آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

كوكوى گوشت و سبزى



طرز تهیه کوکوی گوشت و سبزی, پخت کوکوی گوشت


آماده سازی : 45 دقیقه 
پخت : 20 دقیقه  


مواد لازم :

 گوشت چرخ کرده 300 گرم
* سبزی کوکو  100 تا 150 گرم
 سیر  4 عدد
 پوست رنده شده لیمو 2 عدد
 پیاز رنده شده 1 عدد
 سیب زمینی پخته و رنده شده  1 عدد
پنیر پارمزان رنده شده 100 گرم
 خرده هاى نان تازه ( نان تست یا نان برگر ) 1 عدد
 گردو ریز خرد شده 50 گرم
تخم مرغ متوسط 5 تا 6 عدد
بیکینگ پودر 1 قاشق مربا خوری
شیر 1 قاشق غذا خوری
پودر زعفران 1/4 قاشق چای خوری
زردچوبه 1/2 قاشق مربا خوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
سس خردل و یا پودر آن 1/2 قاشق مربا خوری

         
* سبزی کوکو ( تره ، جعفرى ، گشنیز ، شوید ، شنبلیله ) + كمى ریحان پاك كرده و خیلى ریز خرد شده روى هم 100 تا 150 گرم


طرز تهیه :
گوشت ، سبزى ، سیب زمینى ، پیاز رنده شده، گردو ، خرده هاى نان ، پنیر رنده شده پارمسان ، پودر زعفران ، سس خردل را خوب با هم مخلوط میكنیم و براى چند ساعت ( حتى از روز قبل ) داخل یخچال قرار میدهیم ، زمانى كه میخواهیم كوكو را درست كنیم. دركاسه بزرگى تخم مرغ ها را خوب هم میزنیم تا كف كند .

بعد به آن ، رنده پوست لیمو ، شیر ، نمك و فلفل سیاه و بكینگ پودر را اضافه میكنیم و دوباره هم میزنیم ، حالا مواد كوكو را از یخچال بیرون آورده و به تخم مرغ ها اضافه میكنیم ... همه مواد رو خیلى خوب با هم تركیب میكنیم . و داخل یك ماهیتابه بزرگ در روغن داغ و با حرارت ملایم كوكو ها را سرخ میكنیم . هم میتوانیم از مواد با قاشق داخل روغن بریزیم و هم می شود همه مواد را ، متناسب با حجم كوكو، داخل یک ماهیتابه مناسب ، به طورى كه قطر نسبتاً نازكى از مواد را ریخته ایم سرخ كنیم و زمان سرو ، آن را برش دهیم .

حرارت شعله باید ، اول متوسط باشد و روغنمان داغ ، بعد از سرخ شدن زیر كوكو آن را برمی گردانیم و حرارت را كم میكنیم تا مغز پخت شود . و بعد از پخت، كوكو ها را روى دستمال آشپزخانه قرار میدهیم تا روغن اضافى آن برود . و بعد با برش هاى گوجه فرنگى سرخ شده آن را سرو میكنیم . در كنار كوكو پیشنهاد یك كاسه ماست و خیار عالى ، خالى از لطف نیست .
 
نكاتی در تهیه كوكوى گوشت و سبزى :
در شروع پخت كوكوى گوشت و سبزى بهتر است كه روى ماهیتابه را با كاغذ ( كاغذ A4 ) پوشش دهیم .


بعد از برگرداندن كوكوى گوشت و سبزى ، براى سرخ كردن طرف دیگر آن نیازى به پوشش نیست فقط با حرارت ملایم و آهسته پخته و سرخ شود .
بهتر است مراقب باشید كه كوكوى گوشت و سبزى شما زیاد از حد سرخ نشود، چون در این صورت طعم كوكو تلخ خواهد شد .


وجود یك قاشق شیر در مواد به بهتر تركیب شدن بكینگ پودر با تخم مرغ كمک می كند و نیز مانع متلاشى شدن كوكو، و لطافت آن میشود .


در صورت تمایل كمى زرشک را هم میتوانید به مواد كوكوى گوشت و سبزى اضافه كنید ، در این صورت زرشک ها را به همراه تخم مرغ به مواد اضافه نمائید .براى این مقدار از مواد كوكوى گوشت و سبزى تا دو قاشق غذا خورى زرشک میتوانید استفاده كنید .

 

طرز تهیه کوکوی گوشت و سبزی, پخت کوکوی گوشت

 

طرز تهیه کوکوی گوشت و سبزی, پخت کوکوی گوشت

 

طرز تهیه کوکوی گوشت و سبزی, پخت کوکوی گوشت

 

منبع : beryooni.com


ویدیو مرتبط :
سبزى آرایى هویج گل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کرپ گوشت



کرپ گوشت

مواد لازم : 
گوشت چرخ کرده 300 گرم
فلفل سیاه 1 قاشق چایخوری
رب 2 قاشق غذا خوری
تخم مرغ پخته 2 عدد
پیاز 1 عدد
نمک به مقدار لازم
جعفری خرد شده 5 قاشق غذا خوری

 

 

مواد لازم برای تهیه خمیر کرپ :  

تخم مرغ 5 عدد
کره نصف استکان
نمک به مقدار کم
شیر 1 استکان
آرد 1/5 استکان

 

طرز تهیه :

گوشت و پیاز را رنده کنیدو به آن رب بزنید و با یک لیوان آب بگذارید بپزد. نمک و فلفل و جعفری را در آن بریزید. وقتی که آبش تمام شد ، تخم مرغ پخته را در آن رنده کنید و هم بزنید .

 

مواد خمیر کرپ را به تناوب با هم مخلوط کنید تا خمیر شلی درست شود . در تابه روغن بریزید و وقتی خوب داغ شد ، از مایه خمیر در آن بریزید تا به اندازه یک پیشدستی پخش شود . دو طرفش را سرخ کنید . وقتی همه کرپ ها آماده شد ، از مایه لایشان بگذارید و خمیر را ببندید و کرپ ها آماده شد ،از مایه لایشان بگذارید و خمیر را ببندید و کرپ های آماده را 10 دقیقه در فر با حرارت بسیار ملایم بپزید .