سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

استامبولي پلوی قالبی



 

 

استامبولي پلوی قالبی

 

 

مواد لازم :

 

 

گوشت مرغ
به میزان لازم
برنج
2 پیمانه
سیب زمینی
2 عدد
رب گوجه فرنگی
1 قاشق غذا خوري
نمک و روغن به مقدار کافی

 

 

طرز تهیه :

 

 

برنج را با میزان آبی که لازم دارد ( 3 پيمانه ) با رب ،نمک ، سیب زمینی ریز شده به اندازه حبه قندو روغن روی حرارت ملايم گذاشته يا در پلو پز ريخته و به برق بزنيد وقتی آب آن جوش رفت در قالب نچسبي که قبلاًداخل آن را چرب کرده اید بریزید و روی قالب را با فویل بپوشانید و در فر با حرارت متوسط نیم ساعت دم بیندازید . چنانچه خواستید رنگ ته ديگ پلو تیره و یا روشن تر شود زمان پخت را یا زیاد و کم کنید. وبا انواع گوشت پخته ( مرغ ،گوشت چرخ شده و يا ماهيجه )و سبزيحات آنرا تزيين كرده و نوش جان كنيد .

 

 


ویدیو مرتبط :
یخساز قالبی و دستگاه تولید یخ قالبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هویج‌پلوی قالبی


ابتدا برنج را كه از قبل خیس كرده‌ایم با 4 تا 5 پیمانه آب جوشانده،‌ 50 گرم از كره را با كمی نمك به آن اضافه كرده و اجازه می‌دهیم تا آب برنج كشیده شود سپس آن را دم می‌كنیم.






مواد لازم:
  •  برنج: 3 پیمانه معادل 600 گرم
  •  هویج رنده شده و پخته: 2 لیوان
  •  كشمش سیاه پلویی: یك لیوان
  •  كره: 100 گرم
  •  شكر: 50 گرم
  •  زعفران آب‌كرده: به میزان لازم
  •  تكه‌های مرغ پخته و سرخ شده برای كنار برنج: به میزان لازم
  •  نمك: به میزان لازم



روش تهیه:

ابتدا برنج را كه از قبل خیس كرده‌ایم با 4 تا 5 پیمانه آب جوشانده،‌ 50 گرم از كره را با كمی نمك به آن اضافه كرده و اجازه می‌دهیم تا آب برنج كشیده شود سپس آن را دم می‌كنیم. كشمش و هویج و شكر را با كمی كره تفت می‌دهیم، هویج باید از قبل كاملا پخته باشد. مواد را داخل قالب موردنظر ریخته، فشرده می‌كنیم طوری كه یك‌سوم از قالب را پر كند. نیمی از برنج را زعفرانی كرده،‌ سپس به شكل 2 لایه ابتدا برنج زعفرانی و سپس سفید را داخل قالب فشرده كرده،‌ سپس پلو را داخل بشقاب موردنظر برگردانده و مرغ‌های آماده شده را در اطراف آن‌ها می‌ریزیم و سرو می‌كنیم.