آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

مرغ پرتقالی با هویج و بلغور


برای امروز می خواهیم مرغی را به همراه مارمالاد پرتقالی به شما آموزش دهیم. مارمالاد پرتقال به مرغ کبابی، درخشش فوری می دهد.

وب سایت آشپز باشی: برای امروز می خواهیم مرغی را به همراه مارمالاد پرتقالی به شما آموزش دهیم. مارمالاد پرتقال به مرغ کبابی، درخشش فوری می دهد.



مرغ پرتقالی با هویج و بلغور

مواد لازم:
  • یک و نیم کیلوگرم مرغ
  • ۱/۲ پیمانه مارمالاد پرتقال
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۴ عدد متوسط هویج
  • ۱ پیمانه بلغور
  • ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو ترش
  • ۱ قاشق چای خوری پوست لیمو رنده شده 
طرز تهیه:

1. فر را از قبل با دمای ۲۴۵ درجه سانتی گراد گرم کنید. در سینی فر، مرغها را در یک لایه بچینید و بر روی آنها نمک و فلفل بپاشید و برای ۱۰ دقیقه در فر قراردهید. سپس نیمی از مارمالاد را روی آنها بمالید و قالب را بچرخانید و در فر بگذارید. بار دیگر مارمالاد باقیمانده را روی مرغ بمالید و برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه تا مرغ ها قهوه ای و مغزپخت شوند بپزید.

2. در این میان که مرغ در فر پخته می شود، در قابلمه ای روغن زیتون را با حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید. هویج ها را به آن اضافه کرده و بر روی آنها نمک و فلفل بپاشید. مواد را هر از گاهی هم بزنید و برای ۸ تا ۱۰ دقیقه تا شروع به قهوه ای شدن کنند، بپزید.

3.بلغور و یک و یک دوم پیمانه آب به هویج ها اضافه کنید و بگذارید تا بجوشد. سپس درب ظرف را گذاشته و حرارت را کم کنید و برای ۱۰ تا ۱۲ دقیقه تا بلغورها نرم شوند بپزید. پوست لیمو و آب لیمو را به مواد اضافه کنید و بر روی آن نمک و فلفل بپاشید. مرغ را با بلغور سرو کنید.


ویدیو مرتبط :
Havij Polo - هویج پلو با گوشت مرغ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرغ پرتقالی با ادویه فرانسوی



مرغ پرتقالی با ادویه فرانسوی , طرز تهیه مرغ پرتقالی
مرغ با پرتقال و ادویه‎های پر خاصیت، غذایی خوشمزه، دل‎چسب و سالم است که خانواده شما را شاداب نگه می‌دارد.

مناسب برای :4 نفر
زمان آماده سازی : کمتر از 1 ساعت

این غذای فرانسوی بهانه خوبی است که یکی از سیزیجات پرطرفدار در آشپزی فرانسوی یعنی رازیانه را بهتر بشناسیم و بیشتر از آن استفاده کنیم. پیشنهاد می‎شود این غذا با برنج قهوه‎ای سرو شود که نتیجه آن یک وعده غذای فوق‎العاده سالم و لذیذ خواهد بود.
هرچند که استفاده از رازیانه تنها در حد پیشنهاد مطرح می‎شود و در این دستور پخت ضروری نیست، اما بد نیست آن را امتحان کنیم. ممکن است آن را تا به‎حال تست نکرده باشیم. به هر صورت این احتمال وجود دارد که یکی از سبزیجات مورد علاقه‎مان شود.
در زمان 1 ساعته می‎توانید مرغ پرتقالی باادویه فرانسوی و سبزیجات مقوی و مختلف را آماده کنید.

مواد لازم: 

 سینه مرغ  600 گرم
 قارچ  230 گرم
 ژامبون  110 گرم
 پرتقال  4 عدد
 پیاز  1 عدد
رازیانه 1 عدد
کره 2 قاشق سوپ‎خوری
روغن زیتون 2 قاشق سوپ‎خوری
ادویه فرانسوی 2 قاشق چای‌خوری
نمک به مقدار لازم
فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه:
سینه مرغ بدون استخوان را به‌صورت شنیسلی خرد می‌کنیم.
کره را در یک تابه گود بر روی حرارت ملایم ذوب می‎کنیم. سینه‎های مرغ را اضافه کرده، حدود 15 دقیقه (بسته به ضخامت گوشت) سرخ می‎کنیم تا جایی که قهوه‎ای رنگ شده و کاملا بپزد.
در این بین قارچ را همراه با رازیانه و ژامبون آماده می‎کنیم. قارچ را به خوبی شسته و برش می‎زنیم. برگ‎های بیرونی رازیانه، ریشه و دیگر قسمت‎ها را جدا کرده و ریز برش می‎زنیم. پوست پیاز را گرفته و حلقه‎ای خرد می‎کنیم. ژامبون را به شکل باریکه‎های کوچک برش می‎زنیم.
مرغ را پس از سرخ شدن از تابه خارج می‎کنیم.
در ادامه روغن زیتون را اضافه کرده و تا 1 دقیقه حرارت می‎دهیم. حلقه‎های برش خرده پیاز را در کنار قارچ، رازیانه و ژامبون اضافه کرده، بر روی حرارت ملایم در حالی که گهگاه مواد را تفت می‎دهیم، تا 15 دقیقه سرخ می‎کنیم.
مرغ را به تابه بازگردانده و ادویه فرانسوی را همراه با نمک و فلفل بر روی آن می‎پاشیم.
آب 4 عدد پرتقال را بگیرید و کمی هم از پوست آن را برای تزئین رنده کنید.
آب پرتقال را بر روی مواد درون تابه ریخته و حرارت را طوری تنظیم می‎کنیم که مایع درون تابه کمی جوش بزند.
شعله را کم می‌کنیم تا آرام بپزند و سس کمی غلیظ شود.
غذا آماده است. با برنج یا نان نوش جان کنید.

منبع : parsegard.com