آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

سوپ کدو عدس



طرز تهیه کدو عدس , پخت سوپ کدو عدس


مواد لازم :

 عدس پلویی یا عدس آشی یا دال عدس  ۲۰۰ گرم
 کدو حلوایی  ۲۰۰ گرم
 پیاز  ۳  عدد
 نمک و زردچوبه و فلفل سیاه  به مقدار لازم
 روغن مخصوص سرخ کردن  برای سرخ کردن
روغن حیوانی  یا روغن زیتون در صورت تمایل


طرز تهیه سوپ کدو عدس :
عدس را از قبل خیسانده و با آب و زردچوبه روی حرارت بگذارید .کدو حلوایی را به قطعات کوچک برش زده و در روغن تفت داده و به عدس اضافه کنید . هنگامی که عدس در حال پختن است پیاز خلال شده را سرخ کنید . وقتی عدس و کدو پخته شد با گوشت کوب آنرا بکوبیدو نمک و فلفل و نیمی از پیاز داغ وکمی روغن حیوانی یا روغن زیتون را اضافه کرده و چند دقیقه بجوشد تا غلظت مناسبی پیدا کند به این ترتیب یک سوپ ساده و آسان و خوشمزه درست کرده اید سوپ را در ظرف ریخته وبا بقیه پیاز داغ آن را تزئین کرده و نوش جان کنید.

در تصویری که سوپ با پیاز داغ و برشهایی از کدو حلوایی تزئین شده نوع عدس ،عدس پلویی  ولی در تصویر دیگر از دال عدس برای تهیه این سوپ استفاده شده است .

طرز تهیه کدو عدس , پخت سوپ کدو عدس

منبع : ashpazierangin.net


ویدیو مرتبط :
‫سوپ عدس Soup adas‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرزتهیه سوپ کدو تنبل



 

 

سوپ کدوتنبل

 

 

مواد لازم برای شش نفر


کره
40 گرم
پیاز، خرد شده یك عدد (200 گرم)
کدو تنبل، خرد شده
1/5 کیلوگرم
سیب‌زمینی دو عدد
600 گرم
آب مرغ شش پیمانه (1/5 لیتر)
خامه نصف پیمانه 125 میلی‌لیتر
پودر جوزهندی نصف قاشق چایخوری

 

 

طرز تهیه

کره را در یک قابلمه بزرگ، روی حرارت آب کرده بعد پیاز را اضافه می‌کنیم و به پختن ادامه می‌دهیم تا پیاز نرم شود. کدوتنبل و سیب‌زمینی را اضافه کرده و می‌گذاریم پنج دقیقه بپزد. سپس آب مرغ را اضافه کرده و می‌گذاریم به مدت 20 دقیقه بجوشد تا زمانی که کدو حلوایی نرم شود و در این مدت گاهی سوپ را هم می‌زنیم.

 

سوپ را در مخلوط‌کن می‌ریزیم تا به شکل پوره درآید و در یک قابلمه بزرگ می‌ریزیم و جوزهندی را به آن اضافه می‌کنیم (تا این مرحله از پخت را می‌توان قبلا آماده و در یک ظرف در دار به مدت یک شب در یخچال نگهداری کرد.)

 

قبل از سرو، خامه را اضافه می‌کنیم (اگر سوپ را از شب قبل آماده کرده‌ایم هنگام اضافه کردن خامه، سوپ را هم می‌زنیم تا داغ شود) این سوپ را می‌توان در صورت تمایل با کمی خامه و مقداری پیازچه سرو کرد.

 

نکته: از جوزهندی به مقدار کم استفاده شود.


منبع:dastpokht.ir