آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

فریتر سیب زمینی و اسفناج


فریتر در زبان انگلیسی کلوچه غذایی است. شاید بتوان آن را کلوچه، کوکو یا کتلت یا هرچی که دوست دارید بنامید ولی مهم آن است که این غذا را می‌توانید شب‌ها با سبزی‌ها و ظهرها با مقادیر زیادی برنج زعفرانی نوش‌جان کنید، فقط خوردن لیمو ترش را فراموش نکنید!

وب‌سایت آکاایران:  فریتر در زبان انگلیسی کلوچه غذایی است. شاید بتوان آن را کلوچه، کوکو یا کتلت یا هرچی که دوست دارید بنامید ولی مهم آن است که این غذا را می‌توانید شب‌ها با سبزی‌ها و ظهرها با مقادیر زیادی برنج زعفرانی نوش‌جان کنید، فقط خوردن لیمو ترش را فراموش نکنید!


مواد لازم:

  • سیب زمینی پوست گرفته و 2 سانتی خرد شده :  2 عدد متوسط
  • نمک: به میزان لازم
  • نان خرد شده : یک چهارم فنجان
  • پودر سیر : 2 ق چ
  • فلفل : 1 ق چ
  • نمک : 1 ق چ
  • تخم مرغ هم زده بزرگ : 2 عدد
  • روغن زیتون : 1 ق غ
  • اسفناج : 300 گرم
    
فریتر سیب زمینی و اسفناج

طرز تهیه :

1- سیب زمینی ها را در قابلمه ای  متوسط ریخته رویش را با آب سرد و نمک پر کنید و روی حرارت به جوش آورده شعله را کم کنید 15 – 20 دقیقه سیب زمینی ها را بجوشانید تا نرم شوند سپس آبکشی کرده دوباره به قابلمه برگردانده 1 – 2 دقیقه هم بزنید تا خشک شده و سپس پوره کنید .

3-خرده نان ؛ پودر سیر ؛ فلفل و نمک را مخلوط  کنید . تخم مرغ ها را به همراه 1 ق غ روغن زیتون هم بزنید یکدست که شد اسفناج خرد شده و پوره سیب زمینی را اضافه کرده مخلوط نمایید .

3- 2 ق غ روغن زیتون در تابه ای ریخته روی حرارت متوسط بگذارید داغ شود . 1 قاشق سرپر کره به تابه اضافه کنید . به میزان دلخواه از مخلوط سیب زمینی با قاشق در تابه گذاشته با کاردک رویش را صاف کنید و یک طرفشان که طلایی شد برگردانده طرف دیگر را هم 2 – 3 دقیقه برشته کنید . موقع سرخ کردن اگر نیاز بود مقدار بیشتری روغن زیتون به تابه اضافه کنید و فریتر ها را بعد از پخت روی حوله کاغذی بگذارید تا روغنشان کشیده شود و داغ سرو کنید .


ویدیو مرتبط :
‫دیپ اسفناج و سیب‌زمینی Spinach and potato dip‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سالاد سیب زمینی و اسفناج با سس سیر



درست کردن سالاد سیب زمینی و اسفناج با سس سیر,مواد لازم برای سس سیر

برای سرو سالاد سیب زمینی و اسفناج با سس سیر، سس را روی آن ریخته و هم بزنید


سس سیر این سالاد سالم به آن طعم بی نظیری می دهد. فقط ۷۵ واحد کالری دارد و این سالاد سرشار از اسیدفولیک است.

مواد لازم برای سالاد سیب زمینی و اسفناج با سس سیر :

اسفناج خرد شده  ۱ فنجان
سیب زمینی پخته خرد شده (در صورت دلخواه با پوست) ۲ فنجان
نمک به مقدار لازم


مواد لازم سس سیر:

سیر خرد شده ۱ قاشق غذاخوری
 آبلیمو  ۱ قاشق چایخوری
کشک کم چرب  ۲ قاشق غذاخوری
 پودر شیر ۱ قاشق چایخوری
پودر خردل نصف قاشق چایخوری


طرز تهیه سالاد سیب زمینی و اسفناج با سس سیر :
همه مواد تشکیل دهنده سس را با هم در یک ظرف مخلوط کرده و تا زمانی که صاف و یکدست شود هم بزنید. بعد آن را بگذارید داخل یخچال تا خنک شود.
برای نیم ساعت اسفناج را در یک ظرف پر از آب سرد قرار بدهید. بعد از این زمان آبکشی کرده و داخل یک پارچه در یخچال بگذارید تا زمانی که بخواهید آن را سرو کنید.


سیب زمینی ها را هم داخل یخچال بگذارید.
برای سرو سالاد، اسفناج و سیب زمینی را ترکیب کرده و کمی نمک روی آن بپاشید، سس را روی آن ریخته و خوب هم بزنید. و فورا سرو کنید.

منبع : healthmeup - novinzi.com