آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

سوپ پیاز فرانسوی با پنیر پیتزای خوشمزه


سوپ پیاز یکی از سوپ‌های معروف فرانسوی‌هاست. این سوپ طعم متفاوت و بی‌نظیری دارد؛ مخصوصا وقتی با پنیر پخته شود.

مجله آشپزی مثبت: سوپ پیاز یکی از سوپ‌های معروف فرانسوی‌هاست. این سوپ طعم متفاوت و بی‌نظیری دارد؛ مخصوصا وقتی با پنیر پخته شود.

مواد لازم برای 2 نفر

  • 1 عدد پیاز
  • 1 و 1/2 ق س کره
  • 1 و 1/2 ق س روغن‌زیتون
  • 2 ق چ نعنای خرد شده
  • 1 ق س آرد
  • 2 حبه سیر خرد شده
  • 2 پیمانه آب مرغ
  • 1 ق س رب گوجه‌فرنگی
  • به میزان لازم نمک و فلفل
  • 1/2 پیمانه پنیرموتزارلای خرد شده
  • 4 ورقه پنیر پیتزا
  • 1 عدد نان باگت
  • رزماری جهت تزیین

سوپ پیاز فرانسوی

طرز تهیه:

1. ابتدا پیاز را پوست بگیرید و آن را به‌صورت حلقه‌های نازک خرد کنید. یک قابلمه مناسب را روی حرارت قرار دهید. کره و روغن‌زیتون را داخل آن بریزید، سپس پیازها را داخل آن سرخ کنید. آن را خوب تفت دهید تا کاملا نرم و طلایی شود.

2. در این مرحله آرد را اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید. بعد از 3-2 دقیقه سیرهای خرد شده را اضافه کرده و حدود یک دقیقه تفت دهید. رب گوجه‌فرنگی را در 4/1 پیمانه آب داغ حل کنید، سپس آن را داخل قابلمه بریزید. به‌آرامی هم بزنید تا مایه غلیظ شود، آب مرغ را اضافه کرده و صبر کنید تا جوش بیاید. نعنای خرد شده و به مقدار لازم نمک و فلفل هم اضافه کنید. صبر کنید تا سوپ غلیظ شود.

3. در این میان نان را آماده کنید. به این صورت که آن را به‌صورت مکعب‌های کوچک خرد کنید، سپس تکه​های را در یک تابه کمی تفت دهید تا طلایی شوند.

4. فر را با دمای 180 درجه سانتی‌گراد روشن کنید. دو عدد ظرف مناسب انتخاب کنید و سوپ را داخل آنها بریزید. تکه‌های پنیر را داخل سوپ و  تکه‌های برشته شده نان را هم روی سوپ قرار دهید. دو ورقه پنیر روی هرکدام از ظرف‌ها بگذارید.

5. ظرف‌ها را به مدت یک دقیقه داخل فر قرار دهید تا پنیرها کاملا آب شده و شروع به طلایی شدن بکنند. بعدازآنکه ظرف‌ها را از فر درآوردید، آنها را با مقداری رزماری تزیین کرده ، سرو کنید.


ویدیو مرتبط :
فودسفری در روزمنو - آشپزی فرانسوی - سوپ پیاز فرانسوی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه سوپ پیاز فرانسوی، مخصوص بهار



درست کردن سوپ پیاز فرانسوی,طرز تهیه سوپ پیاز

پنیر روی سوپ فرانسوی پیاز منبع خوب کلسیم و فسفر است


سوپ فرانسوی پیاز به عنوان شروع کننده غذای کم کالری بسیار مناسب است به خصوص در فصل بهار که انواع مختلف پیاز یافت می شود.

مواد لازم برای سوپ پیاز فرانسوی :

 روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری
 پیاز پوست گرفته و حلقه حلقه شده 450 گرم
 سیر 2 حبه
شکر نصف قاشق چایخوری
عصاره گوشت 2 عدد
نمک نصف قاشق چایخوری
فلفل سیاه به میزان لازم
نان تست یا فرانسوی حلقه حلقه شده 4 عدد
پنیر کم چرب رنده شده 50 گرم


طرز تهیه سوپ فرانسوی پیاز :
در یک ماهیتابه روغن بریزید و سپس پیازهای حلقه حلقه شده را به آن اضافه نمایید. پس از کمی تفت دادن سیر خرد شده و شکر را اضافه نمایید.

اجازه دهید برای 30 دقیقه در دمای پایین بپزد. به این روش کارامیلزه کردن پیاز می گویند. نیازی به اضافه نمودن آب نیست و باید در دمای کم و آب خود پیاز بپزد. پس از 30 دقیقه عصاره گوشت را اضافه نموده و خوب مخلوط نمایید.

سپس 900 سی سی آب اضافه نمایید و پس از به جوش آمدن برای یک ساعت در دمای پایین اجازه دهید تا پخته شود.

گریل را از قبل روشن نمایید و در چهار کاسه مجزا سوپ ریخته و بعد نان ها را روی آن ها قرار دهید و روی هر نان مقداری از پنیر رنده شده بریزید و اجازه دهید تا برای 2 دقیقه در گریل بمانند تا پنیرها آب شوند. در صورت علاقه از نخود سبز یا باقلا نیز در کنار پیاز می توانید استفاده نمایید.

توصیه سرآشپز :
میزان کالری و چربی موجود در پیاز پایین بوده و برای افرادی که بیماری هایی مانند دیابت، چربی خون بالا دارند مناسب است. فقط افراد مبتلا به بیماری های التهابی مانند رماتیسم باید در مصرف آن دقت بیشتری نمایند و میزان آن را کاهش دهند.

 

پنیر موجود در سوپ فرانسوی پیاز منبع خوب کلسیم و فسفر است و به رشد استخوانی به خصوص در کودکان کمک فراوانی می نماید.

 

منبع : avayesalamati.com