آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

آكـراس، فلافل آفریقایی


برادر ناتنی فلافل و خوراكی لذیذ متعلق به غرب قاره سیاه است. البته این غذا كه توسط برده‌ها به منطقه آمریكای مركزی برده شده، در كارائیب نیز طرفداران فراوان دارد.



صبح بخیر: برادر ناتنی فلافل و خوراكی لذیذ متعلق به غرب قاره سیاه است. البته این غذا كه توسط برده‌ها به منطقه آمریكای مركزی برده شده، در كارائیب نیز طرفداران فراوان دارد. روش تهیه آن كاملا مشابه فلافل،‌ اما بسیار ساده‌تر و بی‌دردسرتر است. از این خوراك سریع برای رنگین‌تر كردن سفره افطاری استفاده كنید.



مواد لازم برای 4 نفر:

  •   لوبیا چشم‌بلبلی: 200 گرم، خیس كرده
  •   پیاز متوسط: یك عدد، خرد شده
  •   فلفل دلمه‌ای قرمز: یك عدد، خرد شده
  •   نمك و فلفل: به میزان لازم
  •   روغن: به میزان لازم
روش تهیه:

1 - لوبیا را 2 دفعه از چرخ‌گوشت رد كنید، سپس همراه با پیاز و فلفل‌دلمه داخل غذاساز خمیر كنید. اگر مایه سفت بود، نصف پیمانه آب به آن اضافه كنید. نمك و فلفل آن را اندازه كنید.

2 - مایه آكراس را داخل كاسه بریزید، به اندازه‌ای آب به آن اضافه كنید كه اگر قاشق را سرازیر كردید، مایه از آن به آرامی بریزد.

3 - به اندازه‌ای روغن داغ كنید كه آكراس‌ها در آن شناور باشد. شعله آن باید زیاد باشد. با قالب فلافل از مایه برداشته و در روغن بریزید. هر طرف آن را 3-4 دقیقه سرخ كنید، سپس روغن آن را با حوله كاغذی گرفته و با انواع نان و سالاد سرو كنید.

نکات:


1 - در آكراس اصیل به جای فلفل دلمه‌ای از 2 عدد فلفل قرمز تند استفاده می‌شود.

2 - لوبیاها را حداقل 24 ساعت خیس كنید و اگر می‌خواهید رنگ بهتر و نفخ كمتری داشته باشد، پوست آنها را بگیرید.





ویدیو مرتبط :
فلافل خوری در لشکرآباد اهواز مهد فلافل دنیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فلافل و سس مخصوص



 

 

فلافل و سس مخصوص

 

 

فلافل غذايى خوشمزه و مورد پسند بچه ها و نوجوانان در حال رشد است . شما مى توانيد خود اين غذاى سرشار از انرژى را براى فرزند دلبندتان آماده كنيد.

 

مواد لازم :

 

 

نخود
2 پیمانه
تخم مرغ
2 عدد
سیب زمینی خام
1 عدد کوچک
پیازرنده شده
1 عدد
سیررنده شده 2 عدد
بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
ادویه جات،زردچوبه و نمک و فلفل به میزان لازم
روغن برای سرخ کردن به میزان لازم


سس فلافل:

 

 

پودر انبه
2 قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی
1 قاشق غذاخوری
سرکه
4/1 پیمانه
آب
به میزان لازم
نمک و فلفل به میزان لازم

 


طرز تهیه فلافل:

 

نخود را 24 ساعت قبل خیس کرده و چند بار آب آن راعوض میکنیم.سپس ازچرخ گوشت دومرتبه ردکرده باپیازرنده شده،ادویه جات، نمک،زردچوبه وتخم مرغ وبکینگ پودر و همه مواد را با هم مخلوط کرده تایکدست شود.در ظرفی روغن مایع می ریزیم تا کاملا داغ شود سپس از مواد مقداری برمی داریم درقالب مخصوص قرارداده و به آرامی در روغن داغ شده قرارمی دهیم تاکاملا دو طرف آن طلایی رنگ شود.

 

 

طرزتهیه سس فلافل:

 

رب گوجه فرنگی - پودرانبه- سرکه- نمک وفلفل رادرظرفی ریخته کم کم آب اضافه کرده به حدی که بصورت سس رقیقی شود،سپس روی حرارت قرارداده تا بجوشد و مقداری غلیظ شود