آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

تهیه پیراشکی گوشت در مایکروفر



پخت پیراشکی, پخت پیراشکی در مایکروفر


خمیر این پیراشکی بافت خاصی داره که وقتی می خوری یه کوچولو حالت ترد بودن نون رو هم حس می کنی . برای اینکه بافت خمیرم حالت نون باگتی داشته باشه از مغازه نون فانتزی محلمون 1.5 کیلوگرم خمیر نون باگت گرفتم ( شما نصف یا یک سوم این مقدار رو تهیه کنید یا به نانوا بگید که یه دونه خمیر نون باگت می خوام) . تو ترکیب خمیر هم کمی دست بردم و فکر کنم خیلی بهتر شد خوب موادی که باهاش مخلوط کردم :

 

مواد لازم برای خمیر :

 شیر  نصف پیمانه
روغن   نصف پیمانه
 تخم مرغ  یک عدد
 دارچین  یک قاشق غذا خوری
 زیره سیاه  دو قاشق غذا خوری پر


آرد ( به مقداری اضافه کنید که بعد از ورز دادن خمیر به دست نچسبه تقریبا" 400 گرم اضافه کردم )
طرز تهیه خمیر پیراشکی :
بعد خمیر رو حسابی ورز دادم . خمیر که آماده شد روی میز کارمون آرد می پاشیم بعد به اندازه یه دونه نارنگی از خمیر برداشته و با وردنه باز می کنیم و روی قالب پیراشکی قرار داده و مواد پیراشکی رو داخلش می ریزیم . موقع درآوردن پیراشکی از قالب کمی دقت کنید که خمیرتون آسیب نبینه, ممکنه دو سه تای اولی کمی خراب بشه ولی بعدا" قلقش دستتون می آد.
مواد داخل پیراشکی :

 گوشت چرخ کرده 250 گرم
 قارچ  300 گرم
 پیاز سرخ کرده  3 قاشق غذا خوری
 رب گوجه فرنگی   1 قاشق غذاخوری ( با نصف استکان آبجوش حل کنید) 
فلفل دلمه ای 2 عدد
سیب زمینی 3 عدد متوسط
جعفری خرد شده یک پیمانه
نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم
زیره سیاه 1 قاشق غذاخوری
روغن برای سرخ کردن مواد
تخم مرغ 1 عدد
کنجد به میزان لازم
سس گوجه فرنگی به میزان لازم


قالب پیراشکی ( جهت خرید قالب پیراشکی گرد و قالب پیراشکی مثلثی کلیک کنید )

 

طرز تهیه :
* برای اینکه ظرف اضافی نشورید اول از همه سیب زمینی ها رو نگینی کرده و سرخش کنید (فعلا تا آخر کار با این سیب زمینی کاری نداریم ) بعد توی همون ماهیتابه بقیه مواد رو به ترتیب زیر درست کنید .

* گوشت چرخ کرده رو با پیاز داغ تفت داده بعد از اضافه کردن نمک و فلفل و زردچوبه , قارچهای خرد شده رو داخل گوشت ریخته و کامل تفت می دیم . رب گوجه رو به مواد قبلی اضافه می کنیم و در آخر جعفری و فلفل دلمه ای و زیره رو داخل ماهیتابه می ریزیم و اجازه می دیم موادمون اندازه چند دقیقه با هم آشنا بشن و مزه هاشون به خرد هم بره.

* بعد از خاموش کردن شعله گاز سیب زمینی سرخ شده رو به مواد قبلی اضافه می کنیم , خوب حالا مواد داخل پیراشکی آماده شد.

* فر رو با پیش گرمایش 220 درجه سانتیگراد برای ماکروویو و 180 درجه سانتیگراد برای فر گاز آماده می کنیم , سینی فر رو چرب می کنیم و پیراشکی ها رو داخل اون می چینیم .

* یه دونه تخم مرغ رو با چنگال هم می زنیم و یه قاشق غذا خوری روغن مایع اضافه می کنیم و با یه قلمو روی پیراشکی ها می مالیم و کمی هم کنجد روشون می پاشیم.

 

پخت پیراشکی, پخت پیراشکی در مایکروفر

پخت پیراشکی, پخت پیراشکی در مایکروفر


* من از فر مکروویو استفاده کردم و سه پایه کوتاه رو داخلش گذاشتم و همونطوری که گفتم فر رو از قبل آماده کردم و سینی رو داخلش قرار داده و اول درجه حرارت 220 درجه سانتیگراد بمدت20 دقیقه سپس گریل به مدت 8 دقیقه (حواستون به زمان گریل باشه کافیه روی پیراشکی طلایی بشه،همین ).

 

پخت پیراشکی, پخت پیراشکی در مایکروفر

پخت پیراشکی, پخت پیراشکی در مایکروفر


 نکته : این پیراشکی چون در روغن سرخ نمی شه خوردن دوتا دونه از اون کاملا" رژیمی محسوب می شه .

پخت پیراشکی, پخت پیراشکی در مایکروفر

پخت پیراشکی, پخت پیراشکی در مایکروفر

 

منبع : baharsite.com


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه پیراشکی گوشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه پیراشکی



 

پیراشکی

 

 

مواد لازم برای خمیر :

 

 

ماست
1 استکان
جوش شیرین
1 قاشق چایخوری
نمک
نصف قاشق چایخوری
تخم مرغ
1 عدد
آرد 2/5 استکان
روغن برای سرخ کردن

 

 

مواد لازم برای مایه وسط پیراشکی :

 

 

گوشت چرخ کرده
250 گرم
رب گوجه
2 قاشق غذا خوری
تخم مرغ پخته
1 عدد
نمک
به میزان لازم
پیاز 1 عدد
فلفل سیاه نصف قاشق چایخوری
زرد چوبه 1 قاشق چایخوری

 

 

طرز تهیه :


جوش شیرین را در ماست حل کنید .نمک و آرد و تخم مرغ را به آن بیفزایید و خوب ورز بدهید . خمیر نباید به دست بچسبد . اگر چسبید ، آرد به آن بیفزایید . در کیسه نایلون یک ساعت بگذارید تا ور بیاید . در این فاصله مایه را آماده کنید . پیاز را رنده و با گوشت سرخ کنید . زردچوبه و رب را با آن تفت بدهید. نمک وفلفل را به آن بیفزایید . با یک استکان آب بگذارید بجوشد ومواد خوب به خورد هم بروند ، سپس تخم مرغ رنده شده ودر صورت تمایل یک قاشق جعفری خرد شده را به آن بیفزایید . خمیر را روی سطح صافی که آرد پاشیده اید با وردنه پهن کنید وبا لیوان قالب بزنید . از مایه وسط آن بگذارید و اطراف خمیر را به هم بیاورید و در روغن فراوان و داغ با حرارت ملایم سرخ کنید .