سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چیدمان خانه را عوض كنید



 

 

چیدمان خانه

 

 

تا به حال دقت كرده اید كه گاهی چقدر از یكنواختی و تكرار و دچار روزمرگی شدن خسته می شوید؟ چقدر دلتان می خواهد اتفاقی بیفتد، خبری بشنوید، تغییری ایجاد شود تا كمی روحیه بگیرید. فكر می كنید چند روز، چند ماه و چند سال باید منتظر بمانید تا از این حالت رخوت بیرون آیید؟

 


خیالتان را راحت كنیم، اگر همین طور بنشینید و دست روی دست بگذارید هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. پس همین امروز برای تغییر روحیه خودتان اقدام كنید.

 

كار را از تغییر دكوراسیون خانه شروع كنید. وقتی چیدمان خانه تان عوض شود ناخودآگاه حال و روزتان هم بهبود می یابد.

 

قبل از شروع هر كار وسایل دكوری بوفه تان را جابه جا كنید. با این كار هم گرد و غبار بوفه را می گیرید و هم وسایل را جابه جا می كنید.

 

بعد از آن نوبت چیدمان مبلمان منزل است. حتی با جابه جایی یك میز كوچك خانه تان عوض می شود. اگر تا به حال مبل ها را گرد چیده اید می توانید آنها را كنار دیوار بچینید.

 

اگر روكش مبلمانتان كهنه شده، لازم نیست مبل ها را عوض كنید، بلكه می توانید با خرید پارچه ای نو روكش آنها را عوض كنید و با این كار تغییر اساسی در دكوراسیون منزل خود بدهید. رویه كوسن روی مبل ها را هم عوض كنید و با درست كردن چند كوسن كوچك و بزرگ دیگر و هماهنگ با رنگ مبل ها به تنوع در دكوراسیون خود كمك كنید.

 

جای آباژورها را هم تغییر دهید و اگر یكنواختی آنها شما را خسته كرده است با خرید كلاهك های جدید شكل آباژور را عوض كنید.

 

اگر پریز و سیم آنتن اجازه می دهد حتما جای تلویزیون را هم تغییر دهید. فقط در این جابه جایی حواستان به چگونگی اشراف به تلویزیون باشد.

 

شلوغی خانه همیشه آزاردهنده است. برای مدت كوتاهی هم شده وسایلی مانند گلدان های اضافی، قاب عكس ها، جاروزنامه ای و... را بردارید تا از خلوت شدن خانه تان لذت ببرید.

 

داشتن گل های مصنوعی به زیبایی خانه كمك می كند، اما توجه داشته باشید اگر این كار از حد بگذرد خانه شما را شلوغ و درهم و برهم نشان می دهد. بنابراین در خرید گل های مصنوعی اعتدال را رعایت كنید. وسایل دكوری روی طاقچه ها در خانه های قدیمی یا پیشخوان آشپزخانه را حتما جابه جا كنید.

 

وقتی همه این كارها را انجام دادید، لباس بپوشید و از خانه بیرون بروید. وقتی مجدد به خانه برگردید انگار اتفاقی كه دنبالش بودید افتاده. همه چیز بوی تازگی و نو شدن می دهد. یك شام خوشمزه تدارك ببینید و منتظر ورود اعضای خانه بمانید. مطمئن باشید آنها هم از این تنوع استقبال می كنند.


ویدیو مرتبط :
چیدمان خانه های کوچک اپارتمانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بدون شكستن چیزی خانه عوض كنید!


شاید نتوانید به سرعت وسایل‌تان را برای اسباب‌كشی آماده كنید اما با داشتن این برنامه می‌توانید از مدت‌ها قبل خودتان را آماده این كار سخت كنید.





شاید نتوانید به سرعت وسایل‌تان را برای اسباب‌كشی آماده كنید اما با داشتن این برنامه می‌توانید از مدت‌ها قبل خودتان را آماده این كار سخت كنید. اسباب‌كشی مشكل بزرگ تمام خانواده‌هاست و در جریان آن علاوه‌بر این‌كه بیش‌از حد خسته می‌شوید، ضرر زیادی به وسایل‌تان می‌زنید و یك ماه قبل و بعد از آن زندگی مرتبی ندارید. با چند راهكار می‌شود این كار سخت را قابل تحمل كرد. شما باید از مدتی قبل بدانید چه زمانی قرار است نقل‌ مكان كنید و با توجه به آن و با داشتن یك زمان‌بندی منظم و برنامه‌ریزی مرحله به مرحله، آرام‌آرام كار بسته‌بندی و جمع‌آوری وسایل را انجام دهید.



   2 ماه قبل

  •   مرتب و تمیز كردن: دور خانه بگردید و تصمیم بگیرید كدام وسیله را می‌خواهید نگه دارید و از شر كدام یك می‌خواهید خلاص شوید. علاوه‌بر این فكر كنید كدام وسیله به بسته‌بندی خاص نیاز دارد.
  •   تحقیق كنید: در مورد شركت‌های حمل‌و‌نقل تحقیق كنید و یك برآورد قیمت داشته باشید. انتخاب یك شركت مناسب در یكی، دو روز آخر ممكن نیست.
  •   لیست درست كنید: یك لیست از تمام وسایلی كه قرار است جابه‌جا كنید تهیه كنید تا چیزی از قلم نیفتد.
  •   مدارك را منظم كنید: سوابق تحصیلی مدرسه، سندها، شناسنامه‌ها، مدارك پزشكی و كل مدارك مهم خانواده را در یك كیف بگذارید تا در حمل‌ونقل آن‌ها را گم نكنید.



 یك هفته قبل

  •   جمع كردن را ادامه دهید: غیر از وسایل ضروری مثل یخچال، ظروف دم‌دستی و لباس‌هایی كه می‌پوشید، تمام چیزهای دیگر را بسته بندی كنید. برای لباس‌ها می‌توانید از چمدان‌های خالی استفاده كنید.
   روز قبل

  •   قطعی كنید: با شركت حمل و نقل تماس بگیرید و زمان را مشخص كنید.
  •   فریزر را از برق بكشید: در این روز دیگر لازم نیست چیزی در یخچال و فریزر شما باشد.
  •   جمع كردن نهایی: یك دست لباس برای پوشیدن در روز اسباب‌كشی كنار بگذارید و بقیه وسایل و ظروف را جمع كنید.



چه زمانی چكار كنیم؟

  یك ماه قبل

  •   شركت حمل‌و نقل را انتخاب كنید: تاریخ اسباب‌كشی را با آن چك كنید و روی هزینه به توافق برسید.
  •   بسته‌بندی را شروع كنید: از چیزهایی كه كمتر از آنها استفاده می‌كنید شروع كنید. مثلا جعبه‌ابزار یا وسایل اسكی. روی هر بسته بنویسید در آن چیست و آیا برای حمل آن توصیه خاصی لازم است یا نه.
  •   بسته بندی نکنید:وسایلی مثل طلا و جواهرات و مدارك را باید خودتان حمل كنید. به هیچ وجه آنها را در كارتن‌ها بسته‌بندی نكنید.

  6 هفته قبل

  •  وسایل لازم را سفارش دهید: شما برای اسباب‌كشی به تعدادی كارتن خالی در اندازه‌های مختلف نیاز دارید. هر گروه از وسیله ها به كارتن خاصی نیاز دارند که می‌توانید آنها را از سوپرماركت‌ها تهیه كنید. علاوه‌براین به طناب، چسب نواری پهن، تعدادی روزنامه و تكه پارچه برای پیچیدن دور شكستنی‌ها هم نیاز دارید.
  •   دور ریختنی‌ها را دور بریزید: مصرف چیزهایی كه نمی‌خواهید جابه‌جا كنید را شروع كنید مثلا شروع به مصرف غذاهای فریزر كنید و تا جایی كه می‌توانید مواد‌غذایی جدید نخرید.
  •   اندازه بگیرید: درصورت امكان ابعاد خانه جدید خود را اندازه بگیرید و با خانه‌ای كه الان در آن هستید مقایسه كنید. با این روش می‌توانید برآورد خوبی از وسایلی كه نباید ببرید داشته باشید.
  •   آدرس‌تان را عوض كنید: به بانك و مراكز مهم دیگر مثل دانشگاه یا مدرسه بچه‌ها بروید و آدرس پستی خود را عوض كنید. مجله‌هایی كه مشترك هستید هم باید از تغییر آدرس شما مطلع باشند. به صاحبخانه جدید بسپارید نامه‌های پستی‌تان را برای‌تان نگه‌دارد.
 2 هفته قبل

  •   ماشین را تعمیر كنید: اگر از شهری به شهر دیگر اسباب‌كشی می‌كنید، لازم است ماشین را برای سرویس به تعمیرگاه بدهید تا در راه برای شما مشكلی پیش نیاید.
  •   پس بگیرید: اگر وسیله‌ای را به كسی امانت داده‌اید یا در بانك نزدیك تان چیزی را به امانت سپرده‌اید، آنها را تحویل بگیرید.
  روز اثاث‌كشی

  •   نظارت كنید: مواظب كارگرها باشید تا كارتن‌هایی كه مواظبت می‌خواهند درست جابه‌جا شوند.
  •   درست نگاه كنید: در نهایت در خانه خالی بگردید، تمام كمدها و كابینت‌ها را باز كنید تا چیزی جا نماند.