آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طعم ترش و شیرینِ پنکیک پرتقال


اگر دلتان یک صبحانه خوشمزه و متفاوت می‌خواهد یکی از پیشنهادهای ما پنکیک است. در این فصل که پرتقال تقریبا در همه خانه‌ها موجود است، پنکیک را با پرتقال درست کنید و از طعم ترش و شیرین آن لذت ببرید.

مجله آشپزی مثبت:  اگر دلتان یک صبحانه خوشمزه و متفاوت می‌خواهد یکی از پیشنهادهای ما پنکیک است. در این فصل که پرتقال تقریبا در همه خانه‌ها موجود است، پنکیک را با پرتقال درست کنید و از طعم ترش و شیرین آن لذت ببرید.

پنکیک پرتقال

مواد لازم

  • 3 /2 پیمانه شیر
  • 1 عدد تخم‌مرغ
  • 2  /1 پیمانه آب‌پرتقال طبیعی
  • 2 ق س کره آب شده
  • 1 پیمانه آرد سفید
  • 2  /1 پیمانه پودر قند
  • 1 ق چ بیکینگ‌پودر
  • اسپری روغن
  • در صورت تمایل عسل

طرز تهیه:

1. ابتدا در یک کاسه مناسب شیر و آرد را به‌آرامی با هم مخلوط کنید تا آرد کاملا حل شود؛ سپس آب‌پرتقال را اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید تا مواد با هم مخلوط شوند.

2. تخم‌مرغ را در یک کاسه دیگر خوب بزنید، سپس آن را همراه با کره آب شده، پودر قند و بیکینگ‌پودر به مواد اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا مایه پنکیک آماده شود.

3. یک تابه نچسب روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. مقداری روغن داخل تابه اسپری کنید. با یک قاشق گود مقداری از مایه را بردارید و داخل تابه بریزید تا شبیه یک دایره شود. هر تعداد که می‌شود داخل تابه به همین شکل مایه بریزید. بعدازآنکه یک طرف پنکیک‌ها سرخ شد، آنها را به‌آرامی برگردانید تا طرف دیگر آنها هم سرخ شده،  پف کند.

4. پنکیک‌های آماده را داخل یک ظرف مناسب بچینید. در صورت تمایل روی آنها را با مقداری عسل و کره تزیین  و سرو کنید.


ویدیو مرتبط :
لیمو ترش با طعم کوکائین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرتقال ایرانی با طعم جدید/ قیمت موز آزاد شد/ آخرین قیمت میوه در بازار



 ,پرتقال ایرانی,قیمت سیب و پرتقال,قیمت موز ,اخبار,اخبار اقتصادی

 

پرتقال ایرانی با طعم جدید/ قیمت موز آزاد شد/ آخرین قیمت میوه در بازار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان گفت: قیمت سیب و پرتقال نسبت به پیش از نوروز تغییر چندانی نداشته و حتی كمی ارزان‌تر هم شده است. نرخ خیار نیز كاهش یافته، اما قیمت موز آزاد شده است.

 

سید حسین مهاجران اظهار كرد: قیمت موز وابسته به دلار است و در حال حاضر هر كیلو موز با نرخ 2800 تا 3200 تومان معامله می‌شود و قیمت هر كیلو چغاله كاشان نیز در بازار در میدان میوه 26 تا 27 هزار تومان است.

 

وی با اشاره به این‌كه چغاله شیرازی كه درشت‌تر است، با نرخ 6000 تا 7000 تومان عرضه می‌شود، گفت: 10 روز دیگر چغاله كاشان درشت شده و به نرخ چغاله شیراز می‌رسد. سپس نوبرانه چغاله ساوه به بازار آمده و با نرخ 26 تا 27 هزار تومان معامله می‌شود.

 

او دلیل بالا‌بودن قیمت چغاله را كاهش عرضه‌ی آن و سرمازدگی این محصول دانست و گفت: تمام كسانی كه پرتقال داشتند و نگهداری كردند، اصل و فرع پول خود را از دست دادند، چرا كه به گفته‌ی برخی امسال طعم پرتقال مانند همیشه نبوده و كیفیت پایین پرتقال‌های داخلی باعث شده كه مردم به خرید پرتقال‌های وارداتی روی آورند.

 

رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان با اشاره به افزایش قیمت پرتقال وارداتی به سبب بالا‌رفتن تقاضای بالای آن اظهار كرد: در حال حاضر هر كیلو پرتقال وارداتی با نرخ 2200 تومان معامله می‌شود كه نسبت به قبل 800 تومان افزایش نرخ داشته است.

 

مهاجران درباره‌ی میوه كیوی هم تصریح كرد: با این‌كه نسبت به 20 روز پیش قیمت كیوی پایین آمده و بازار این میوه راكد بوده، قیمت آن هم‌چنان بالای 2000 تومان است.

 

وی در مورد میوه توت‌فرنگی نیز گفت: توت‌فرنگی حدود 50 روز است كه از جیرفت آمده و وارد بازار شده كه قیمت هر كیلو از این میوه 10 هزار تومان است. نرخ توت‌فرنگی تا 8000 تومان نیز تعیین می‌شود و در هشت روز آینده توت‌فرنگی گرگان كه ارزان‌ترین توت‌فرنگی است، وارد بازار می‌شود.

 

او با بیان این‌كه توت‌فرنگی سنندج بهترین توت‌فرنگی است، از ورود این میوه در اوایل خرداد‌ماه به بازار خبر داد و در مورد خیار نیز گفت: خیار گلخانه‌ای در حال حاضر در بازار با نرخ 1500 تومان و گوجه‌فرنگی با قیمت 1200 تومان عرضه می‌شود.

 

وی افزود: گوجه‌فرنگی ریز با نرخ 800 تومان و سیب‌زمینی با قیمت 280 تا 380 تومان به فروش می‌رسد. پیاز شیری كه كیفیت خوب دارد نیز با قیمت 350 تومان و پیاز زرد با قیمت 250 تومان عرضه می‌شود.

رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان در پایان با اشاره به قیمت 600 تومانی هر كیلو هندوانه در مورد نارنگی هم اظهار كرد: نارنگی‌های پاكستانی هنوز در بازار موجود است و با قیممت هر كیلو 1600 تومان عرضه می‌شود./انتخاب