آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

دسر افطاری؛ رولت حلوا و خرما


الان که ماه رمضان هست بیشتر خونه ها که میریم مهمونی دسرشون یا حلواست یا خرما یا شله زرد یا فرنی.

وب سایت سوران: الان که ماه رمضان هست بیشتر خونه ها که میریم مهمونی دسرشون یا حلواست یا خرما یا شله زرد یا فرنی.
 
مواد اولیه:

  • خرما شیره ای یک جعبه
  • پودر دارچین 2 ق.غ
  • پودر زنجبیل 2 ق.غ
  • گردوی خرد شده به میزان لازم
  • کره 2 عدد
  • آرد برای حلوا به میزان لازم
  • پودر هل سبز 2 ق.غ

دسر افطاری؛ رولت حلوا و خرما

طرز تهیه:


1. ابتدا جداگانه برای درست کردن حلوا ارد رو به اندازه ای که مورد نظر خودمون هست در کره تفت میدیم و کمی پودر قند و هل اضافه میکنیم تا زمانی که ارد کمی طلایی رنگ شود و بعد حلو آماده شده و سپس خرمای شیره ای یا همون دشتستان رو هسته هاشو در آوردم بعد خرما را با کره تفت دادم سپس به ان زنجبیل و دارچین اضافه کردم.

دسر افطاری؛ رولت حلوا و خرما

2. سپس در یک سینی پلاستیک انداخته و ان را چرب کرده و خرما را روی ان پهن کردم و با وردنه مثل خمیری صاف در اوردم (برای اینکه خرما به وردنه نچسبد کمی به وردنه روغن بزنید) سپس حلوارو که از قبل اماده کردیم روی خرما میریزیم و سپس رول کرده و روی ان را با گردوی خرد شده تزیین کرده و با همون پلاستیک بپوشونید و در فریزر قرار دهید و بعد از 5ساعت میتوانیم برش دهیم.


ویدیو مرتبط :
رولت حلوا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه رولت خرما



 

 

رولت خرما

 

 

مواد لازم :

 

كره
3/4 پیمانه
تخم مرغ
1عدد
پودر شكر
1/2 پیمانه
شیر
1/2 پیمانه
آرد 3 پیمانه
خرما بدون هسته 500 گرم
گردو خرد شده 1/2-1 پیمانه
كنجد 1/4 پیمانه

 

 

طرز تهیه :

فر را روی حرارت سیصد و پنجاه درجه فارنهایت روشن نموده, زرده و سفیده تخم مرغ را جدا نموده, كره و پودر شكر را با همزن برقی زده سپس زرده تخم مرغ را اضافه نمائیدو با همزن بزنید تا كرم رنگ و كشدار شود , شیر را اضافه نمودهو آرد را بتدریج اضافه كدره ورز دهید تا خمیر بدست نچسبد . هسته خرماها را در آورده , در وسط آنها یك تكه گردو كوچك قرار دهید. خمیر را به قطر نیم سانیت متر باز كنید .

 

بعد به اندازه مربع های كوچك كه تقریباً بتوانید یك خرما در وسط آن قرار دهید برش بدهید . بعد خرما در آن گذاشته و بپیچانید. سفیده تخم مرغ را با چنگال بزنید و رولتها را آن بغلطانید و در كنجد غلطانده سپس در سینی شیرینی پزی چرب شده قرار داده در طبقه وسط فر به مدت نیم ساعت قرار دهید تا زیر خمیر طلایی روشن شود از فر بیرون آورده بگذراید سرد شود.

منبع:jadidtarin.com