آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

نارنجک های بلوچیز


امروز قرار است طرز تهیه نارجک های بلوچیز را به شما آموزش دهیم. این غذا تقریبا نوعی نان هم محسوب می شود که در آن از بلوچیز استفاده شده است. بلوچیز نوعی پنیر نرم فرانسوی می باشد. این پنیر به دلیل رگه‌های آبی كه در آن وجود دارد به پنیر رگه آبی نیز معروف است.

وب‌سایت آکاایران: امروز قرار است طرز تهیه نارجک های بلوچیز را به شما آموزش دهیم. این غذا تقریبا نوعی نان هم محسوب می شود که در آن از بلوچیز استفاده شده است. بلوچیز نوعی پنیر نرم فرانسوی می باشد. این پنیر به دلیل رگه‌های آبی كه در آن وجود دارد به پنیر رگه آبی نیز معروف است.

مواد لازم:

  • شیر  1 فنجان
  •    
  • کره  4 ق غ
  •    
  • نمک  یک چهارم ق چ
  •    
  • فلفل  یک چهارم ق چ
  •    
  • پودر پیاز  یک چهارم ق چ
  •    
  • آویشن خرد شده  1 ق غ
  •   
  • آرد  1 فنجان
  •    
  • تخم مرغ بزرگ  5 عدد
  •    
  • بلو چیز  180 گرم   

نارنجک های بلو چیز – فینگر فود

طرز تهیه :

1- فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود . دو عدد سینی فر را با کاغغذ روغنی بپوشانید . در یک قابلمه مناسب شیر ، کره ، نمک ، فلفل ، پودر پیاز و آویشن را به جوش بیاورید . سپس از روی حرارت برداشته آرد را اضافه کرده مخلوط نمایید تا یکدست شود . دوباره مواد را روی حرارت برگردانید وو م بزنید تا خمیر فرم گرفته از دیواره های ظرف جدا شود .

2- قابلمه را از روی حرارت برداشته 5 دقیقه بگذارید خنک شود . 4 عدد تخم مرغ را یکی یکی با فاصله اضافه کنید و هر بار هم بزنید تا کاملا به خورد خمیر برود . هر تخم مرغ را که اضافه میکنید خمیر از هم جدا شده ولی با هم زدن دوباره جمع میشود . در انتها با ید خمیر چسبناکی داشته باشید . بلو چیز را هم با خمیر مخلوط نمایید .

3- به اندازه ی 1 ق چ از خمیر با فاصله روی سینی فر بگذارید . باقیمانده ی تخم مرغ را به 1 ق غ آب هم بزنید و روی خمیر ها بکشید و به مدت 10 دقیقه در فر بگذارید سپس دمای فر را روی 180 درجه پایین آورده 20 – 25 دقیقه دیگر به پخت ادامه دهید تا خمیرها کاملا پف کرده و طلایی شود . میتوانید این نارنجک های پنیری را به صورت گرم یا هم دما با اتاق سرو نمایید .


ویدیو مرتبط :
میدان پرتاب نارنجک(برگشت نارنجک) دیدنی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کله خوک، نارنجک دستی در اصفهان و خرگوش مُرده+عکس



پرتاب کله خوک , زمین فوتبال

پرتاب کردن اشیای مختلف به داخل زمین فوتبال از زمان‌های گذشته و در لیگ‌ تمامی کشورهای دنیا اتفاق افتاده‌ است.

برخی از این اشیا به نشانه اعتراض به بازیکن و یا تیم حریف است که بیشتر در دربی‌های حساس بین ۲ تیم رقیب اتفاق می‌افتد. برخی دیگر نیز فقط به مسخره کردن اتفاقی می‌پردازد که در آن برهه زمانی در آن کشور رخ داده است.

در زیر به برخی از اشیای نامتعارفی که به داخل زمین انداخته شده‌اند نگاهی می‌اندازیم.

پرتاب کله خوک , زمین فوتبال

1. کله خوک - دیدار بارسلونا و رئال مادرید
بهترین فوتبالیست پیشین فوتبال دنیا در سال 2000 یکی از بحث برانگیزترین انتقال‌های تاریخ ورزش فوتبال را با انتقال از بارسلونا به رئال مادرید رقم زد. هواداران بارسلونا که تصور نمی‌کردند اسطوره آنها به تیم رقیب یعنی رئال مادرید برود، در نخستین بازگشت او به نیوکمپ از خجالت وی درآمدند. زمانی که فیگو برای زدن ضربه کرنر به گوشه زمین رفت، باران اشیا بر سر وی فرود آمد. بطری‌های آب، سکه‌های پول و کله خوک چیزهایی بودند که به داخل زمین پرتاب شدند.

پرتاب کله خوک , زمین فوتبال

2. دونات - دیدار هایدوک اسپلیت و دینامو زاگرب
تماشاگران تیم کروات هایدوک اسپلیت برای اعتراض به رییس باشگاه خود تصمیم گرفتند در دیدار با دینامو زاگرب بدین شکل عمل کنند. دلیل این اعتراض عدم شرکت تیم محبوبشان در فصل نقل و انتقال‌ها بود. این اتفاق در حالی رخ داد که رییس باشگاه، مالک بزرگترین شرکت پخت نان در شهر بود.

پرتاب کله خوک , زمین فوتبال

3. اسکوتر - دیدار اینترمیلان با میلان
اینکه هواداران یک باشگاه بتوانند اشیای کوچکی مانند یک بطری را با خود به داخل ورزشگاه بیاورند قابل تصور است ولی به هیچ وجه نمی‌توان تصور کرد که چطور هواداران اینترمیلان با خود یک اسکوتر را به ورزشگاه آورده بودند. در دربی میلان در سال 2009 که با جو متشنجی برگزار شد، هواداران اینتر، یک اسکوتر را به داخل زمین پرتاب کردند.

پرتاب کله خوک , زمین فوتبال

4. خرگوش مرده - دیدار نیکوزیا و آپوئل قبرس
در سال 2008 و زمانی که دیدار تیم‌های نیکوزیا و آپوئل از رقابت‌های لیگ برتر قبرس در حال برگزاری بود، خرگوش مرده‌ای به داخل زمین پرتاب شد. هواداران نیکوزیا که تیم رقیب خود را با نام «خرگوش‌های نارنجی» خطاب می‌کنند این کار را انجام داده بودند.

پرتاب کله خوک , زمین فوتبال

5. توپ اسنوکر - دیدار اورتون با برن نروژ
فیل نویل در جریان دیدار تیمش در چارچوب رقابت‌های لیگ اروپا در سال 2008 به سوی بازیکنان اورتون توپ اسنوکر پرتاب کردند. در عکس زیر می‌توانید شگفت‌ زدگی کاپیتان تافی‌ها از کار هواداران حریف را به روشنی ببینید.

هواداران برن که در انداختن اشیای مختلف به زمین شهره هستند، در همان فصل بازیکن روزنبرگ را نیز با تخم مرغ مورد اصابت قرار داده بودند.

پرتاب کله خوک , زمین فوتبال

6. نارنجک دستی - دیدار سپاهان با الاهلی عربستان
هواداران باشگاه سپاهان به شکل غیر قابل باوری در دیدار جام قهرمانی باشگاه‌های آسیا نارنجک دست سازی را به داخل زمین انداختند. این نارنجک در کنار داوران و بازیکنانی که در آن حوالی ایستاده بودند افتاد ولی خوشبختانه یک بازیکن چند ثانیه پیش از منفجر شدن آن، نارنجک را به چند متر آن طرف‌تر پرتاب کرد.

پرتاب کله خوک , زمین فوتبال

7. شیشه عطر - لیگ ترکیه
ولکان دمیرل در جریان برگزاری دیدار فنرباغچه با اعلام اینکه یک شیشه عطر به سوی او پرتاب شده، بازی را چند دقیقه‌ متوقف کرد.

پرتاب کله خوک , زمین فوتبال

8. توپ تنیس - دیدار بازل و لوزان سوییس
هواداران دو آتشه بازل در اعتراض به تغییر ساعت دیدار مقابل لوزان به دلیل مسابقه تنیس، صدها توپ تنیس را در جریان این مسابقه به داخل زمین انداختند. این دیدار به خاطر جمع آوری توپ‌ها با 10 دقیقه تاخیر آغاز شد. هواداران بازل پلاکاردی را هم بدست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «شما زمان بازی را تغییر می‌دهید ولی ما تعیین می‌کنیم بازی چه زمانی آغاز شود!»

منبع:farsnews.com