سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

گل پرنده بهشتی؛ پر حرارت و آتشین


گل پرنده بهشتی از جمله گل‌های اشرافی و بسیار با‌ شكوه است و به‌دلیل رنگ‌آمیزی زیبا جلوه‌ای پر حرارت و آتشین دارد.


 صبح بخیر: گل پرنده بهشتی از جمله گل‌های اشرافی و بسیار با‌ شكوه است و به‌دلیل رنگ‌آمیزی زیبا جلوه‌ای پر حرارت و  آتشین دارد. در این مطلب دسته گلی كلاسیك را به شما آموزش می‌دهیم، گل پرنده بهشتی شاخصه اصلی این دسته گل است. زیبایی ساقه‌های این گل‌ها را در این دسته گل به نمایش می‌گذاریم. قرار دادن این گل‌ها به‌صورت مورب و پشت به هم بسیار الهام‌بخش است و به خوبی مفهوم اسم این دسته گل را برای شما مشخص می‌كند. گل‌های پرنده بهشتی در این دسته گل مانند بازیگران تئاتر جلوه می‌كنند. زمینه‌ای كه برای این دسته گل در نظر گرفته شده، جلوه این گل‌ها را برجسته‌تر می‌كند.




وسایل و عناصر مورد نیاز:

6 شاخه گل پرنده آتش

5 شاخه گل میخك

4 شاخه مینای طلایی

4 شاخه سرخس

15 عدد برگ گالاكس یا (برگ مو)

15 عدد برگ پیچك

یك اسفنج گرد با قطر 25 سانتی‌متر و یك بشقاب پلاستیكی برای زیر آن

مراحل انجام كار:


دور تا دور اسفنج را به صورتی برش دهید تا لبه‌های آن گرد شود. سپس اسفنج را به همراه بشقاب پلاستیكی داخل سینك پر از آب قرار دهید تا چند دقیقه در آب خیس بخورد. سپس آن را از آب بیرون بیاورید تا آب اضافی از اسفنج و ظرف خارج شود.


تعدادی از برگ‌های پیچك را سیم‌پیچی كنید، برای این كار سیمی را از پشت به صورتی دور رگبرگ اصلی بپیچانید كه طول پایه سیم از دو طرف به یك اندازه باشد. ساقه برگ را كوتاه نكنید زیرا باید به داخل اسفنج فرو برود و از آب داخل آن تغذیه كند. شكل نهایی گره پشت برگ باید به صورتی باشد كه در تصویر می‌بینید. 


برگ‌های پیچك و گالاكس را دور تا دور اسفنج فرو كنید و تنها فضای كمی را بین آنها برای قرار دادن شاخه‌های سرخس باقی بگذارید. برگ‌ها باید به صورت زاویه‌دار و رو به پایین باشد و نوك آنها سطح میز را لمس كند. دقت كنید كه ساقه برگ‌ها به طور كامل درون اسفنج فرو برود.


فضای خالی بین برگ‌ها را با شاخه‌های سرخس‌ بپوشانید تا جایی كه دور تا دور اسفنج كاملا پوشیده شود. بلندترین گل پرنده بهشتی را، به صورت زاویه‌دار، تقریبا در مركز اسفنج فرو كنید. طول بلندترین ساقه گل پرنده بهشتی برای این دسته گل، باید حدود دو برابر قطر اسفنج زمینه باشد. 


ارتفاع دومین ساقه گل باید با ساقه اول برابر باشد. شاخه دوم  را باید زاویه‌دار و در خلاف جهت شاخه اول در اسفنج فرو كنید. شاخه‌های دیگر را به صورت پلکانی، زاویه‌دار و خلاف جهت هم در اسفنج فرو كنید.


زمینه این دسته گل را كه با برگ‌های سبز پوشانده شده است، با دسته‌ای از گل‌های میخك و مینای طلایی كامل كنید. ابتدا گل‌های مینای طلایی، و سپس تعدادی گل میخك را كنار هم روی اسفنج فرو كنید. این كار را باید به صورتی انجام دهید كه جلوه‌ای منسجم و پر ایجاد شود و اسفنج زمینه كار را به طور كامل پوشش دهد. برای آبیاری این دسته گل هر روز آن را تا قسمت اسفنج در سینك پر از آب فرو كنید تا اسفنج آب كافی به خود جذب كند. سپس آن را بیرون آورید و دسته گل را مقداری كج كنید تا آب اضافه از ظرف پلاستیكی خارج شود.


ویدیو مرتبط :
Strelizia گل پرنده بهشتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پر پرنده حدوداً ۶ هزار دلار فروخته شد



 

پر پرنده حدوداً ۶ هزار دلار فروخته شد

 

یکی از پرهای پرنده ای در نیوزلند ۵ هزار و ۸۸۰ دلار آمریکایی فروخته شد.این پر متعلق به یک پرنده سیاه است که هم اکنون نسل آن منقرض شده و آخرین بار در سال ۱۹۰۷ دیده شده است.

 

این پر که از قسمت دم پرنده کنده شده ۸ هزار و ۴۰۰ دلار نیوزلندی برابر با ۵ هزار و ۸۸۰ دلار آمریکایی فروخته شد.

 

هاکیمیت هاروود، محقق موزه ملی تپاپا نیوزلند در این باره گفت: روئسای قبایل ماوری که ساکنان اصلی نیوزلند هستند در مراسم سنتی به عنوان سمبل از پر این پرنده استفاده می کردند.