سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

عطر بهار را ‌مهمان خانه‌تان كنید


گذاشتن ظرفی معطر كه از خود رایحه‌ای آرامش‌بخش ساطع می‌كند، می‌تواند فضای داخلی خانه را تحت تاثیر قرار دهد و به آن لطافت ببخشد. می‌تواند فضای داخلی خانه را تحت تاثیر قرار دهد و به آن لطافت ببخشد.

مجله منزل - شمیم آقازاده، كارشناس معماری: گذاشتن ظرفی معطر كه از خود رایحه‌ای آرامش‌بخش ساطع می‌كند، می‌تواند فضای داخلی خانه را تحت تاثیر قرار دهد و به آن لطافت ببخشد. می‌توانید این ظرف را خودتان از گیاهان معطری كه دوست‌شان دارید تهیه كنید، آن را گوشه‌ای از اتاق‌تان بگذارید و از رایحه لطیف و زیبایی اش به عنوان یك وسیله تزیینی استفاده كنید.

عطر بهار را ‌مهمان خانه‌تان كنید

با گل‌های خشك شده  شروع كنید

پایه و اساس این ظرف معطر گل‌های خشك شده‌ای است كه شما می‌توانید به‌راحتی آنها را یا از مغازه‌ها تهیه كنید یا خودتان بسازید. برای اینكه گل خشك‌هایی از گلبرگ‌های مورد علاقه‌تان داشته باشید، می‌توانید آنها را چند دقیقه در مایكروفر بگذارید كه به سادگی خشك و آماده استفاده می‌شوند.

عطر بهار را ‌مهمان خانه‌تان كنید

 این كار فقط برای گل‌های رز قابل استفاده نیست، شما هر گلبرگ دیگری را هم می‌توانید با این روش خشك كنید؛ مثلا گل آفتابگردان، گل داودی و هر آنچه كه فكر می‌كنید. فقط دقت كنید نیمی از ظرف معطر شما را باید گل‌های خشك شده تشكیل دهد.

تركیب گلبرگ‌های مختلف با یكدیگر

گل‌های خشك شده بو و رایحه‌ای لطیف‌تر دارند. برای آنكه این رایحه‌ها را تقویت كنید، می‌توانید كمی برگ گل اسطوخودوس یا رزماری به آن اضافه كنید. خشك كردن این برگ گل‌ها را قبل از اضافه كردن به ظرف معطر خود فراموش نكنید.

عطر بهار را ‌مهمان خانه‌تان كنید

كمی ادویه‌جات معطر مثل میخك یا برگ دارچین هم می‌تواند به تشدید رایحه‌های خاطره‌انگیز شما كمك كند. قبل از ادامه كار بوی تركیب‌های خود را تست كنید تا مطمئن شوید این دقیقا همان رایحه‌ای است كه می‌خواهید.

سری به حیاط خانه‌تان بزنید


حیاط‌ها گنج‌هایی از گیاهان خوشبو را در خود دارند كه می‌توانند به شما كمك كنند تا به تركیبات هیجان‌انگیز‌تری از گیاهان برسید. پس همین الان سراغ حیاط و باغچه كوچك‌تان بروید و گیاهان مختلف را امتحان كنید و هركدام كه مناسب بودند را برای ظرف معطر خود ‌بردارید. در این میان پوست درختان را فراموش نكنید چون می‌تواند بافتی دلچسب را به مخلوط شما اضافه كنند؛ حتی ظرف معطر شما می‌تواند از همین پوست‌ درختان تهیه شده باشد. برای این كار ساقه‌هایی از درختان که جدا شده و روی زمین افتاده‌‌اند هم می‌تواند جذاب باشد.

عطر بهار را ‌مهمان خانه‌تان كنید

عناصر جذاب در ظرف معطر


ظرف معطر خود را می‌توانید با افزودن یك‌سری از گیاهان خاص مثل برگ اكالیپتوس یا نعنا منحصر به فرد كنید؛ حتی می‌توانید از یك‌سری پركننده‌های تزیینی مثل صدف‌ها یا ستاره‌های دریایی، كلیدهایی كه نمایی قدیمی دارند یا هر چیز جذاب دیگری استفاده كنید.

عطر بهار را ‌مهمان خانه‌تان كنید

اضافه كردن اسانس مورد علاقه‌تان


اگرچه رایحه خود این گل‌های معطر به نظر كافی می رسد اما اضافه كردن برخی اسانس‌ها نیز ضروری است. اسانس‌ها به ماندگاری هرچه بیشتر رایحه‌ها در محیط كمك می‌كنند. اگر می‌خواهید این ظرف‌های معطر خاصیت درمانی پیدا كنند از اسانس‌های طبیعی مثل اسانس نعنا برای انرژی‌بخشی یا اسانس اسطوخودوس برای آرامش بخشی استفاده كنید. اضافه كردن پنج یا شش قطره از این اسانس‌ها به تركیبات گیاهی‌تان كافی است.

عطر بهار را ‌مهمان خانه‌تان كنید

ثابت‌كننده بوی عطر


بعد از اینكه اسانس‌ها را اضافه كردید، باید رایحه خود را به كمك یك آبپاش تثبیت كنید. این كار باعث می‌شود رایحه شما مدت زمان بیشتری در فضا باقی بماند. در صنعت عطرسازی از ریشه گیاه زنبق نیز برای تثبیت رایحه استفاده می‌كنند. مقداری از آن را داخل محفظه آبپاش‌تان بریزید و از آن استفاده كنید.

نكاتی برای زیبایی و كارآیی هرچه بیشتر ظروف معطرتان

۱- سعی كنید از لحاظ بصری تركیب زیبایی از گیاهان را پدید بیاورید؛ مثلا از رنگ‌های مختلف استفاده كنید یا از یك تم رنگی از گیاهان كمك بگیرید.

۲- باید تثبیت‌كننده‌های بو را هر موقع كه خواستید، درست كنید. اگر آنها را از قبل آماده كنید ممكن است آن تازگی و طراوت را نداشته باشند.

۳- بهتر است از ظروف‌ چوبی یا سفالی برای این كار استفاده كنید. آنها قابلیت بیشتری برای پخش رایحه در فضا دارند.



برای تهیه مجله منزل می توانید به صورت حضوری از کیوسک های روزنامه فروشی سراسر کشور و برای خرید نسخه الکترونیک از وب سایت  taaghche.ir اقدام نمائید.

ضمنا برای اشتراک نسخه چاپی مجله منزل روی تصویر زیر کلیک کنید:

معجزه رنگ در خانه های ایرانی


ویدیو مرتبط :
مهدی کرمی - عطر بهار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چیدمان خانه را عوض كنید



 

 

چیدمان خانه

 

 

تا به حال دقت كرده اید كه گاهی چقدر از یكنواختی و تكرار و دچار روزمرگی شدن خسته می شوید؟ چقدر دلتان می خواهد اتفاقی بیفتد، خبری بشنوید، تغییری ایجاد شود تا كمی روحیه بگیرید. فكر می كنید چند روز، چند ماه و چند سال باید منتظر بمانید تا از این حالت رخوت بیرون آیید؟

 


خیالتان را راحت كنیم، اگر همین طور بنشینید و دست روی دست بگذارید هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. پس همین امروز برای تغییر روحیه خودتان اقدام كنید.

 

كار را از تغییر دكوراسیون خانه شروع كنید. وقتی چیدمان خانه تان عوض شود ناخودآگاه حال و روزتان هم بهبود می یابد.

 

قبل از شروع هر كار وسایل دكوری بوفه تان را جابه جا كنید. با این كار هم گرد و غبار بوفه را می گیرید و هم وسایل را جابه جا می كنید.

 

بعد از آن نوبت چیدمان مبلمان منزل است. حتی با جابه جایی یك میز كوچك خانه تان عوض می شود. اگر تا به حال مبل ها را گرد چیده اید می توانید آنها را كنار دیوار بچینید.

 

اگر روكش مبلمانتان كهنه شده، لازم نیست مبل ها را عوض كنید، بلكه می توانید با خرید پارچه ای نو روكش آنها را عوض كنید و با این كار تغییر اساسی در دكوراسیون منزل خود بدهید. رویه كوسن روی مبل ها را هم عوض كنید و با درست كردن چند كوسن كوچك و بزرگ دیگر و هماهنگ با رنگ مبل ها به تنوع در دكوراسیون خود كمك كنید.

 

جای آباژورها را هم تغییر دهید و اگر یكنواختی آنها شما را خسته كرده است با خرید كلاهك های جدید شكل آباژور را عوض كنید.

 

اگر پریز و سیم آنتن اجازه می دهد حتما جای تلویزیون را هم تغییر دهید. فقط در این جابه جایی حواستان به چگونگی اشراف به تلویزیون باشد.

 

شلوغی خانه همیشه آزاردهنده است. برای مدت كوتاهی هم شده وسایلی مانند گلدان های اضافی، قاب عكس ها، جاروزنامه ای و... را بردارید تا از خلوت شدن خانه تان لذت ببرید.

 

داشتن گل های مصنوعی به زیبایی خانه كمك می كند، اما توجه داشته باشید اگر این كار از حد بگذرد خانه شما را شلوغ و درهم و برهم نشان می دهد. بنابراین در خرید گل های مصنوعی اعتدال را رعایت كنید. وسایل دكوری روی طاقچه ها در خانه های قدیمی یا پیشخوان آشپزخانه را حتما جابه جا كنید.

 

وقتی همه این كارها را انجام دادید، لباس بپوشید و از خانه بیرون بروید. وقتی مجدد به خانه برگردید انگار اتفاقی كه دنبالش بودید افتاده. همه چیز بوی تازگی و نو شدن می دهد. یك شام خوشمزه تدارك ببینید و منتظر ورود اعضای خانه بمانید. مطمئن باشید آنها هم از این تنوع استقبال می كنند.