سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

این صورتی های دخترانه...


شاید در نگاه اول طراحی و دکوراسیون اتاق دخترانه کار ساده ای باشد! کافی است رنگ های گلبهی و صورتی را به عمق فضای اتاقش بپاشید و پارچه های گل گلی را برای روتختی و پرده اتاقش انتخاب کنید!

وب‌سایت چیدانه: شاید در نگاه اول طراحی و دکوراسیون اتاق دخترانه کار ساده ای باشد! کافی است رنگ های گلبهی و صورتی را به عمق فضای اتاقش بپاشید و پارچه های گل گلی را برای روتختی و پرده اتاقش انتخاب کنید!

 اما باید بگوییم که دکوراسیون اتاق خواب دختران غالبا سخت تر از پسربچه هاست چرال که دختران غالبا به جزئیات توجه بسیاری می کنند بنابراین تزیینات یکی از مهمترین موارد دکوراسیون اتاق دخترانه می باشد. توجه به هارمونی رنگ ها، طرح ها و استفاده از رویاهای کودکانه که اغلب در میان همه ی دختران مشترک است یکی از مهمترین مواردی است که در تزیین اتاق دخرانه باید به آن توجه کنید. با ما همراه باشید تا با هم نمونه هایی از این تزیینات را بررسی کنیم.

انتخاب رنگ سفید برای اتاق دخترانه

10 ترفند در طراحی دکوراسیون داخلی خانه

شاید در نگاه اول انتخاب رنگ صورتی برای اتاق دختران گزینه ی مناسبی باشد اما باید بگوییم این علاقه به رنگ صورتی در دختران مانند همه ی علایق کودکانه مقطعی است. اگر فرزند شما در فاصله ی سنی انتهای دوران کودکی و ابتدای دنیای نوجوانی است پس رنگ سفید برای دکوراسیون اتاق خواب او بهترین گزینه است می توانید برای آنکه به این فضا روحیه ی دخترانه ببخشید از تم گل گلی برای روتختی و یا رنگ های مکمل و جذاب برای فرش و سایر لوازم او استفاده کنید.

10 ترفند در طراحی دکوراسیون داخلی خانه

توجه داشته باشید که جزییات را در دکوراسیون اتاق دخترانه فراموش نکنید، حضور مجسمه ها گلدان ها و لوازم و وسایل رمانتیک بامزه می تواند به خوبی در فضای دکوراسیون اتاق دختر شما بدرخشد .



استفاده از رنگ صورتی در اتاق دخترانه

10 ترفند در طراحی دکوراسیون داخلی خانه

برای اتاق نوجوانان بهترین رنگ استفاده از تم صورتی است. اما توجه داشته باشید که بهتر است انتخاب رنگ شما ترکیبی باشد. این کار هم ظاهر سرسنگین تری به فضای اتاق دخترانه می بخشد هم این امکان را می دهد که مدت زمان طولانی تری از آن به عنوان یک دکوراسیون مناسب برای خود استفاده کند در انتخاب رنگ ها توجه داشته باشید که حتما سلیقه ی او را در نظر بگیرید.



تزیینات پارچه ای در دکوراسیون اتاق دخترانه

10 ترفند در طراحی دکوراسیون داخلی خانه

گاهی با اضافه کردن جزییات ساده ای به دکوراسیون اتاق دختر خود می توانید آن را رویایی کنید. تزیینات پارچه ای از جمله مواردی است که به جرات می توان استفاده از آنها را در طراحی ها مقرون به صرفه دانست. کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید و زیبایی اتاق کودکتان را دو چندان کنید.



استفاده از تم کارتونی در اتاق دخترانه

10 ترفند در طراحی دکوراسیون داخلی خانه

هلو کیتی از گذشته های دور محبوب هر دختر بچه ای بوده است! پس به سادگی می توانید این شخصیت محبوب کارتونی را در فضای اتاق کودک خود بگنجانید و سعی کنید سایر المان ها و تزیینات موجود در اتاق خواب دخترتان نیز با این طرح هماهنگ باشد.

10 ترفند در طراحی دکوراسیون داخلی خانه

نیازی نیست حتما از این المان های کارتونی در مقیاس بزرگ استفاده کنید به سادگی می توانید آن را در جزییات کوچکی مانند ساعت و یا حتی طرح رو تختی و .... استفاده کنید و جلوه ی خاصی به طراحی فضای اتاق دخترانه خود ببخشید.



طراحی های رمانتیک برای اتاق دخترانه

10 ترفند در طراحی دکوراسیون داخلی خانه

قلب ها یکی از عناصر اصلی دکوراسیون های رمانتیک محسوب می شوند، کافی است آن ها را در فضای اتاق دخترانه خود بگنجانید. برای این کار می توانید از خلاقیت های خود استفاده کنید و چهره  اتاق کودکتان را رمانتیک کنید.



دکوراسیون پرنسسی برای اتاق دخترانه

10 ترفند در طراحی دکوراسیون داخلی خانه


همه ی دختران در دوران کودکی تجربه ی پرنسس بود را در رویاهای خود پرورش داده اند. شما هم می توانید به سادگی این آرزوی شگرف را برای آن ها محقق کنید. تخت های پرنسسی یکی از ساده ترین ایده ها در این زمینه برای شما محسوب می شود.

10 ترفند در طراحی دکوراسیون داخلی خانه

حتی می توانید این تخت ها را با موارد گفته شده ی دیگر در فضای اتاق کودکتان تلفیق کنید تا ظاهری خاص و منحصر به فردی داشته باشد. استفاده از رنگ سفید پارچه های گل گلی  همه و همه می تواند در کنار یک تخت پرنسسی به خوبی بنشیند.



انتخاب سرویس خواب دخترانه برای نوزادان

10 ترفند در طراحی دکوراسیون داخلی خانه

همان طور که گفتم رنگ سفید در دکوراسیون اتاق دخترانه رنگی محبوب می باشد که به خوبی می توانید آن را با رنگ های متنوع هماهنگ کنید. رنگ هایی مانند یاسی، گلبهی، سبز ملایم همه و همه رنگ هایی  است که می تواند جایگزین مناسبی برای رنگ صورتی در فضای اتاق دخترانه باشد.


ویدیو مرتبط :
وسایل صورتی دخترانه.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چرا صورتی رنگ دخترانه است؟


صورتی رنگی آرامبخش و شادی‌آور است که به شما کمک می‌کند در صلح و آرامش زندگی کنید.


مجله زندگی ایده آل: دنیای رنگ‌ها مفاهیم خاص خودش را دارد. شناخت روانشناسی رنگ‌ها به شما کمک می‌کند تا احساسات‌تان را با رنگ‌ها همگام کنید و برای تغییر برخی از حس‌های ناخوشایند، از رنگ‌ها و اثرات شگفت‌انگیز آنها غافل نشوید. یکی از رنگ‌های پر طرفدار میان خانم‌ها صورتی است. شاید این سؤال برای‌تان پیش بیاید که چرا صورتی رنگی دخترانه است و پسر‌ها کمتر به انتخاب این رنگ تمایل دارند؟

یک روانشناس به شما می‌گوید که چرا دختر‌ها رنگ صورتی را دوست دارند و اگر فردی بیش از حد به صورتی علاقه‌مند باشد، در شخصیت او چه مشکلاتی دیده می‌شود. همین موضوع بهانه خوبی برای دوستداران رنگ صورتی است تا با مفاهیم رنگ محبوب‌شان آشنا شوند و حتی برای لاغری و تناسب اندام صورتی را به محیط زندگی‌شان راه دهند.

صورتی به شما چه می‌گوید؟

عاشقانه و دخترانه

تقریبا همه می‌دانیم که صورتی رنگی دخترانه است که عشق، احساسات رمانتیک و عاشقانه را به دیگران القا می‌کند. این روزها رنگ صورتی به دکوراسیون خانه‌ها هم راه یافته و می‌تواند در آرامش ما تاثیر داشته باشد. به همین دلیل یکی از رنگ‌های پیشنهادی برای دکوراسیون اتاق خواب صورتی است. صورتی‌های تیره‌تر نشانه شادی و نشاط هستند و این حس را به شما منتقل می‌کنند. پس اگر می‌خواهید در فضای یکی از اتاق‌ها شادی و نشاط بیشتری داشته باشید، از صورتی‌های پررنگ‌تر و سرخابی کمک بگیرید.

رنگ کاهش اشتها

 صورتی از جمله رنگ‌هایی است که اگر در فضای آشپزخانه از آن استفاده کنید، اشتهای شما را کاهش می‌دهد. در صورتی‌که به دنبال رژیم‌های لاغری هستید و دل‌تان می‌خواهد به تناسب اندام برسید، رنگ صورتی را در فضای آشپزخانه دست‌کم نگیرید. این رنگ اشتهای شما را برای مصرف مواد غذایی چرب و پر کالری کاهش می‌دهد و شما را نسبت به مصرف غذاهای کم حجم و سالم ترغیب می‌کند. پس بشقاب و وسایل غذاخوری را صورتی انتخاب کنید تا هنگام غذا خوردن آرامش بیشتری داشته باشید و به آرامی غذا را به معده‌تان بفرستید.

تحقیقات پژوهشگران نشان می‌دهد وقتی سریع غذا می‌خورید، پیام سیری دیرتر به مغز شما مخابره می‌شود و در نتیجه موادغذایی بیشتری مصرف می‌کنید.  وقتی با آرامش غذا می‌خورید پیام سیری به موقع مخابره شده و حجم زیادی از مواد غذایی و کالری‌ها به بدن شما وارد نمی‌شود.

صورتی به شما چه می‌گوید؟

اگر به رنگ صورتی علاقه‌مندید...

 - در صورتی‌که رنگ مورد علاقه شما صورتی است، فردی دوست داشتنی، مهربان، سخاوتمند و حساس هستید که به نیازهای دیگران توجه می‌کنید.

- رفتار دوستانه‌ای دارید و با دیگران با ملاطفت و مهربانی برخورد می‌کنید.

- دل‌تان می‌خواهد از دیگران به خوبی مراقبت کنید و غریزه مادری شما پررنگ است.

-  رمانتیک و حساس هستید و دوست دارید با همسر آینده‌تان روابط عاشقانه داشته باشید.

-  چشم‌انداز و دیدگاه شما نسبت به زندگی مثبت است. با این طرز فکر خوبی‌های آدم‌ها را می‌بینید و همیشه به نیمه پر لیوان فکر می‌کنید.

-  از نظم و ترتیب خوش‌تان می‌آید و دوست دارید هر کاری را طبق اصول و قانون پیش ببرید. چارچوب‌های زندگی شما مشخص است.

-  آرامش، محافظه‌کاری و صلح طلبی هم درشخصیت شما دیده می‌شود. شاید رگه‌هایی از کم‌رویی هم داشته باشید و ارتباط با سایرین برای‌تان خیلی راحت نباشد.

-  گاهی اوقات کمی ساده‌لوح هستید و شرینی خاصی دارید که شما را به دختران کم سن و سال نزدیک می‌کند.

-  در هر سن و سالی که باشید جوان‌تر از سن‌تان به نظر می‌رسید و شخصیت زنانه‌تری دارید.

-  یکی از دغدغه‌های شما این است که بیشتر روی پای خودتان بایستید و خودتان را بیشتر دوست داشته باشید. در این صورت می‌توانید علاقه و محبت دیگران را به سمت خودتان جذب کنید.

ضد افسردگی

بعضی از روانشناسان بر این باورند که صورتی رنگی قدرتمند است. بدین معنا که از یک سو می‌تواند آرامش و راحتی ایجاد کند و از سوی دیگر با القای حس شادی و نشاط به جنگ افسردگی بروند. به افراد افسرده و غمگین توصیه می‌شود که صورتی‌های پررنگ و شاد را به محیط زندگی‌شان راه دهند. در این صورت شادی و نشاط بیشتری را تجربه می‌کنند.گفته می‌شود که صورتی رنگی امیدبخش است و سبب می‌شود نسبت به آینده دیدگاه روشن‌تری داشته باشید. صورتی پرخاشگری را کاهش می‌دهد و از شدت عصبانیت می‌کاهد.

فقط مخصوص اتاق بچه‌ها نیست

وقتی نام رنگ صورتی می‌آید ناخودآگاه فکر می‌کنیم که صورتی مخصوص اتاق دختربچه‌هاست این رنگ برای اتاق نشیمن و اتاق‌های خواب هم به‌کار می‌رود. صورتی در کنار سفید فضایی شیک و آرام ایجاد می‌کند. اگر می‌خواهید فضا کلاسیک‌تر به نظر برسد این ترکیب را فراموش نکنید. اگر صورتی را با قهوه‌ای یا مشکی ترکیب کنید، ترکیب زیبایی ایجاد می‌شود که برای اتاق نشیمن گزینه مناسبی است.

صورتی به شما چه می‌گوید؟

چرا صورتی رنگ دخترانه است؟

روانشناسی رنگ‌ها معمولا به موضوع روانشناسی انگیزه و هیجان مربوط می‌شود. درواقع ساختارهای روانی جنس دختر و پسر نسبت به بعضی از رنگ‌ها پاسخ مثبت می‌دهد. البته در این زمینه تحقیق رسمی و بررسی جامعه آماری انجام نشده ولی نتایج بررسی‌های روانشناسی فیزیولوژیک نشان می‌دهد پذیرش بعضی از رنگ‌ها در ساختار روانشناختی جنس دختر و پسر وجود دارد، البته نباید الگوی فرهنگی و تربیتی را نادیده بگیریم.

یعنی از بدو تولد پدر و مادر باتوجه به تجربه خودشان و فضای محیط بعضی از رنگ‌ها را به آرامی به کودکان دختر و پسر القا می‌کنند که می‌تواند به صورت پیام غیرمستقیم باشد. به‌طور مثال ممکن است مادر به فرزندش بگوید:«من احساس می‌کنم رنگ صورتی به تو می‌آید یا این عروسک صورتی قشنگ است و ...» در نتیجه کودک این مفاهیم را از طریق مشاهده و کلام دریافت می‌کند. شاید هم هورمون‌ها در این زمینه نقش داشته باشند که البته در این زمینه هم تحقیقات اثبات شده‌ای دیده نمی‌شود.

علاقه افراطی به صورتی

از سوی دیگر می‌بینیم که گروهی از دختران به‌طور افراط‌گونه به رنگ صورتی تمایل نشان می‌دهند و در خرید و انتخاب‌های مختلف، فقط به صورتی فکر می‌کنند. در مورد این افراد باید گفت که اصرار در یک موضوع مانند انتخاب رنگ، مواد غذایی، خوراکی‌ها و... نشان می‌دهد که مشکلات واختلالات روانشناسی در این فرد ریشه دارد. کسی که فقط به رنگ صورتی فکر می‌کند از لحاظ روانی و ذهنی نسبت به سایر رنگ‌های محیط واکنشی ندارد و با این رنگ‌ها ارتباط برقرار نمی‌کند. در حقیقت با یک رنگ زندگی می‌کند که این موضوع از نپذیرفتن سایر واقعیت‌های زندگی و نشناختن سایر نیازها حکایت می‌کند.

به‌طور حتم در همه انسان‌ها نیاز‌های گوناگونی وجود دارد. شاید خانواده و محیط هم در علاقه افراطی یک فرد به رنگی خاص – مانند صورتی- تاثیرگذار باشند. با این وجود شاید به نیازهای عاطفی و احساسی فرد به خوبی پاسخ داده نشده و ممکن است در اثر یک عقده روانی چنین وضعیتی پیش آمده باشد. در مجموع افرادی که به رنگی خاص علاقه بیش از حد نشان می‌دهند، به‌طور حتم در روح و روان‌شان مشکلی دارند چون به سایر نیازهای‌شان توجه نمی‌کنند و این قدرت را ندارند که نسبت به نیازهای شخصی خود شناخت کافی داشته باشند.