آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه کیک پرتقالی با سس پرتقال


برای امروز می خواهیم طرز تهیه کیک پرتقال را به شما آموزش دهیم. این کیک سرشار از ویتامین ث است و برای سلامتی تان بسیار مفید. حالا که هوا دوباره کمی سرد شده است، این کیک را بخورید که از سرما خوردگیتان جلوگیری کند.

وب سایت سوران: برای امروز می خواهیم طرز تهیه کیک پرتقال را به شما آموزش دهیم. این کیک سرشار از ویتامین ث است و برای سلامتی تان بسیار مفید. حالا که هوا دوباره کمی سرد شده است، این کیک را بخورید که از سرما خوردگیتان جلوگیری کند.

طرز تهیه کیک پرتقالی با سس پرتقال

مواد اولیه:

  • آرد 2 پیمانه
  • تخم مرغ تخم مرغ 4 عدد
  • شکر یک و یک دوم پیمانه
  • روغن یک دوم پیمانه
  • بکینگ پودر 2 قاشق چایخوری
  • آب پرتقال یک دوم پیمانه
  • وانیل به میزان لازم
  • نمک به میزان لازم
  • پرتقال 1 عدد
طرز تهیه:

1. ابتدا تمام مواد را در دمای محیط قرار دهید، سپس فر را گرم کنید. یک عدد پرتقال درشت را خوب بشورید. سپس پوسته آن‌را را رنده کنید. دقت کنید که قسمت سفید پرتقال رنده نشود چون باعث تلخ شدن کیک می‌شود. در آخر آب پرتقال را نیز بگیرید.

2. در مرحله‌ی بعد تخم‌مرغ‌ها، شکر و وانیل را با هم‌زن خوب بزنید تا حجیم و کرم رنگ شود. سپس روغن را اضافه کرده و باز مخلوط را بزنید. آرد، بیکینگ پودر و نمک (که سه بار از قبل الک کرده‌اید) را به آن اضافه کرده و با قاشق و به‌صورت دورانی هم بزنید.

 در آخر آب پرتقال را اضافه و در حد مخلوط شدن هم بزنید. مواد را داخل قالب بریزید ( که از قبل چرب کرده‌اید) و بگذارید داخل فر روی درجه‌ی 180 سانتی‌گراد به مدت 40 دقیقه بپزد؛ البته این زمان بستگی به فر هم دارد.

3. وقتی کیک رو خارج می‌کنید چند دقیقه صبر کنید بعد آن‌را از قالب خارج کرده و بگذارید تا کاملا سرد شود.

4. برای درست کردن سس پرتقال از آب پرتقال طبیعی استفاده کنید چون باعث می‌شود که سس کیک‌تان مزه ترشی پیدا کند گه با طعم شیرین کیک تناسب خوبی ایجاد می‌کند. اگر دوست ندارید می‌توانید از آب‌میوه پرتقالی استفاده کنید.

5. یک لیوان آب پرتقال را با یک قاشق نشاسته ذرت و دو قاشق شکر روی حرارت گذاشته و مدام هم بزنید تا جوش بی‌آید و غلیظ شود. نصف بسته ژله‌ی پرتقالی را را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید. در این مرحله می‌توانید خامه هم به مواد اضافه کنید. اگر خامه بریزید باعپ می‌شود که رنگ سس پرتقالی‌تون کم‌رنگ شود.

6. زمان بدهید تا سس حسابی سرد و نیم‌بند شود. سپس روی کیک سرد بریزید.


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه کیک پرتقالی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه کیک خرما با سس کاراملی



کیک خرما با سس کاراملی, طرز پخت کیک خرما با سس کاراملی

 

آماده سازی : 20 دقیقه 
پخت : 40 دقیقه 

مواد لازم جهت برای 6 نفر :

 خرما هسته جدا شده 1 و 1/4 پیمانه 250 گرم
 آب جوش  1 پیمانه
 هل پودر شده  1/4 ق غ
 تخم مرغ بزرگ  4 عدد
 شکر  1 پیمانه
 روغن  3/4 پیمانه
وانیل  1ق چ
 آرد 2 و 1/2 پیمانه
 پکینگ پودر 1 ق غ
دارچین 1 ق غ
نمک 1/2 ق چ
جوش شیرین 1/2 ق چ

 

مواد لازم برای سس کاراملی :

* شکر قهو ه ای 3/4 پیمانه
خامه  1/2 پیمانه
کره  50 گرم


* شکر قهو ه ای البته از شکر سفید هم میتونید استفاده کنید

دستور تهیه :
فر را روی حرارت 170 درجه روشن تا گرم شود
ابتدا خرما هسته جدا شده را با آب جوش مخلوط کرده سپس مدت چند دقیقه روی حرارت ملایم گذاشته و با کمک پشت چنگال خرما را نرم میکنیم (اگر بتوانید بعد با الک صاف کنید تا پوست خرما کاملا گرفته شود بهتر است)


تخم مرغها را با شکر خوب هم زده تا کرمی شود سپس روغن و وانیل و مخلوط خرما را اضافه و دوباره خوب هم میزنیم /مخلوط آرد و پکینگ پودر الک شده (3 بار) با دارچین و جوش شیرین و نمک را در طی سه مرحله به مخلوط خرما اضافه می کنیم تا مواد به خورد هم برود .


مواد را در قالب چرب شده و آرد پاشی شده میریزیم و در فر به مدت 35 دقیقه در فر می پزیم و بعد از پختن و کمی خنک شدن سس کاراملی رو روی کیک میریزیم و با کمی پسته خلالی شده تزئین میکنیم .

طرز تهیه سس کاراملی :
ابتدا شکر را روی حرارت گذاشته تا شکر ذوب شود بعد کره و خامه را به مخلوط اضافه میکنیم و هم میزنیم مدت چند دقیقه روی حرارت بماند بعد برمیداریم بعدا از خنک شدن روی کیک میریزیم .

منبع : beryooni.com