آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

نان‌های پف پفیِ خاورمیانه


پخت این نان های خاورمیانه ای بسیار آسان و در عین حال فرایندی جادویی است. خمیری که در آن از خمیر مایه و دو نوع آرد استفاده شده و در فر با حرارت بالا پخته می شود. گرما خمیر مایه را فعال و تولید بخار می کند که باعث می شود تا خمیر پف کند.

وب سایت آشپز باشی: پخت این نان های خاورمیانه ای بسیار آسان و در عین حال فرایندی جادویی است. خمیری که در آن از خمیر مایه و دو نوع آرد استفاده شده و در فر با حرارت بالا پخته می شود. گرما خمیر مایه را فعال و تولید بخار می کند که باعث می شود تا خمیر پف کند.

مواد لازم:

  •     نمک ۱ قاشق غذاخوری
  •     آب دو و یک چهارم پیمانه
  •     عسل  ۱ قاشق غذاخوری
  •     خمیر مایه  چهارونیم قاشق چایخوری
  •     آرد  ۶ پیمانه
  •     روغن زیتون  ۱/۳ پیمانه
  •     آرد ذرت   به میزان لازم

نان‌های پف پفیِ خاورمیانه

طرز تهیه:

    1-در ظرفی 1 پیمانه آرد چند منظوره را با خمیر مایه، عسل و 1 پیمانه آب گرم ترکیب کنید تا یکدست شود. روی آن را بپوشانید و برای 30 دقیقه در محل گرمی قرار دهید تا حجم آن دو برابر شود. باقیمانده آرد چند منظوره، آرد کامل گندم، نمک، روغن زیتون و باقیمانده آب گرم را به آن اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید.

    2-سطح کار را آردپاشی کنید. خمیر را تا یکدست و کشدار شود، برای حدود 10 دقیقه ورز دهید. اگر لازم شد دست تان و سطح کار را آردپاشی کنید. کاسه ای را با روغن زیتون چرب کنید. خمیر را در آن قرار دهید و رویش را بپوشانید و اجازه دهید خمیر برای 45 دقیقه تا حجمش 2 برابر شود، استراحت کند.

   3- خمیر را با دستتان گرد کنید و روی سطح کار آردپاشی شده قرار دهید. آن را 4 قسمت کنید. هر بار با یک قسمت از خمیر کار کنید و روی سایر قسمت ها را بپوشانید. خمیر را دوباره 4 قسمت کنید.

    4- هر قسمت را گرد کنید و با نیشگون آن را از پایین ببندید. آن را روی سطح کار قرار دهید و به قطر 15 سانتی متر باز کنید. نان ها را در سینی فر قرار دهید و آرد ذرت بر رویشان بپاشید. روی آن ها را با حوله بپوشانید و برای 30 دقیقه کنار بگذارید.

  5-  در این میان فر را با حرارت 260 درجه سانتی گراد گرم کنید و یک سینی فر را به صورت پشت و رو در طبقه ی پایین فر قرار دهید. نان ها را بر روی سینی فر از قبل گرم شده بگذارید. آن ها را برای 2 دقیقه تا پف کنند، بپزید. سپس آن ها را بچرخانید و برای 1 دقیقه دیگر تا طلایی و مغز پخت شوند، بپزید. آن ها را در سبدی که در آن حوله پهن کردید قرار دهید و رویشان را بپوشانید تا گرم بمانند. بقیه نان ها را بپزید.

نکات:

۱- به چهارو نیم پیمانه آرد چند منظوره و یک و نیم پیمانه آرد کامل گندم نیاز دارید. همچنین به مقداری آرد اضافی برای سطح کار نیاز دارید.

۲-از آب گرم به دمای ۴۰ درجه سانتی گراد استفاده کنید.

۳- به روغن زیتون اضافی برای چرب کردن نیاز دارید.

۴- با این میزان مواد ۱۶ عدد نان خواهید داشت.

۵-در کل خمیر باید به مدت یک ساعت و چهل و پنج دقیقه استراحت کند.


ویدیو مرتبط :
دستگاه بسته بندی نان،نان خشک،نان پیتزا،نان فانتزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بااین خوراکیها ، پف چشمتان راازبین ببرید!!




برای داشتن پوست سالم لازم است یک رژیم غذایی سالم داشته باشید. رژیمی سرشار از ویتامین، پروتئین و مواد معدنی. کلید اصلی این راز رعایت تعادل در خوردن است .

باید توجه داشته باشید که مواد غذایی که مصرف می کنید تاثیر مستقیمی روی پوست خواهد داشت. در این مطلب به چند نوع ماده غذایی و نقش آن ها اشاره خواهیم کرد.

۱ - شکر: برای بهبود پوست از مصرف شکر که مضرترین ماده برای پوست است پرهیز کنید. هر دونات، شکلات و نوشابه ای که مصرف می‌کنید، به قند خون و یا گلوکز افزوده می شود.


۲- تاثیر قند بر وزن: قند باعث می شود چربی اطراف شکم تجمع پیدا کند و خطر سکته و حمله قلبی نیز افزایش یابد هنگامی که در آینه به صورت خود نگاه کنید شاهد خطوط ریزی خواهید بود که به مرور زمان عمیق تر می شود. برای جلوگیری از این امر از مصرف مواد قندی پرهیز کنید. مصرف کم آب نیز پف چشم ایجاد می کند.


به گفته متخصصان داشتن اطلاعات در خصوص تاثیر غذا روی ظاهر و رعایت چند نکته مربوط به پوست می تواند در عرض چند روز چین و چروک و پف چشم را از بین ببرد:

* مصرف پروتئین کم چرب را افزایش دهید.


* مصرف مواد غذایی سرشار از روغن های امگا ۳، ۶ و ۹ مانند ماهی، میوه مغزدار، سبزی ها (سبزپررنگ)، زیتون... را افزایش دهید.

چین و چروک

* از روغن های تیره و با کیفیت برای آشپزی استفاده کنید.


* آنتی اکسیدان به رژیم غذایی خود اضافه کنید. با خوردن میوه، سبزی و میوه مغزدار مانند گردو و فلفل دلمه ای قرمز آنتی اکسیدان لازم خود را تامین کنید. گنجاندن مکمل های مغذی حاوی آنتی اکسیدان راه خوبی برای جوان سازی پوست است.


* استرس خود را کنترل کنید؛ استرس باعث افزایش میزان کورتیزول و در نتیجه منجر به چین و چروک پوست و پف کردگی چشم می شود.


۳ - تاثیر ادویه و گیاه روی پوست:ادویه های غنی از آ نتی اکسیدان عبارتند از خردل که نوعی آنتی اکسیدان قوی و تصفیه کننده است، زیره، فلفل سیاه، میخک، دارچین و مرزنگوش. اگر چه این ادویه ها غنی از آنتی اکسیدان است که برای سلامت کلی و پوست مفید است به طور کلی نسبت به مصرف میوه و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان دقت کافی داشته باشید. بعضی مواد غذایی با از بین بردن رادیکال های آزاد تاثیر مثبتی روی پوست می گذارد.

4- تاثیر چای سبز روی ظاهر فرد:کارشناسان می گویند، چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است و بهتر است جایگزین قهوه شود.