سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

شخصیت شناسی از روی عکس پروفایل


اولین چیزی که پس از پیدا کردن دوستان و آشناهایتان در شبکه های اجتماعی به آن دقت می کنید، چیست؟ بله! عکس پروفایل آنها. حتما شما هم می دانید که عکس پروفایل افراد می تواند راز و شخصیت درونی شان را فاش کند.

 برترین ها: اولین چیزی که پس از پیدا کردن دوستان و آشناهایتان در شبکه های اجتماعی به آن دقت می کنید، چیست؟ بله! عکس پروفایل آنها. حتما شما هم می دانید که عکس پروفایل افراد می تواند راز و شخصیت درونی شان را فاش کند. طبق تحقیقی که در دانشگاه پنسیوالیا روی 60000 نفر انجام شد، نتایجی به دست آمد که در اینجا خلاصه ای از آن را برایتان آورده ایم.

شخصیت شناسی از روی عکس پروفایل

1.عکس صورت

اگر عکس پروفایل شما تنها بخشی از صورت تان است، پس شما فردی با وجدان و وظیفه شناس هستید. شما عاشق سیاست، نظم، قانون و رفتارهای برنامه ریزی شده اید و دوست دارید چهره واقعی خود را، همان گونه طبیعی و ساده به نمایش بگذارید. از آن که دیگران شما را فردی پخته و با تجربه ببینند نیز لذت می برید.

شخصیت شناسی از روی عکس پروفایل



2.عکس دسته جمعی

عکس دسته جمعی نشان دهنده شخصیت برونگرای شماست. شاید عکس دسته جمعی که شما از خودتان به اشتراک می گذارید آنقدر خوب و با کیفیت نباشد اما همین که افراد محبوب تان را نشان می دهد، کافی است. شاید هم می خواهید با این کار با یک تیر دو نشان بزنید؛ هم تصویری آراسته از خود که برای ‌مهمانی حاضر شده‌اید را به نمایش بگذارید و هم با حضور دیگران در تصویر می‌گویید که به بودن در جمع علاقه دارند و اهل معاشرت هستید. تفریح، میهمانی و خوشگذرانی در اولویت زندگی شما قرار دارد و جمع با دوستان تان را به تنهایی ترجیح می دهید.

شخصیت شناسی از روی عکس پروفایل



3.عکس رنگی

عکس های رنگی طرافداران زیادی دارند. شما نیز مانند عکس تان شخصیتی دلنشین و مطبوع دارید. چهره شما در عکس هایی که به اشتراک می گذارید معمولا خندان و شاداب است اما آنچه در عکس برایتان اهمیت دارد، نه تنها چهره خندان بلکه انرژی مثبتی است که به مخاطبان خود منتقل می کنید. این را هم اضافه کنیم که روحیه سازگاری و همکاری با دیگران در شما موج می زند به همین دلیل تمام تلاش تان را می کنید تا در هارمونی و تعادل با اجتماع باشید.

شخصیت شناسی از روی عکس پروفایل



4.عکس سیاه و سفید

یک عکس سیاه و سفید هم می‌تواند انتخاب دیگری برای عکس پروفایل تان باشد. از آنجا که شما رنگ های سیاه و سفید را ترجیح می دهید، اینطور به نظر می رسد که تمایل زیادی به رنگ های شاد ندارید. انتخاب رنگ های خنثی نشان دهنده این است که شما خیلی خودتان را با مسائل عاطفی درگیر نمی کنید، به بیانی خیلی احساساتی نیستید. از طرف دیگر این رنگ می تواند نشان دهنده ناراحتی یا حتی احساسات منفی در شما باشد.

شخصیت شناسی از روی عکس پروفایل



5.عکس هنری

شما فرد روشن فکری هستید که از تضاد و تناقض لذت می برید، اصلا کمال را در همین تضادها می بینید.  شما ترجیح می دهید که چهره خود را به غیر از زمان هایی که می خواهید پیامی را منتقل کنید، در عکس نشان ندهید. به همین دلیل اکثر عکس هایتان از زاویه پشت سر یا تنها از پاها و دست هایتان گرفته می شود. این نشان دهنده هوش، ذکاوت، روشن فکری و اشتیاق شما به تجربه چیزهای جدید است.

شخصیت شناسی از روی عکس پروفایل


ویدیو مرتبط :
آموزش تغیر عکس یا عکس گذاشتن روی پروفایل برای آپارات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس پروفایل شخصیت‌تان را فاش می‌کند


فکر می‌کنید عکس پروفایل شبکه‌ی اجتماعی شما درباره‌ی شخصیت‌تان چه می‌گوید؟ این‌طور که پیداست تصویر پروفایل بیشتر از آنچه که تصور می‌کنیم درباره‌ی شخصیت افراد اطلاعات می‌دهد.

مجله دیجی کالا - زهرا غلامی: فکر می‌کنید عکس پروفایل شبکه‌ی اجتماعی شما درباره‌ی شخصیت‌تان چه می‌گوید؟ این‌طور که پیداست تصویر پروفایل بیشتر از آنچه که تصور می‌کنیم درباره‌ی شخصیت افراد اطلاعات می‌دهد. گروهی از محققان دانشگاه پنسیلوانیا سعی کردند شخصیت کاربران توییتر را از روی تصویر پروفایل‌شان تحلیل کنند. یافته‌های آنها به شرکت‌های تبلیغاتی کمک می‌کند که مخاطبان‌شان را دقیق‌تر انتخاب کنند.

تصویر پروفایل شما شخصیت‌تان را فاش می‌کند

این محققان از حساب 66 هزار کاربر توییتر استفاده کردند تا براساس تصاویر پروفایل آنها شخصیت‌شان را دسته‌بندی کنند. در این میان، 434 نفر از این گروه 66 هزار نفری به یک نظرسنجی روان‌شناسی هم پاسخ دادند. در هر دو مورد، به کاربران براساس پنج عامل بزرگ شخصیتی اصلی امتیاز داده شد. این پنج عامل برون‌گرایی (extraversion)، سازگاری (agreeableness)، استقبال از تجربه (openness)، وظیفه‌شناسی (conscientiousness) و روان‌رنجوری (neuroticism) هستند.

«دنیل پریوتیک پیترو»، سرپرست این تیم تحقیقاتی، می‌گوید: «مهم‌ترین جنبه‌ِی سنجش شخصیت از طریق رسانه‌های اجتماعی این است که به طور غیر مستقیم و بدون ایجاد مزاحمت می‌توانیم این کار را انجام دهیم. شما مستقیما می‌توانید رفتار مردم را مشاهده کنید و مجبور نیستید از آنها بخواهید که درباره‌ی رفتارشان حرف بزنند.»

این تیم در نتایج نظرسنجی و ویژگی‌های هر تصویر پروفایل به دنبال رابطه‌‌‌هایی گشتند. آنها در نتیجه‌ی مشاهدات‌شان به چند رابطه‌ی معنادار میان این دو رسیدند.

مثلا افرادی که در وظیفه‌شناسی امتیاز بالایی گرفتند عکس‌هایی که منتشر می‌کردند که آنها را به صورت تنها نشان می‌داد، نه در گروه‌های اجتماعی؛ علاوه بر این، آنها احساسات مثبتی را در تصاویرشان ابراز می‌کردند. کسانی در استقبال از تجربه امتیاز گرفتند، تصاویر هنری را ترجیح می‌دادند. افراد روان‌رنجور هم بیشتر اوقات ترجیح می‌دادند چهره‌شان را نشان ندهند. پیترو می‌گوید: «مردم این تصاویر را نمایانگر وجهه‌شان در محیط آنلاین تلقی می‌کنند.»

«جنیفر گولبک» از دانشگاه مریلند می‌گوید: «این واقعا اولین قدم مثبت برای تحلیل شخصیت از روی تصاویر است.» او می‌خواهد این گروه همین تحقیق را برای تصاویر پروفایل در دیگر پلتفرم‌ها مثل فیس‌بوک تکرار کند تا ببیند که آیا به نتایج مشابهی می‌رسند یا خیر. بعدها این تیم امیدوار است که یک دموی عمومی از این نرم‌افزار را منتشر کند تا هر کسی بتواند تصویر پروفایلش را به آن آپلود کرده و آن را آنالیز کند.

اما طبق گفته‌ی «دیوید استیل‌ول» از دانشگاه کمبریج، این رویکرد برای تحلیل نوع شخصیت به تنهایی دقیق نیست. او می‌گوید: قرار نیست آنالیز تصویر پروفایل به این زودی‌ها جای تست شخصیت را بگیرد.»

هرچند که ترکیب یافته‌های این محققان با دیگر داده‌های رسانه‌های اجتماعی مثل متن توییت‌ها و استاتوس‌ها یا رکوردی از پست‌های مورد علاقه‌ی افراد شاید بتواند درک دقیقی از ویژگی‌های یک فرد ارایه دهد. به عنوان مثال، ژانویه‌ی گذشته، یک الگوریتم یادگیری ماشینی می‌توانست درباره‌ی شخصیت افراد براساس علاقه‌مندی‌هایشان در فیسبوک حدس بزند.