آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

شیرینی رولت سوئیسی


سوئیسی ها یک نوع شیرینی رولت مخصوص به خود دارند که در ظاهر شبیه همین رولت خودمان است اما موادش کمی متفاوت است. مثلا درون موادش از پنیر استفاده می کنند.

وب سایت ایران کوک: سوئیسی ها یک نوع شیرینی رولت مخصوص به خود دارند که در ظاهر شبیه همین رولت خودمان است اما موادش کمی متفاوت است. مثلا درون موادش از پنیر استفاده می کنند.

مواد اولیه :

  • آرد 3/4 پیمانه
  • شکر 1/2 پیمانه
  • تخم مرغ 5 عدد
  • پنیرخامه ای 200 گرم
  • خامه (فرم گرفته) 200 گرم
  • پودر قند 1/2 پیمانه
  • بکینگ پودر 1/3 ق چ
  • وانیل 1/2 ق چ

شیرینی رولت سوئیسی

1- ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ، سفیده و زرده تخم مرغ را جدا کنید سپس زرده های تخم مرغ، شکر و وانیل را داخل کاسه ای بریزید و با همزن بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود.

2- آرد، بکینگ پودر و نمک را مخلوط و الک کنید و کم کم به زرده ها اضافه نمایید ، سفیده های تخم مرغ را در ظرفی جداگانه بریزید و با همزن بزنید تا حالت خامه ای پیدا کند و وقتی ظرف را بر میگردانید نریزد ( دقت کنید که زیاده از حد سفیده را نزنید تا پف خود را از دست ندهد).

3- با استفاده از کاردک کم کم سفیده را به مواد دیگر اضافه کنید ، بسیار آرام ، سبک و بصورت دورانی و در یک جهت هم بزنید ( باید به صورتی هم بزنید که پف سفیده ها نخوابد و بافت ترد ان باقی بماند).

4- ته سینی فر کاغذ روغنی بیندازید و مایه شیرینی را روی ان خوب پخش کنید ، سطح مواد را صاف کنید سپس سینی را داخل فری که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 10 الی 15 دقیقه قرار دهید تا روی رولت طلایی شود، پس از پخت رولت را از فر خارج کنید و به همان صورت داغ و با کمک کاغذ لوله کنید و کناری قرار دهید تا کمی خنک شود.

5- پنیر خامه ای، خامه و پودر قند را داخل کاسه ای بریزید و با همزن بزنید تا خوب مخلوط و یکدست شود، رولت را که خنک شده است به آرامی باز کنید و تمام سطح رولت را به خامه آغشته کنید، دوباره رولت را رول کنید و چند ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خوب سرد و سفت شود سپس با پودر قند، خامه، شکلات اب شده و … تزیین کنید و برش بزنید و سرو کنید.

نکته:


میتوانید از میوه های پوره شده نیز داخل خامه این رولت استفاده کنید.


ویدیو مرتبط :
آموزش شیرینی رولت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شیرینی رولت گل سرخ



 

طرز تهیه رولت گل سرخ, پخت رولت

 

مواد لازم :

 

زرده تخم‌مرغ

دو عدد

شیر

یک پیمانه

روغن

دو قاشق سوپخوری

بیكینگ‌پودر

یك قاشق مرباخوری

آرد

به میزان لازم

 

مواد لازم میانی خمیر :

 

گل‌سرخ پودر شده

یک پیمانه

گردوی خرد شده

یک پیمانه

دارچین

یك قاشق غذاخوری

خاكه قند

یک پپیمانه

 

مواد لازم برای شربت:

 

شكر و روغن از هر كدام یك پیمانه

آب به میزان لازم

 

 

طرز تهیه :

 

تمام مواد لازم برای خمیر را باهم مخلوط كرده و در یك كیسه نایلونی در حدود دو ساعت قرار می‌دهیم تا بماند. پس از گذشت این زمان خمیر را با وردنه باز كرده و از موادمان كه شامل؛ گل‌سرخ، گردو، خاك قند و دارچین است وسط آن ریخته بعد مثل باقلوا روی آن را می‌بندیم و روی سینی می‌گذاریم با چاقو مثل رولت آن را می‌بریم. روغن را داغ كرده و روی آن می‌ریزیم و درون فر با 300 درجه فارنهایت به مدت 20 دقیقه می‌گذاریم تا كاملا پخته و روی آن طلایی شود. سپس شكر و آب را روی حرارت قرار داده تا كمی غلیظ شود. زمانی كه سینی را از فر خارج كردیم و شیرینی سرد شد، روی آن شربت ریخته و می‌گذاریم تا كاملا سرد شود.

 

منبع : groohashpazi