آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

عطرخوش پستو در کنـار لطافت خامـه


خاستگاه این پاستا جنواست و با یكی از لذیذترین سس‌های ایتالیایی به نام سس پستو (تشكیل شده از سیر، روغن زیتون، سبزیجات معطر و مغزهای خوراكی) هم‌نشینی بسیار عالی دارد، همچنین بسیاری از ساكنین این بندر شمالی این پاستا را همراه صدف یا میگو تدارك می‌بینند.


مجله سیب سبز:

لینگویینی پاستوآلفریک

جنوا یكی از بزرگ‌ترین شهرهای اروپایی در كرانه شمالی دریای مدیترانه و دریای لیگوریا - در نزدیكی مرز با فرانسه- است. لینگویینی پاستای خاص این منطقه است كه به نام ترنته یا باوته هم نامیده می‌شود. این پاستا هم با آرد سبوس‌دار و هم بدون آن با همراهی تخم‌مرغ و آب تهیه می‌شود. لینگویینی یك شكل و فرم از پاستاست که كوچك‌تر از فتوچینی، بزرگ‌تر از اسپاگتی و بیشتر شبیه فتوچینی است اما تخت‌تر به نظر می‌رسد.

خاستگاه این پاستا جنواست و با یكی از لذیذترین سس‌های ایتالیایی به نام سس پستو (تشكیل شده از سیر، روغن زیتون، سبزیجات معطر و مغزهای خوراكی) هم‌نشینی بسیار عالی دارد، همچنین بسیاری از ساكنین این بندر شمالی این پاستا را همراه صدف یا میگو تدارك می‌بینند.

تركیب سس آلفردو با پستو طعمی رویایی پدید می‌آورد؛ هم نرمی و شیرینی خامه را احساس می‌كنید و هم عطر سیر و روغن زیتون هوش از سرتان می‌برد. در كنار همدیگر این پاستا را در مدت حدود ۳۰دقیقه می‌توانید آماده کنید.

عطرخوش پستو در کنـار لطافت خامـه

پاستا ، امضای فرهنگی ایتالیا

پاستا غذای سنتی و بومی ایتالیاست، اولین و قدیمی‌ترین جایی كه در آن نشانی از پاستا دیده شده مربوط به قرن دوازدهم میلادی و شهر سیسیل است. در شهرهای مختلف ایتالیا نحوه تهیه و تولید فرم‌های گوناگون پاستا را می‌توان در پشت ویترین فروشگاه‌ها دید و به‌طور باز و فله‌ای به مقدار مورد نیاز آن را خریداری کرد. در برخی رستوران‌ها نیز می‌توان مراحل تولید پاستا را چه به صورت دستی و چه به وسیله دستگاه از نزدیك مشاهده كرد.

همچنین اگر دستی در خمیرگیری و ذوقی در آشپزی داشته باشید می‌توانید از دستگاه پاستاساز استفاده کرده و خود پاستا تولید كنید. امروزه پاستا به یكی از لذیذترین و پرطرفدارترین غذاهای ملل تبدیل شده است. ایتالیایی‌ها به صورت سنتی هنگام مراجعه پیش خدمت، غذا را در دو بشقاب جداگانه اول و دوم سفارش می‌دهند؛ یعنی پس از صرف سوپ، سالاد، نان سیر و بروسكتا به عنوان پیش‌غذا، یك فرم پاستا در بشقاب اول و یك گوشت، ماهی، صدف یا میگو در بشقاب دوم سفارش می‌دهند.

ایتالیایی‌ها پرحرف و پر صحبت‌اند، آمدن یك ایتالیایی به رستوران با خودش است و بیرون رفتن‌اش با خداست، به رستوران می‌روند تا هم غذایی میل كنند، هم صحبتی كرده باشند و هم اینكه اوقاتی خوش را سپری كرده باشند و پس از صرف بشقاب دوم دسر یا اسپرسویی هم سفارش می‌دهند و سور و سات خود را كاملی كنند، دنیای عجیب و غریبی است دنیای ایتالیایی‌ها ...

مواد لازم:

  • پاستای آبكش‌شده: 500 گرم
  • مغزگرد و بادام: از هر كدام چهار عدد
  • ریحان: ۱۰۰ گرم
  • روغن زیتون: دو قاشق غذاخوری
  • سیر: دو حبه
  • خامه: ۵۰ تا ۱۰۰ گرم
  • شیر: یک قاشق غذاخوری
  • پنیر پارمسان: به مقدار کافی
  • نمك دریایی و فلفل آسیاب شده: به میزان لازم

طرز تهیه:

1. برای طبخ این غذا پیش از هر چیز مغز گردو و بادام را با چاقو خرد و تا حد امكان ریز كرده و حتی می‌توانید رنده كنید تا به فرمول سس پستو وفادارتر باشید، سربرگ‌های ریحان معطر را جدا كرده و بدون اینكه سبزی را له كنید تا جایی كه می‌شود آن را خرد كنید.

2. یک یا دو حبه سیر را رنده كرده و همراه دو قاشق غذاخوری روغن زیتون در ماهی تابه روی حرارت ملایم تفت دهید. آرام‌آرام ریحان خردشده، سپس گردو و بادام خردشده را به مواد قبلی افزوده و مواد درون ماهی تابه را زیرورو كنید تا حرارت یكسان ببینند.

3. اكنون خامه‌ای را كه با كمی شیر رقیق كرده‌اید اضافه كنید و پس از كمی تاب دادن ماهی تابه، لینگویینی آبكش‌شده را اضافه كنید، براساس سلیقه غذایی خود با استفاده از آسیاب فلفل و آسیاب نمك دریایی طعم و عطر غذای خود را به دست آورید. پاستا را در بشقاب كشیده و كمی پنیر پارمسان روی آن بریزید و بعد از تزئین با ریحان پاستا را میل كنید.


ویدیو مرتبط :
جاستین بیبر در کنـار دختر مسلمانی و باحجاب به اسم مریـم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درمان خانگی برای لطافت پوست آرنج و زانو



 

 

درمان موثر خانگی برای لطافت پوست آرنج و زانو

 

ماسک برای نرمی و لطافت پوست آرنج و سرزانوبهترین و موثرترین لوسیون برای درمان پوست خشن و زبر این قسمت از اعضای بدن ، استفاده از لوسیون زیر می باشد که قابل نگهداری در یخچال نیز می باشد:

 

شیر نصف پیمانه ، گلیسیرین یک قسمت ، بی کربنات سدیم یک قسمت ، بوراکس یک قسمت شیر را گرم کرده و سپس گلیسیرین و بی کربنات سدیم و بوراکس را به آرامی به آن اضافه نمایید. از این لوسیون برای مالیدن به محل مورد نظر استفاده نمایید. استفاده از سرکه سیب نیز برای پوست های خشن این قسمت از بدن مفید می باشد.

 

برای این کار باید از ۱ قسمت سرکه با ۸ قسمت آب استفاده نمایید و بر روی پوست مورد نظر مالیده تا روشن و نرم شود.

 

استفاده از شیره بادام با شیر و یا روغن بادام با عسل، نیز در لطافت پوست های خشن بسیار موثر می باشد. راه بسیار مفید و آسان تر برای لطیف نمودن و روشن کردن پوست تیره و زبر آرنج و سرزانو استفاده از آب لیموترش می باشد که استفاده مرتب از آن اعجاز می نماید.