آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

ماکارونی به سبک لازانیا


ابتدا ماکارانی را در قابلمی بجوشانید . ژانبون را سرخ کرده تا حدی که نرم بماند و خشک نشود چون قرار است دوباره پخته شود بیکن یا ژانبون را به تعداد کوجکتری خرد کرده.

مواد لازم:

طرز تهیه ماکارونی به سبک لازانیا

مواد لازم

  •     قارچ 450 گرم
  •     روغن زیتون به میزان لازم
  •     8 تیکه کامل ژانبون
  •     2 عدد پیاز
  •     کره 6 قاشق غذا خوری
  •     300 گرم پنیر پارمیسان
  •     400 گرم پنیر پیتزا
  •     550 گرم ماکارانی
  •     1/4 لیوان آرد
  •     2 لیوان شیر
  •     2 عدد تخم مرغ

طرز تهیه

1. ابتدا ماکارانی را در قابلمی بجوشانید .

2. ژانبون را سرخ کرده تا حدی که نرم بماند و خشک نشود چون قرار است دوباره پخته شود بیکن یا ژانبون را به تعداد کوجکتری خرد کرده .

3. قارچ شسته شده را به چهار قسمت تقسیم می کنیم و با روغن ذیتون و کمی نمک و فلفل سرخ کنید و تا 15 یا 20 دقیقه روی گاز باشد تا حدی که طلای بشود.

4. پیاز سرخ شده را با یک قاشق غذا خوری کره با حرارت کم به مدت 15 دقیقه سرخ کنید . (این کار را می توانید قبل از شروع انجام دهید)

5. سس پنیر پارمیسای رنده شده و در صورت تمایل پنیر فانتینا را آماده کنید تا به سس که در مرحله بعدی است اضافه کنیم کره به اندازه 4 قاشق غذا خوری را در قابله نسبتا بزرگ با حرارت ملایم ذوب کنید . وقتی کره ذوب شد آرد را اضافه کنید و تا جای که آرد به خورد کره میرود هم بزنید. حالا شیر را اضافه میکنیم و به مدت 3 تا 5 دقیقه تا زمانی که بجوشد هم می زنیم . حالا کمی شیر اضافه میکنم تا مایعی غنی تر شده بدست بیاد. نمک و فلفل هم به میزان لازم اضافه می کنیم. 2 عدد زردی تخم مرغ را با 1 چهارم سس درست شده در ظرفی جدا با چنکال مخلوط میکنیم و هم میزنیم . و به ظرف اصلی سس اضافه میکنیم حالا پنیر را به ظرف سس اضافه میکنیم وهم بزنید تا زمانی که پنیر در مواد حل شود الان باید ماکارانی که جوشانده شده را به این ظرف اضافه کنیم و خوب هم میزنیم

6. کره را به سینی فر مالیده و حسابی چرب میکنیم و نیمی از پیاز سرخ شده را به سینی اضافه میکنیم و بعد یک لایه ماکارانی که در مواد بوده را اضافه میکنیم و بعد نیمی از قارچ و همچنین پنیر پیتزا و بعد بیکن یا ژانبون

7. این کار را دوباره با لایه جدید انجام دهید . حالا به مدت 20 تا 25 دقیقه در فر قرار دهید تا بیکن یا ژانبون ترد شود . غذای ما آماده شد.


ویدیو مرتبط :
خط تولید ماکارونی، پاستا و لازانیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درست کردن سالاد ماکارونی



 

 

سالاد ماکارونی

 


مواد لازم : برای 6 الی 8 نفر

 

 

 

تخم مرغ
3 عدد
خیار شور 300 گرم
کالباس 300 گرم
پیازچه خرد شده 1 استکان
ماکارونی حلقه ای
نصف پاکت
جعفری خرد کرده
1 قاشق سوپخوری
سس مایونز
1 شیشه
نمک به مقدار لازم
فلفل به مقدار لازم
هویج 2 عدد
گوجه فرنگی 3 عدد

 

 

 

طرز تهیه :

 


تخم مرغ ها را بجوشانید . ماکارونی ها را در آب و نمک بپزید . هویج را بپزید . همه مواد را کاملاٌ ریز و با هم مخلوط کنید و سس و نمک و فلفل را به آن بیفزایید و خوب هم بزنید . به جای کالباس می توانید از سینه مرغ هم استفاده کنید . در این صورت سینه را با 3 برگ بو و یک عدد پیاز کاملاٌ بپزید و بعد خرد کنید و در سالاد بریزید .