آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

ترحلوا، لذت پذیرایی اعیانی


روغن را در ظرفی ریخته، روی حرارت قرار دهید تا گرم شود، آرد برنج را الک کرده و داخل آن بریزید و مرتب هم بزنید تا طلایی شود....




صبح بخیر: 

مواد لازم
  •   آرد برنج: یك پیمانه
  •   شكر: یك پیمانه
  •   هل: یك قاشق چای‌خوری
  •   روغن مایع: سه‌چهارم پیمانه
  •   آب: 2 پیمانه
  •   گلاب: یك‌چهارم پیمانه
  •   محلول زعفران: یك‌دوم قاشق چای‌خوری

روش تهیه:

1- روغن را در ظرفی ریخته، روی حرارت قرار دهید تا گرم شود، آرد برنج را  الک کرده  و داخل آن بریزید و مرتب هم بزنید تا طلایی شود.

2- شكر را با آب مخلوط كرده، روی حرارت ملایم گذاشته و اجازه دهید شكر حل شود و به جوش آید و بعد گلاب و محلول زعفران را در شربت بریزید.

3- آرد را بعد از سرخ شدن از روی حرارت برداشته و الك كرده و هل را  اضافه كنید.

4- شربت آماده را به تدریج درون آن ریخته و روی حرارت بگذارید و مرتب هم بزنید تا حلوا صاف و یكدست شده و به اصطلاح به روغن بیفتد.

نكته:

1- برای خوب شدن حلوا، سرخ شدن آرد مهم است و باید در حدی باشد كه رنگ آن طلایی و بوی خامی آرد گرفته شود، در غیر این صورت حلوا خوب روغن نمی‌‌اندازد و خوش‌طعم نمی‌شود.

2- بعد از ریختن شربت، نباید حلوا را زیاد  روی حرارت گذاشت، زیرا شربت می‌سوزد و حلوا خشك و سفت می‌شود.

3- حلوای گرم را روی نان میكادو بمالید و بلافاصله آن را رول كنید، سپس بعد از خنك شدن برش بزنید.

4- این حلوا را می‌توان با انواع نان‌ها سرو كرد.




ویدیو مرتبط :
آنا نعمتی - زندگی باید اعیانی باشه اعیانی ....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آشنايي كودك با لذت خوردن غذاهاي جويدني



 

آشنايي كودك با لذت خوردن غذاهاي جويدني، از آغاز يك مرحلة جديد و مهيّج در رشد او خبر مي دهد. گرچه اين مرحله چند ماه پيش از آن خواهد بود كه كودكتان بتواند در وعدة غذاي خانواده سهيم باشد، اما غذاهايي كه اكنون به او مي دهيد، نه تنها از نظر فوايد مواد غذايي بسيار با اهميت هستند، بلكه در تنظيم نخستين پايه‌هاي يك رژيم غذايي مناسب در تمام دوران كودكي و پس از آن نيز اهميت بسزايي دارند.

 

 

تغذیه کودک

 

 

براي دانستن اين موضوع كه چه موقع الگوي رژيم غدايي كودكتان طرح ريزي مي‌شود، در چه مرحله‌اي از شير گرفتن آغاز مي‌گردد، چه غذاهايي به او داده مي شوند، و اين كه چه موقع و چگونه غذاها به سرعت و آساني آماده مي گردند، چندين عامل مهم وجود دارند، و اين در حالي است كه در حال حاضر، رژيم غذايي بسيار مغذّي و مقوّي براي كودك مورد تأكيد است تا به رشد سريع او كمك كند.

 

 

جريان پيشرفت كودك شما از مرحلة شيرخوارگي تا رسيدن به مرحله غذاهاي جويدني، تدريجي خواهد بود. پيش از آن كه غذا دادن به كودك را با مقدار اندك سبزيجات و ميوه هاي پوره شدة نرم شروع كنيد، بهتر است در ابتندا به او فرني نشاسته يا آرد برنج بدهيد كه غليظ‌تر از شير است. سپس مرحله به مرحله خواهيد توانست كودكتان را با غذاهاي جذاب و حاوي مزه‌ها و تركيبات جديد آشنا كنيد.