آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

اسموتی خربزه و چای سبز؛ تضمین شادابی پوست


آیا تا به حال به ترکیب خربزه و چای سبز فکر کرده اید؟ حالا که فصل تابستان در راه است و هندوانه و خربزه پایه ثابت یخچال هایمان می شود، بهتر است این از این میوه ها برای درست کردن اسموتی استفاده کنیم. اسموتی خربزه و چای سبز ایده جدیدی است که به سلامت پوست نیز کمک می کند.

وب‌سایت سوران: آیا تا به حال به ترکیب خربزه و چای سبز فکر کرده اید؟ حالا که فصل تابستان در راه است و هندوانه و خربزه پایه ثابت یخچال هایمان می شود، بهتر است این از این میوه ها برای درست کردن اسموتی استفاده کنیم. اسموتی خربزه و چای سبز ایده جدیدی است که به سلامت پوست نیز کمک می کند.

مواد لازم:

  • آب لیمو  (تازه) 1کمی
  • خربزه (خرد شده) 1 و 1/2 فنجان
  • هندوانه (خرد شده) 1 و 1/2 فنجان
  • چای (سبز/ دم کرده) 1/2 فنجان
  • ماست (پروبیوتیک، سرد) 1 فنجان
  • نعناع (تازه / خزد شده) 1 ق غ

اسموتی خربزه و چای سبز

همه مواد را داخل مخلوط کن یا غذا ساز ریخته تا صاف و یک دست شوند.

نکاتی پیرامون این نوشیدنی:

هندوانه:

اسموتی خربزه و چای سبز

• منافذ پوستی را محو می کند

ویتامین A به چند دلیل یکی از مهم ترین ویتامین هاست . از یک طرف در سلامت استخوان ها و بینایی تاثیر دارد و از سوی دیگر اثرات فوق العاده ای در بهبود مشکلات پوستی و شفافیت آن دارد . هندوانه که منبع ویتامین A است , میتواند چربی های زیر پوست را کمتر کند و اندازه منافذ پوستی را نیز کاهش دهد .

• دیگر پیر نمی شوید

آنتی اسیدان هایی چون ویتامین C و A و لیکوپن در هندوانه وجود دارند که می توانند همچون یک صلاح قدرتمند با تمام نشانه های پیری مبارزه کنند. میوه های محدودی همچون هندوانه حاوی لیکوپن هستند. لیکوپن یک رنگدانه شیمیایی است که باعث ایجاد رنگ قرمز در هندوانه می شود و اثرات ضد اکسیدانی قوی ای دارد. این آنتی اکسیدان به تمامی نقاط بدن می رود و رادیکال های آزاد را خنثی می کند و تاثیرات ناشی از آنها را کاهش می دهد . رادیکال های آزاد مولکول هایی هستند که باعث تخریب بسیاری از بافت های بدن می شوند و براثر قرار گرفتن در آفتاب و سیگار کشیدن افزایش پیدا می کنند. خطوط ظریف روی پوست , چروک ها , لک های پیری و… همه نتیجه افزایش رادیکال های آزاد هستند.



خربزه

اسموتی خربزه و چای سبز؛ تضمین شادابی پوست

  • پوست را شاداب می کند.
  • وجود 37 میلی گرم ویتامین C در هر یکصد گرم میوه خربزه، نقش این میوه را در طراوت و شادابی پوست و جلوگیری از بیماری های لثه موثر است.



نعناع

اسموتی خربزه و چای سبز

  • مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد نعناع در زیبایی و طراوت‌ پوست و مو نقش مهم و به سزایی دارد.
  • مصرف مداوم گیاه نعناع نیز می تواند باعث درخشان شدن پوست و مو شود و خشکی و زیبری موها را نیز از بین ببرید.


ویدیو مرتبط :
اسموتی سبز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پوست صاف و موی براق با چای سبز



چای سبز فرق زیادی با چای سیاه نداره جز اینکه با شیوه متفاوتی خشک شده و خواصش بیشتر از چای سیاه و کمتر از چای سفید حفظ شده.چای فواید زیادی برای قلب، مغز، دستگاه گوارش و … داره، اما فراموش نکرده که روی پوست هم تاثیرات درخشانش رو نشون بده.

پوست صاف , پوست و زیبایی , نگهداری از پوست

چای سبز، علاوه بر تمام ویژگی‌های درمانی که دارد، می‌تواند در نگهداری از پوست و زیبایی شما هم تاثیر گذار باشد.

چای سبز منبع سرشار از پلی‌فنول‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها است که آن را به یک ماده ضد پیری، ضد التهاب و ضد سرطان تبدیل کرده است. این نوشیدنی معجزه‌آسا در ترکیب بیشتر داروهای گیاهی محافظت از پوست استفاده می‌شود.

چای سبز همچنین به عنوان یک محافظ قوی، می‌تواند وظیفه حفاظت از پوست در معرض آفتاب، جذب رادیکال‌های آزاد و کاهش التهاب ناشی از اشعه های مضر UV را بر عهده بگیرد.

اولین خاصیت چای سبز برای پوست از روحیه جنگنده این چای در مقابل رادیکال‌های آزاد نشات می‌گیره. رادیکال‌های آزاد در شرایط نرمال وقتی بدن در معرض نور خورشید، آلودگی و دود سیگار قرار می‌گیره فعال می‌شن.

چای سبز آنتی‌اکسیدان‌هایی داره که سوار جریان خون می‌شن و به جنگ این رادیکال‌ها می‌رن. پیروزی چای بر این رادیکال‌ها تاثیر خودش رو روی پوست می‌ذاره.

همین امروز چند کیسه چای سبز تهیه کنید و آن را در درون آب داغ دم کرده و بگذارید خنک شوند. از این به بعد به جای شستن صورت خود با آب معمولی از این محلول معجزه آسا استفاده کنید.

بعد از شستن صورت با این محلول آن را خشک نکنید و بگذارید به طور طبیعی خشک شود. پیروی دائمی از این روش می تواند به تدریج جای زخم و جوش ها را در صورتتان بهبود بخشد. و از بروز مجدد آکنه نیز پیشگیری کند.علاوه بر آن شما با این روش صاحب یک مرطوب کننده دست و صورت عالی شده اید.

چای سبز موادی داره که روند پیری پوست رو معکوس می‌کنه. مصرف چای سبز رد سن رو از روی پوست کمرنگ می‌کنه و با افزایش خاصیت ارتجاعی پوست مانع ایجاد چروک می‌شه که نماد پیری پوسته.

پوست صاف , پوست و زیبایی , نگهداری از پوست

یکی از مهم‌ترین خواص چای سبز روی پوست اینه که اشعه مضر خورشید رو خنثی می‌کنه. اشعه ماورابنفش همون چیزیه که برای فرار از دستش به کرم‌های ضدآفتاب پناه می‌بریم. اما چای سبز به کمک پوست می‌ره و نقش یه لایه UV رو برای پوست بازی می‌کنه.چهارمین و یکی از حیاتی‌ترین خواص نوشیدن چای سبز اینه که از ابتلا به سرطان‌ها از جمله سرطان پوست پیشگیری می‌کنه.

پوست صاف , پوست و زیبایی , نگهداری از پوست

چشم هایی درخشان و بدون پف و سیاهی دور آن:
چشمان پف کرده و سیاهی دور چشم ها، مساله ای است که این روزها خیلی ها با آن درگیرند. یکی از روشهای مؤثر برای درمان این مشکلات استفاده از کمپرس چای سبز می باشد.

از این پس به جای دور ریختن کیسه های تفاله چای سبز، آنها را در یخچال بگذارید تا خنک شوند. سپس از آنها به عنوان کمپرس روی چشمان خود به مدت حداقل 20 دقیقه استفاده کنید. محتویات آنتی اکسیدان برگ چای سبز، چشم ها را پاکسازی کرده و تنش ها و فشارهای اطراف آن را بهبود می بخشد.

موهای خود را حالت دهید:
امروزه درمان سم زدایی از موها در بین مردم رواج بسیاری پیدا کرده است. اگر چه استفاده از محصولاتی که بر پایه چای سبز درست شده اند بسیار مفید می باشند، ولیکن فواید آنها اگر از چای سبز خانگی کمتر نباشد بیشتر هم نیست.

بعد از شستن موها با شامپو، به جای استفاده از حالت دهنده های مو، از عصاره چای سبز با آب به جای نرم کننده مو استفاده کنید. چای سبز به خاطر مواد مغذی فراوانی که دارد، موجب تقویت در رشد موها شده و تغذیه موها را بهبود می بخشد.
منبع: دلگرم