آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

با گل کلم سوخاری تا عید وزن کم کنید


چون می‌دونم این روزا ممكنه وقتت برای غذا درست كردن كم باشه پیشنهاد می‌كنم این غذای خوشمزه‌ای روكه می‌خوام بهت یاد بدم درست كنی.

مجله آشپزی مثبت - آذر ماهی صفت: چون می‌دونم این روزا ممكنه وقتت برای غذا درست كردن كم باشه پیشنهاد می‌كنم این غذای خوشمزه‌ای روكه می‌خوام بهت یاد بدم درست كنی. البته اصلش به عنوان پیش غذاست.گل کلم، کاهش دهنده سریع سلول‌های سرطانی است و جلوی رشد اون رو می‌گیره. باعث هضم بهتر غذا می‌شه. پیشگیری می‌کند از انواع آرتروز.

دردهای مزمن خاص روده رو کاهش میده و یک خبر خوبی که خانم‌ها رو خوشحال می‌کنه اینه که ماده غذایی فوق‌العاده‌ای است برای کاهش وزن.خوب حالا كه به خاصیت این گیاه پی بردی، بریم كه  بهت یاد بدم.

گل کلم سوخاری برای کاهش وزن

طرز تهیه:

- اول از همه یه گل كلم متوسط رو به قطعه‌های كوچیك خرد كن.

- بشور و بریز داخل یه قابلمه آب با كمی نمك. بگذار چند جوش بزنه. فقط مراقب باشه له نشه و زیاد نپزه چون اینقدر بافتش ظریفه كه نیازی به زمان زیاد برای پختن نداره. همین كه یه كم نرم بشه كافیه.

- بعد دو تا تخم‌ مرغ رو خوب هم بزن و تو یه قابلمه كوچیك مثلا شیرجوش تا نصفه روغن مایع مخصوص سرخ كردنی بریز بزار حسابی داغ بشه.

- بعد از این‌كه گل كلم‌ها نرم شدن، بریز تو آبكش. بعد تو یه ظرف مناسب یه لیوان آرد سوخاری بریز اگه از پودرهای آماده استفاده می‌كنی كه نیازی نیست چیزی بهش اضافه كنی. اما اگر خودت می‌خوای پودر سوخاری درست كنی؛ نان‌های باگت كه بیات می‌شن رو دور نریز.

- بگذارشون داخل یك سینی چند روزی بمونن تا خوب خشك بشن بعد آسیابشون كن و بهش طعم دهنده مثل نمك، فلفل، زردچوبه، پودر سیر، ادویه و زنجبیل یا هر ادویه دلخواه دیگری اضافه كن.

- خلاصه كجا بودیم؟ آهان گل كلم‌ها نرم شدن، ریخته شدن تو آبكش، كمی خنك شدن و آبشون گرفته شده. حالا به ترتیب گل كلم‌ها را اول در تخم‌مرغ، سپس در آرد سوخاری و در انتها داخل روغن خیلی داغ شده بریز و اجازه بده سرخ بشه. بعد روی دستمال حوله‌ای آشپزخانه قرارشون بده كه روغن اضافیشون گرفته بشه.

- در نهایت كه تمام گل كلم‌ها تموم شدن به ظرف مورد نظر منتقل و با كمی سبزیجات تزئین و سرو كن. اما سسش؛ برای سس هم یه قاشق شوید تازه‌ی خرد شده، یه حبه سیر له شده و مقداری نمك و فلفل سیاه را با نصف لیوان سس مایونز مخلوط كن و كنار كلم سوخاری بریز.


ویدیو مرتبط :
‫خاصیت جوانه کلم بروکلی در کاهش وزن‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه گل کلم سوخاری برای کاهش وزن



تهیه گل کلم سوخاری,درست کردن گل کلم سوخاری

با این گل کلم سوخاری خوش طعم رژیمی وزن تان را کم کنید


خوراکی های بسیاری برای کاهش وزن و لاغر شدن وجود دارد. این بار می خواهیم طرز تهیه گل کلم سوخاری را به شما آموزش دهیم. با این خوراکی می توانید وزن تان را کم کنید.

اصل این غذا به عنوان پیش غذاست. گل کلم، کاهش دهنده سریع سلول‌های سرطانی است و جلوی رشد آن را می‌گیرد. باعث هضم بهتر غذا می شود. و از انواع آرتروز پیشگیری می‌کند.

دردهای مزمن خاص روده را کاهش می دهد و یک خبر خوبی که خانم‌ها را خوشحال می‌کند این است که ماده غذایی فوق‌العاده‌ای برای کاهش وزن است.

طرز تهیه گل کلم سوخاری برای کاهش وزن :
اول از همه یک گل كلم متوسط را به قطعه های كوچک خرد كنید.

گل کلم را بشویید و داخل یک قابلمه آب با كمی نمک بریزید. بگذارید چند جوش بزند. فقط مراقب باشید له نشود و زیاد نپزد زیرا اینقدر بافت آن ظریف است كه نیازی به زمان زیاد برای پختن ندارد. همین كه یک كم نرم شود كافی است.

بعد دو تا تخم‌ مرغ را خوب هم بزنید و در یک قابلمه كوچک مثلا شیرجوش تا نصف روغن مایع مخصوص سرخ كردنی بریزید بگذارید حسابی داغ شود.

بعد از اینكه گل كلم ها نرم شدن، در آبكش بریزید. بعد در یک ظرف مناسب یک لیوان آرد سوخاری بریزید اگر از پودرهای آماده استفاده می‌كنید كه نیازی نیست چیزی به آن اضافه كنید. اما اگر خودت می‌خواهید پودر سوخاری درست كنید؛ نان های باگت كه بیات می‌شوند را دور نریزید.

آن ها را بگذارید داخل یک سینی چند روزی بمانند تا خوب خشک شوند بعد آن ها را آسیاب كنید و به آن طعم دهنده مثل نمک، فلفل، زردچوبه، پودر سیر، ادویه و زنجبیل یا هر ادویه دلخواه دیگری اضافه كنید.

گل كلم ها که نرم شدند و در آبكش ریخته شدند، كمی خنک شدن و آب آن ها گرفته شده. حالا به ترتیب گل كلم‌ها را اول در تخم مرغ، سپس در آرد سوخاری و در انتها داخل روغن خیلی داغ شده بریزید و اجازه بدهید سرخ شوند. بعد روی دستمال حوله‌ای آشپزخانه قرارشان بدهید كه روغن اضافی آن ها گرفته شود.

در نهایت كه تمام گل كلم‌ها تمام شدند به ظرف مورد نظر منتقل و با كمی سبزیجات تزئین و سرو كنید. برای تهیه سس هم یک قاشق شوید تازه‌ی خرد شده، یک حبه سیر له شده و مقداری نمک و فلفل سیاه را با نصف لیوان سس مایونز مخلوط كنید و كنار كلم سوخاری  بریزید.

منبع : ashpazi.hmg.ir