرز تهیه ترافل گیلاس, درست کردن ترافل گیلاس


مواد لازم ترافل گیلاس:

 نشاسته ذرت (پودرشده) ۱ قاشق سوپ خوری (۱۱ گرم)
 آرد  ۲ قاشق سوپ خوری (۱۸ گرم)
 شکر  یک دوم پیمانه (۷۵ گرم)
 شیر (سرد)  دو و یک چهارم پیمانه (۳۶۰ میلی لیتر)
 تخم مرغ  ۱ عدد (۵۵ الی ۶۰ گرم)
وانیل شکری یک چهارم قاشق چای خوری
کره ۲ قاشق سوپ خوری (۳۲ گرم)
کمپوت گیلاس (خردشده) به مقدار لازم
رولت به مقدار لازم


روش تهیه ترافل گیلاس:
نشاسته، آرد و شکر را در تابه ای بریزید، شیر را کم کم به آن اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا غلیظ شود. زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کرده، زرده را با همزن برقی بزنید تا کرم رنگ شود. سفیده را هم جداگانه بزنید تا فرم بگیـرد بعـد به زرده اضافه و با هم مخلوط کنید.

 

مخلوط نشاسته و شیر را به تخم مرغ ها افزوده و دوباره روی حرارت بگذارید تا کمی غلیظ شود. از روی حرارت برداشته وانیل و کره را بیفزائید، مخلوط کرده و بگـذاریـد کمی خنـک شـود. در آخـر گیلاس ها را اضافه کنید. در ظرف مورد نظر برش های رولت را قرار دهید و مواد آماده شده مخلوط با گیلاس را داخل آن بریزید و به دلخواه تزئین کنید.

نکته:
زمانی که مخلوط نشاسته را به تخم مرغ اضافه می کنید بهتر است مقداری از آن را با تخم مرغ مخلوط کرده سپس بقیه را اضافه کنید.


بدانیم:
انرژی ۵/۹۵۶ کیلوکالری
چربی ۳۹ گرم
کربوهیدرات ۶/۱۳۲
پروتئین ۴/۲۳ گرم

منبع : asemoni.com