آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

خوراک جوجه چینی، غذای کودک پسند


به جای اینکه آخر هفته ها مقداری سینه مرغ را خرد کرده و در مواد بگذارید و بعد به سیخ بکشید و جوجه بزنید به بدن، بیایید جوجه چینی درست کنید که مطمئنن بچه ها بیشتر استقبال می کنند.

وب سایت ایران کوک: به جای اینکه آخر هفته ها مقداری سینه مرغ را خرد کرده و در مواد بگذارید و بعد به سیخ بکشید و جوجه بزنید به بدن، بیایید جوجه چینی درست کنید که مطمئنن بچه ها بیشتر استقبال می کنند.
 
مواد اولیه:

  • سینه مرغ 1 عدد
  • آرد ذرت یک دوم لیوان
  • آرد گندم 1 لیوان
  • آرد برنج یک دوم لیوان
  • بکینگ پودر 1 قاشق مرباخوری
  • پیاز 2 عدد
  • مائ الشعیر ساده 1 بطری
  • سیب زمینی آبپز 2 عدد
  • نمک به میزان لازم
  • روغن سرخ کردنی یک دوم لیوان
  • سس گوجه فرنگی جهت سرو

طرز تهیه خوراک جوجه چینی با سیب زمینی

طرز تهیه:


1- آرد گندم، آرد ذرت و آرد برنج را همراه با بیکینگ پودر و نمک در یک کاسه باهم مخلوط کنید. ماء الشعیر را اضافه کنید تا غلظت مواد مانند حلیم شود. خمیر را به مدت 2 ساعت در گوشه ای قرار دهید تا استراحت کند.

2- سینه مرغ را به صورت فیله خرد کنید. قطعات فیله را در خمیر بریزیدو کاملا درون آن آغشته کنید. روغن را در تابه بریزید و فیله ها را درون آن سرخ کنید. ( دقت کنید که فیله ها زود سرخ می شوند و نباید بسوزند.)

3- سیب زمینی ها و پیاز را حلقه حلقه ببرید و در خمیر فرو ببرید تا خوب آغشته شوند. سپس آنها را نیز هر کدام به صورت جداگانه در تابه سرخ کنید.

4- ظرف مورد نظر را با جوجه چینی، سیب زمینی و پیاز حلقه ای سرخ شده پر کنید و با سس گوجه فرنگی میل کنید.


ویدیو مرتبط :
‫غذای آسیایی- غذای چینی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اثرسوء مایکروویو بر غذای کودک!!



مایکروویو

مادران خوب و مهربان لطفا برای درست کردن و گرم کردن غدای کودکانتان از مایکرو ویو استفاده نکنید چون ارتعاشات شدید مایکرو ویو موجب پاره شدن دیواره سلولهای غذاها و در هم ریختن ساختمان ظریف برخی مواد غدایی و ویتامین ها شده و انها را از بین میبرد.

برخی ظروف خصوصا ظروف پلاستیکی غیر استاندارد هنگام تماس با مواد داغ پلیمرهای شیمیایی را منتشر میکنند که در بدن تولید سم میکند و مصرف غذاهای گرم در این ظروف خطرناک است.

قرار گرفتن در برابر امواج مایکروویو در دراز مدت موجب نابودی برخی سلولهای بدن و ایجاد مرگ و سرطانهای مختلف میشود.

اگر از مایکروویو استفاده می کنید هر روز برای تهیه غدا استفاده نکنید حتما از ظروف استاندارد استفاده کنید ظروف کم عمق و در دار بهترند. اگر گوشت را داخل مایکروویو می پزید انرا به قطعات ریز خرد کنید .گوشتها را از استخوان جدا کنید و در طول پخت غدا را هم بزنید تا گرما به یکسان به تمام ظرف غذای شما برسد.