آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

د سر موزاییکی با کلی مواد خوشمزه


انرژیتان را برای درست کردن یک دسر فوق العاده جمع کنید. اینجا همه چیزهای خوشمزه را یک جا با هم داریم، از مارشمالو گرفته تا شکلات تخته ای و بیسکوییت و بادام.

مجله آشپزی مثبت - نیره  اعظم  زنجانی: انرژیتان را برای درست کردن یک دسر فوق العاده جمع کنید. اینجا همه چیزهای خوشمزه را یک جا با هم داریم، از مارشمالو گرفته تا شکلات تخته ای و بیسکوییت و بادام.

د سر موزاییکی گیلاس و شکلات

مواد لازم

  • 120 گرم مارشمالو (پف پفی)
  • 2/1 پیمانه شیر
  • 100 گرم کره
  • 150 گرم کره
  • 150 گرم شکلات تخته ای
  • 120 گرم بیسکویت پتی‌بور یک بسته بزرگ
  • 1 ق س پود رژلاتین
  • به میزان لازم  گیلاس، باد ام و نارگیل

طرز تهیه:

1. کف قالب مستطیل شکلی   به عمق 4 تا 5 سانتی متر را کاغذ روغنی بیند ازید تاکف و د یواره‌های آن رابپوشاند.

2. بیسکویت‌ها را خرد کرد ه و با 100 گرم کره ذوب شد ه مخلوط کنید، سپس آن را  کف قالب ریخته و خوب فشار د هید تا منسجم گرد د و  قالب را به مد ت 30 د قیقه د ر یخچال بگذارید.

3.  ژلاتین را با کمی آب مخلوط کرد ه و روی بخار کتری قرار د هید تا کاملا حل شود. مارشمالوها را با شیر د اخل یک ظرف د یگر بریزید و آن را روی بخار کتری قرار د هید تا ذوب شود.

4. حالا به تد ریج ژلاتین را به مارشمالو اضافه کنید و خوب آنها را با هم مخلوط کنید، سپس آن را روی بیسکویت‌ها بریزید. قالب را د وباره د ر یخچال بگذارید تا لایه د وم خود ش را بگیرد.

5.  شکلات تخته‌ای و کره را د ریک کاسه مناسب با هم مخلوط کنید و با روش بن ماری شکلات را ذوب کنید. شعله را خاموش کنید، سپس باد ام، نارگیل و گیلاس را هم اضافه کرد ه و آنها را با هم مخلوط کنید.

6. قالب را از یخچال د رآورید. مخلوط شکلات را روی لایه مارشمالو بریزید. قالب را یک ساعت دیگر د ر یخچال قرار د هید تا د سر شما آماد ه شود، سپس آن را از یخچال د ر آورد ه و برش بزنید.


ویدیو مرتبط :
ساندویچ خوشمزه با مواد اولیه تازه در عطاویچ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چطور پنیری خوشمزه سر سفره بگذاریم



 

 

چطور پنیری خوشمزه سر سفره بگذاریم

 

 

به توصیه های ما در این زمینه توجه فرمایید :

 


برای برش پنیر می‌توانید از نخ تمیز قرقره استفاده كنید.

 

 

اگر پنیر تازه را در ماست تازه چند ساعتی نگاهداری كنید پنیر خوشمزه‌تری به دست می‌آورید.

 

 

پنیر خشك شده خود را با خواباندن در دوغ غلیظ می‌توانید دوباره تازه كنید.