آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

کیک وانیلی زمستانی با آبنبات های آبی


حالا که زمستان با تمام قدرت سرمایش را نثار مردم می کند، شاید درست کردن کیک های زمستانی برای کودکان یکی از سرگرمی های لذتبخش خانگی باشد.

 

  
صبح بخیر : حالا که زمستان با تمام قدرت سرمایش را نثار مردم می کند، شاید درست کردن کیک های زمستانی برای کودکان یکی از سرگرمی های لذتبخش خانگی باشد. با کمک آنها این کیک را درست کنید و در این روزهای برفی با هم تفریح کنید و سرگرم شوید. یادتان نرود که از آبنبات های خوشمزه محبوب کودکان برای درست کردن این کیک استفاده کنید.



مواد لازم:

•    یک بسته پودر کیک سفید

•    3 عدد تخم مرغ

•    1 فنجان آب

•    یک سوم فنجان روغن نباتی

•    2 بسته خامه وانیلی

•    یک هشتم قاشق چایخوری رنگ غذای آبی روشن

•    یک هشتم قاشق چایخوری رنگ غذای آبی تیره

•    یک بسته آب نبات آبی رنگ

روش تهیه:

1. فر را بگذارید در دمای 350 درجه فارنهایت گرم شود. پودر کیک، روغن، تخم مرغ ها و آب را داخل میکسر برقی بریزید و حدود 2 دقیقه با سرعت کم مخلوط کنید.



2. یک چهارم خمیر را جدا کنید و در کاسه جداگانه ای بریزید. بدین ترتیب دو کاسه خمیر خواهید داشت که یکی از آنها دو لایه از کیک به رنگ آبی یکسان خواهد شد و کاسه دیگر، لایه ای به رنگ آبی روشن خواهد شد.



3. یک هشتم قاشق چایخوری رنگ غذا را به هر کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا به خمیر به رنگ دلخواهتان دربیاید.

4. ته قالب کیک گردی را با کاغذ روغنی بپوشانید و رویش روغن اسپری کنید تا کیک به آن نچسبد.

5. کیک را داخل آن بریزید و حدود 20 دقیقه در فر بپزید تا وقتی که در آن خلال دندان می زنید تمیز بیرون بیاید.



6. سه بار این کار را برای سه لایه کیک انجام دهید. سپس بگذارید این سه لایه سرد شوند. یکی از لایه ها را روی بشقاب کیک بگذارید و روی آن خامه بمالید. سپس لایه دوم را اضافه کنید و دوباره خامه بمالید. و دوباره این کار را برای لایه سوم تکرار کنید.



7. وقتی سه لایه را روی هم گذارید و خامه زدید، نوبت خامه مالیدن به کناره ها است.



8. حالا آبنبات ها را روی کیک و کناره های آن بچینید و آن را سرو کنید.





ویدیو مرتبط :
‫کیک وانیلی Vanilla Cake‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وضعیت بحرانی آب در پایتخت/ تهران به بی آبی زمستانی خورد



اخبار,اخبار اقتصادی,کمبود آب در تهران

 

اخبار اقتصادی - تهران به بی آبی زمستانی خورد/ 6 طرح ویژه نجات دریاچه ارومیه

وزیر نیرو با اعلام برخی راهکارهای اصلی در دست مطالعه به منظور نجات دریاچه ارومیه از جمله بررسی تاثیر ساخت جاده شهید کلانتری در دریاچه، از نگرانی برای تامین آب 6 کلانشهر کشور سخن گفت و افزود: وضعیت دشت های کشور خطرناک شده و تهران برای اولین بار در فصل سرد به مشکل کم آبی برخورد کرد.

به گزارش مهر، حمید چیت چیان گفت: تهران برای نخستین بار در فصل سرد دچار كم آبی است. در اطراف تهران 5 سد احداث شده اما میزان ذخایر آنها حدود 40 درصد کمتر از سال گذشته است و می‌توان گفت که برای نخستین بار در تهران در فصول سرد با کمبود منابع آبی روبرو هستیم

وزیر نیرو با بیان اینكه در حال حاضر در زاهدان، اهواز،‌ آبادان، اصفهان و تهران برای تامین آب نگرانی‌هایی وجود دارد اظهارداشت: هنگامی که جمعیت شهرها افزایش پیدا می کند و نیاز به منابع آبی بیشتر می شود و یا کمبود آب یا آلوده شدن چاه‌ها و کاهش آبدهی آنها رخ می دهد، کلانشهرها دچار مشکل می‌شوند.

نگرانی تامین آب در 6 کلانشهر
چیت چیان همچنین به مشكل كم آبی در همدان اشاره كرد و گفت: آب مورد نیاز همدان از طریق سد اکباتان تامین می‌شد اما با افزایش جمعیت، منابع این سد کفایت نکرد بنابراین ارتفاع سد را افزایش دادیم اما باز هم کفاف نداد.


وی افزود: چاه‌های منطقه نیز به میزان لازم آب را تامین نمی‌کردند بنابراین در تالوار (مرز استان کردستان و زنجان) سدی را احداث کردیم که بزودی به بهره برداری می‌رسد و با خط لوله‌ای به میزان 140 کیلومتر، آب را برای تامین نیاز بخش شرب به همدان منتقل می كنیم.

وی ادامه داد: با توجه به كمبود اعتبار، این طرح عقب افتاده است و در خصوص تامین آب این شهر مشكلاتی داریم. وزیر نیرو سپس با اشاره به توجه وی‍‍ژه دولت یازدهم به برگزاری نشست های شورای عالی آب اظهار داشت: از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تاكنون، این شورا دو بار تشکیل جلسه داده است در حالی كه در 10 سال گذشته فقط هفت بار نشست این شورا تشكیل شده بود.

وزیر نیرو تصریح کرد: بخش عمده تصمیم گیری‌ها مربوط به مدیریت مصرف به ویژه در بخش کشاورزی است كه بیشترین نقش مدیریت مصرف برعهده مردم است و دولت در این زمینه مردم را كمک می كند. به گفته وی، وزارت نیرو و وزارت جهادکشاورزی در این امر جدی هستند و این كار در حد اعتباری كه اختصاص داده شده است، خوب انجام می شود اما نیازمندیم کشاورزان توجه بیشتری در نوع مصرف داشته باشند.

وضعیت دشت ها خطرناک شد
وی با بیان اینكه اكنون عمده دشت‌های کشور به دلیل برداشت‌های اضافی آب در وضعیت بسیار خطرناکی قرار دارند گفت: آسیب عدم مراقبت در نحوه مصرف آب، در درجه نخست نصیب کشاورزان می شود و ما می خواهیم کشاورزان دچار مشکل نشوند بنابراین باید در افزایش بازده آبیاری به ما کمک کنند.

چیت چیان با بیان اینكه در زمان كنونی برای مدیریت مصرف فقط روش‌های تشویقی به کار گرفته می شود افزود: این در حالی است که در بسیاری از کشورهای جهان الزاماتی در این زمینه وجود دارد و همه کشاورزان باید از الگوی کشت تبعیت کنند.

وزیر نیرو تصریح کرد: الگوی کشت در ایران به صورت کامل تدوین نشده اما برای 609 دشت، این الگو در حال آماده شدن است. وی با بیان اینکه 92 درصد از مصارف كل آب در بخش کشاورزی، شش درصد در بخش شرب و دو درصد در بخش صنعت است اظهارداشت: اگر کشاورزان بازده آبیاری را 10 درصد افزایش دهند، به اندازه 9.2 درصد كل منابع آب ذخیره می‌شود و در این موضوع برنامه ریزی دقیق انجام دادیم تا برای تابستان آینده آماده باشیم.

وی در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه نیز گفت: كارگروهی در این خصوص توسط دولت تشكیل شد كه برای تالاب های دیگر كشور نیز فعالیت هایی انجام می دهد. برای نجات دریاچه ارومیه 43 راهکار تایید و براساس ارزیابی های فنی و زیست محیطی 19 راهکار دارای اولویت شناخته شد.

تغییر 5 ساله شرایط دریاچه ارومیه
چیت چیان اجرای پروژه انتقال آب از جنوب دریاچه در دو سال آینده، آغاز مطالعه انتقال آب از دریای خزر و تکمیل مطالعه ها در شش ماه، لایروبی رودخانه‌هایی که به دریاچه ارومیه می رسند، برداشت موانع ورودی آب، توقف توسعه کشاورزی در حوضه، توقف سدهای در دست مطالعه در حوضه دریاچه ارومیه، بازنگری در اجرای سدهای در حال اجرا و مطالعه در مورد تاثیر جاده شهید کلانتری در دریاچه ارومیه را از جمله طرح های اولویت دار برای علاج بخشی دریاچه ارومیه عنوان كرد.

وزیر نیرو تصریح كرد: اگر منابع کافی در بودجه سال 93 و سال‌های آینده برای نجات دریاچه ارومیه تعریف شود، امیدواریم در عرض چهار تا پنج سال آینده روند دریاچه را تغییر دهیم که البته برای احیای آن به زمان بیشتری نیاز است.
وی با بیان اینكه یکی از اقدامات اساسی مورد توجه وزارت نیرو و دولت، ساماندهی رودخانه‌های مرزی، رودخانه‌های داخلی و به ویژه رودخانه کارون است گفت: اگر لایروبی کارون انجام شود، امکان تردد قایق‌ها و کشتی‌ها ایجاد می‌شود.

چیت چیان ادامه داد: وزارت نیرو از سال های گذشته فعالیت هایی را در این رودخانه آغاز كرده اما محدودیت منابع مالی، روند حركت را کند کرده است كه امیدواریم در سال‌های آینده این كار سرعت بیشتری بگیرد.
اخبار اقتصادی - مهر