آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

سالاد ماكارونیِ ژله ای



طرز تهیه سالاد ماكارونی,درست کردن سالاد ماكارونی قالبی

طرز تهیه سالاد ماكارونیِ ژله ای

 

بعضی وقت‌ها می‌توان با مواد لازم یک غذای معروف یك غذای جالب و جدید درست كرد. گاهی می‌توان از اصل و اساس، ساختمان یک غذا را به هم ریخت و یک غذای دیگر كشف كرد.

 

عصر ، عصر پیشرفت و تغییر است. دیگر باید از غذاهای تكراری و شام‌های همیشگی دست كشید و طرحی نو برانداخت. مثلا می توانید سالاد ماكارونی خوشمزه و پرطرفدار را یک شكل دیگر درست كنید. یا همبرگر خانگی تان شكم پر باشد یا یک پیتزای سریع پنج دقیقه‌ای وقتی خیلی گرسنه هستید روی میز بگذارید. اگر اهل تغییر و خلاقیت هستید با ما همراه باشید .

 

مواد لازم :

 ماكارونی فرم‌دار به دلخواه  200 گرم
 كنسرو نخودفرنگی یک عدد
 سینه مرغ پخته شده یک عدد
 سیب زمینی پخته شده یک عدد
هویج پخته دو عدد
جعفری خرد شده یک قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای قرمز نگینی شده یک عدد
ماست سه قاشق غذاخوری
سس مایونز 5 قاشق غذاخوری
آبلیمو یک قاشق غذاخوری
فلفل سیاه به مقدار لازم
ورقه های ژلاتینی به مقدار لازم


طرز تهیه سالاد ماکارونی :
1. ابتدا سس مایونز را با ماست و نمك و فلفل و آبلیمو مخلوط كنید. ظرف‌تان بزرگ باشد تا بقیه مواد هم در آن جا بگیرد. جعفری خرد شده را هم بریزید و هم بزنید.

2. حالا به ترتیب ماكارونی آبكش شده، هویج‌های نگینی شده،فلفل دلمه‌ای خرد شده، سیب‌زمینی نگینی شده و نخود سبز را درون ظرف سس و ماست بریزید و هم بزنید. در پایان هم سینه مرغ را اضافه كنید.

3. حالا ورقه‌های ژلاتین را با یك فنجان آب سرد داخل ظرفی بریزید تا نرم شود و بعد یك فنجان آب جوش به آن اضافه كنید. ژلاتین كه خوب نرم شد آن را به بقیه موادتان اضافه كنید و خوب هم بزنید.

4. در قالب مورد نظرتان كمی روغن زیتون بریزید تا چرب شود. سالاد را درون قالب بریزید و با قاشق آن را فشار دهید تا خوب به خورد هم بروند و فشرده شوند.

5. قالب را برای سه ساعت درون یخچال بگذارید و بعد كه آن را بیرون آوردید درون یک  ظرف مناسب برگردانید و با چاقوی اره‌ای مخصوص برش بدهید تا سالاد ماكارونی ژله ای شما آماده شود.

نکته :
به جای سینه مرغ می‌توانید از تن‌ماهی استفاده كنید. اگر می‌خواهید طعم متفاوتی به سالادتان بدهید می‌توانید به جای نخود‌فرنگی از خیارشور نگینی شده استفاده كنید.

 

منبع : مجله آشپزی مثبت


ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه سالاد عدس (یک سالاد رژیمی و سالم)‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سالاد ماكارونیِ متشخص!


بعضی وقت‌ها می‌توان با مواد لازم یك غذای معروف یك غذای جالب و جدید درست كرد. گاهی می‌توان از اصل و اساس، ساختمان یك غذا را به‌هم ریخت و یك غذای دیگر كشف كرد.

مجله آشپزی مثبت: بعضی وقت‌ها می‌توان با مواد لازم یك غذای معروف یك غذای جالب و جدید درست كرد. گاهی می‌توان از اصل و اساس، ساختمان یك غذا را به‌هم ریخت و یك غذای دیگر كشف كرد. عصر ، عصر پیشرفت و تغییر است. دیگر باید از غذاهای تكراری و شام‌های همیشگی دست كشید و طرحی نو برانداخت. مثلا می‌توانید سالاد ماكارونی خوشمزه و پرطرفدار را یك شكل دیگر درست كنید. یا همبرگر خانگی‌تان شكم پر باشد یا یك پیتزای سریع پنج دقیقه‌ای وقتی خیلی گرسنه هستید روی میز بگذارید. اگر اهل تغییر و خلاقیت هستید با ما باشید تا با دستور پخت چند غذای من در آوردی آشنا شوید.

سالاد ماكارونی متشخص

1.  200 گرم ماكارونی فرم‌دار به دلخواه انتخاب كنید. یك عدد كنسرو نخودفرنگی هم لازم دارید. یك عدد سینه مرغ پخته شده و یك عدد سیب‌زمینی پخته شده و دو عدد هویج پخته و یك قاشق غذاخوری جعفری خرد شده و یك عدد فلفل دلمه‌ای قرمز نگینی شده و سه قاشق غذاخوری ماست و 5 قاشق غذاخوری سس مایونز هم لازم دارید. یك قاشق غذاخوری آبلیمو وكمی نمك و فلفل سیاه هم داشته باشید. دیگر باید شروع كنید.

2.  اول از همه سس مایونز را با ماست و نمك و فلفل و آب لیمو مخلوط كنید. ظرف‌تان بزرگ باشد تا بقیه مواد هم در آن جا بگیرد. جعفری خرد شده را هم بریزید و هم بزنید.

3. ‌ حالا به ترتیب ماكارونی آبكش شده، هویج‌های نگینی شده،فلفل دلمه‌ای خرد شده، سیب‌زمینی نگینی شده و نخود سبز را درون ظرف سس و ماست بریزید و هم بزنید. در پایان هم سینه مرغ را اضافه كنید.

4.  حالا ورقه‌های ژلاتین را با یك فنجان آب سرد داخل ظرفی بریزید تا نرم شود و بعد یك فنجان آب جوش به آن اضافه كنید. ژلاتین كه خوب نرم شد آن را به بقیه موادتان اضافه كنید و خوب هم بزنید.

5.  در قالب مورد نظرتان كمی روغن زیتون بریزید تا چرب شود. سالاد را درون قالب بریزید و با قاشق آن را فشار دهید تا خوب به خورد هم بروند و فشرده شوند.

6.  قالب را برای سه ساعت درون یخچال بگذارید و بعد كه آن را بیرون آوردید درون یک  ظرف مناسب برگردانید و با چاقوی اره‌ای مخصوص برش بدهید تا سالاد ماكارونی ژله‌ای شما آماده شود.

نکته

 به جای سینه مرغ می‌توانید از تن‌ماهی استفاده كنید. اگر می‌خواهید طعم متفاوتی به سالادتان بدهید می‌توانید به جای نخود‌فرنگی از خیارشور نگینی شده استفاده كنید.