آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

نشستن با انگلیسی ها سر یک میز!


شیوه آشپزی و طبخ غذا در بریتانیا در طول تاریخ تحت تاثیر چندین فرهنگ بوده است و سرآشپز های مشهور فراوانی در این سرزمین زاده شده اند.

وب‌سایت توریسم آنلاین: شیوه آشپزی و طبخ غذا در بریتانیا در طول تاریخ تحت تاثیر چندین فرهنگ بوده است و سرآشپز های مشهور فراوانی در این سرزمین زاده شده اند. در اواخر سال 1980 این شیوه آشپزی سمت و سوی تازه و مدرنی پیدا کرد و استفاده از مواد اولیه تازه و مرغوب در اولویت قرار گرفت و حتی عامل اصلی رقابت در میان رستورانها شد.

در ادامه سر یک میز انگلیسی می نشینیم و با سرآشپزان این دیار همراه می شویم!

تصاویر: نشستـــــن با انگلیسی ها سر یک میـــــز!

صبحانه مشهور انگلیسی،صبحانه ای پرُ و پیمان محسوب می شود، اگرچه زندگی مدرن امروزی آن را کمرنگ کرده است.سوسیس،تخم مرغ ،لوبیاگرم،نان تست،قارچ و گوجه فرنگی به همراه آب پرتقال یا قهوه یک صبحانه کاملا انگلیسی است.

تصاویر: نشستـــــن با انگلیسی ها سر یک میـــــز!

فیش اند چیپس غذای مشهور بریتانیایی است که ماهی همراه با سیب زمینی ،سس تارتار و نخود فرنگی میل می شود.

تصاویر: نشستـــــن با انگلیسی ها سر یک میـــــز!

تصاویر: نشستـــــن با انگلیسی ها سر یک میـــــز!

کباب یکشنبه،غذای روزهای یکشنبه خانواده های بریتانیایی است که گوشت کبابی همراه با سیب زمینی کبابی و سبزیجات خورده می شود.

تصاویر: نشستـــــن با انگلیسی ها سر یک میـــــز!

پودینگ تافی ،کیک اسفنجی آغشته به سس تافی است که با بستنی سرو می شود.

تصاویر: نشستـــــن با انگلیسی ها سر یک میـــــز!

اتون مس
دسر محبوب انگلیسی است که ترکیبی شامل توت فرنگی یا موز ،مرنگ (حاصل به هم زدن سفیده تخم مرغ و شکر) و خامه است.

تصاویر: نشستـــــن با انگلیسی ها سر یک میـــــز!

تصاویر: نشستـــــن با انگلیسی ها سر یک میـــــز!

چای عصرانه انگلیسی نیز شهرت خاص خود را دارد. برای صرف یک عصرانه انگلیسی گزینه چای همراه با شیر،کاپ کیک و ساندویچ های کوچک را برای انتخاب دارید.

تصاویر: نشستـــــن با انگلیسی ها سر یک میـــــز!

تصاویر: نشستـــــن با انگلیسی ها سر یک میـــــز!

هگیس یا چغورپغور غذای تهیه شده از دل و جگر و قلوه که تقریبا غذای ملی اسکاتلند محسوب می شود.

تصاویر: نشستـــــن با انگلیسی ها سر یک میـــــز!

بیف ولینگتون یک نوع غذای انگلیسی است که استیک فیله را در خمیر هزارلا پیچیده طبخ کرده ،برش داده و میل می شود.

تصاویر: نشستـــــن با انگلیسی ها سر یک میـــــز!

مارماهی خرد شده و آب پز شده روی اجاق سرد می شود تا حالتی ژله ای پیدا کرده و همراه با فلفل و سرکه به صورت سرد خورده می شود.

تصاویر: نشستـــــن با انگلیسی ها سر یک میـــــز!


ویدیو مرتبط :
صحیح نشستن پشت میز رایانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ظریف: تحریم‌ها باعث نشستن ایران بر سر میز مذاکره نشد



اخبار,اخبار سیاست  خارجی,محمد  جواد ظریف

اجلاس مقدماتی کنفرانس امنیتی مونیخ صبح امروز (شنبه) در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌الملل وزارت خارجه آغاز به کار کرد.

محمدجواد ظریف در اجلاس مقدماتی کنفرانس امنیتی مونیخ که در تهران با حضور مقامات برخی از کشورهای اروپایی و منطقه خاورمیانه در حال برگزاری است در ابتدای سخنرانی خود در این نشست با خوش‌آمدگویی به سران شرکت کننده در این اجلاس به هوای بارانی امروز تهران اشاره کرد و گفت: امروز در تهران باران می‌آید. ما روز بارانی زیادی نداریم، مشکلات کم‌آبی داریم و امیدواریم این روزهای بارانی ادامه داشته باشد.

وی همچنین به موضوع محیط زیست و اهمیت آن اشاره کرد و گفت: مسأله محیط زیست در این منطقه نیازمند تشریک مساعی است.

ظریف در بخشی از سخنان خود به بحث توافق هسته‌ای کشورمان اشاره کرد و افزود: در جریان این موضوع ما به این نتیجه رسیدیم که میز مذاکره را انتخاب کنیم و از طریق گفت‌وگو به راه حل دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به فشارهایی که علیه ایران در طی چند سال گذشته در ارتباط با فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای‌اش وارد شده است به موضوع تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: در چند سال اخیر تحریم‌ها علیه ایران شدت گرفت و حتی ایران تهدید شد ولی هیچ کدام از این موضوعات نتیجه‌ای را به دنبال نداشت.

ظریف ادامه داد: تحریم‌ها باعث نشستن ایران بر سر میز مذاکره نشد، ایران بر سر میز مذاکره حاضر بود و نیازی نبود که ایران را بر سر میز مذاکره بنشانند. البته در طی سال‌های گذشته در برخی از کشورها از جمله آمریکا دولت‌هایی بودند که علاقمند به حل این موضوع از راه گفت‌وگو نبودند و در واقع کشورهایی بودند که اجازه نمی‌دادند این مذاکرات به نتیجه برسد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با بیان اینکه ایران می‌خواست به دنیا نشان دهد که برنامه هسته‌ای‌اش صلح‌آمیز است و در این ارتباط امتیازی نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: اتهامات علیه ایران بی‌پایه و فشارها ناعادلانه بود.

ظریف با بیان اینکه ما تلاش داشتیم که بقبولانیم گفت‌وگو و رایزنی بازی است که همه می‌توانند در آن به برد برسند، اظهار کرد: البته برخی از دوستان در منطقه این‌گونه تصور می‌کردند که توافق ایران و گروه 1+5 یک تهدید است. آنها فکر می‌کردند که اگر ایران را تهدید نشان دهند این یک سرمایه است و به آنها کمک می‌کند که سیاست‌های بعضاً نادرست خود را در حمایت و ایجاد گروه‌های تروریستی مانند داعش و القاعده ادامه دهند.

وی با بیان اینکه دوستان در منطقه باید به این نکته توجه کنند که افراط و گروه‌های تروریستی برای همه خطرناک است، افزود: آنها باید بفهمند که داعش برای هیچ کس سرمایه نیست. آنها باید به این موضوع توجه داشته باشند که ما نمی‌توانیم برای خود امنیت ایجاد کنیم به بهای عدم امنیت دیگران. این امنیت باید برای همه ایجاد شود و اگر چنین درکی در منطقه حاصل شود می‌توانیم برای حل مشکلات موجود در منطقه به پیش رویم.

پیش از سخنرانی ظریف در این کنفرانس، اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان به ایراد سخنرانی پرداخت و قرار است وزرای خارجه عمان و لبنان نیز در این مراسم سخرانی کنند.

ظریف با طرح این سوال که آیا ایران در خلق صدام، داعش و القاعده نقش داشت یا خود قربانی آنها بود، ادامه داد: ما باید به آینده نگاه کنیم و نباید در گذشته اسیر شویم چون این امر به ضرر همه خواهد بود.

وی ادامه داد: و اگر ایرانیان هم بخواهند به گذشته نگاه کنند حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. ما نباید فقط به امنیت خود توجه کنیم بلکه باید امنیت همه را در نظر داشته باشیم و موضع ایران در قبال همه کشورهای منطقه نیز همین‌طور است.

ظریف با اشاره به بمب‌گذاری شب گذشته در عربستان گفت: اگر عربستان تهدید شود ما نیز تهدید می‌شویم و امنیت ما هم به خطر می‌افتد و این نگاهی است که نسبت به منطقه داریم و می‌خواهیم همه منطقه امن باشد.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از کشورها در منطقه تنها به فکر منافع و سود خود هستند ولی باید توازن برقرار باشد. آنها از حضور طالبان،‌ سقوط صدام حسین و وقوع بهار عربی سوءاستفاده می‌کنند. آنها فکر می‌کنند می‌توانند توازن منطقه را به نفع خود رقم بزنند. ولی باید بگویم بی‌ثباتی در سوریه به نفع هیچ‌کس نیست.

ظریف با بیان اینکه پیروزی‌های نظامی تبعاتی به دنبال دارد تأکید کرد: اقدامات در سوریه باید سیاسی باشد و پیروزی سیاسی باید به دست آید چرا که پیروز‌ی‌های نظامی تبعاتی به دنبال دارد. ما باید رویکرد خود را تغییر دهیم و باید به دنبال راه حل سیاسی مورد قبول مردم سوریه باشیم. ما نمی‌توانیم برای آنها تصمیم بگیریم که چه کسی در کشورشان روی کار باشد و چه کسی نباشد.

وی ادامه داد: باید کمک کنیم چارچوب سیاسی در سوریه ایجاد شود و مردم این کشور بر اساس آن آینده خود را رقم بزنند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به افزایش ناامنی‌ها در منطقه و افزایش پناه‌جویان برای ورود به اروپا، افزود: در حال حاضر ایران با بیش از سه میلیون مهاجر افغان و 50 هزار کودک افغان که در مدارس ایران تحصیل می‌کنند و عموماً غیرقانونی هستند روبرو است و این شرایطی است که ما به آن عادت کرده‌ایم. ولی امروز اروپا با جمع کثیری از مهاجران روبروست و ما نگران اروپا هستیم. به همین دلیل باید جنگ در سوریه متوقف شود تا همه آنها به خانه‌های خود بازگردند.


  اخبار سیاست خارجی  -  ایسنا