سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چی بپوشم؟ چطور ژست بگیرم؟


نگاهی به عكس‌های نوجوانی‌تان بیندازید. آنچه این عكس‌ها را در نگاه شما عجیب و گاهی خنده‌دار می‌كند، دماغ بزرگ روزهای بلوغ‌تان نیست؛ بلكه ژست‌های از رده خارج شده و لباس‌هایی است كه با ظاهر این روزهای شما زمین تا آسمان تفاوت دارد.


مجله سیب سبز: نگاهی به عكس‌های نوجوانی‌تان بیندازید. آنچه این عكس‌ها را در نگاه شما عجیب و گاهی خنده‌دار می‌كند، دماغ بزرگ روزهای بلوغ‌تان نیست؛ بلكه ژست‌های از رده خارج شده و لباس‌هایی است كه با ظاهر این روزهای شما زمین تا آسمان تفاوت دارد. اگر می‌خواهید 10 سال بعد به عكس‌های امروزتان نخندید و اگر می‌خواهید دوربین مقابل‌تان زیباترین چهره را از شما به تصویر بكشد، نگاهی به این نكات بیندازید. ما به شما می‌گوییم چه بپوشید، چطور آرایش كنید و چه ژستی بگیرید تا زیباتر به نظر برسید.

تابستانی شوید

اگر كلاه حصیری برای رفتن به آتلیه آماده كرده‌اید، یك تیپ تابستانی بزنید. كلاه حصیری را نمی‌توانید با یك ژاكت یا كت ست كنید. برای گرفتن عكسی زیبا بد نیست با پای برهنه یا یك صندل تابستانی مقابل دوربین بایستید.

همرنگ نه، هم طیف شوید

 درعكس‌های دونفره یا بیشتر،لازم نیست لباس همگی شما همرنگ باشد چون تصویر،كمی خسته‌كننده می‌شود ولی اصل تناسب را هرگز فراموش نكنید و از لباس‌هایی با یك طیف رنگ یا مكمل هم استفاده كنید.مثلا پوشیدن لباس‌هایی با رنگ بنفش، یاسی و صورتی كمرنگ كه در یك طیف هستند، عكس را جذاب‌تر می‌كند.

بافت‌دار بپوشید

عكس‌های سیاه و سفید را هم فراموش نكنید چون در میان عكس‌های رنگی، بسیار زیبا و جذاب هستند.در عكس‌های سیاه و سفید حتما سعی كنید از لباس‌هایی با پارچه‌های بافت‌دار استفاده كنید چون بافت درشت پارچه همچنین لباس‌های بافتنی نمود بسیاری دارند.

چی بپوشم؟چطور ژست بگیرم؟

به رنگ غالب توجه کنید

رنگ كفش را نیز بهتر است متناسب با یكی از رنگ‌های موجود در لباس خود انتخاب كنید و تاحدامكان،رنگ غالب را در نظر بگیرید. اگر هم ساپورت به پا دارید،كفشی همرنگ با آن به پا كنید تا قد شما بلندتر و كشیده‌تر به نظر بیاید و عكسی زیباتر داشته باشید.

کفش شیشه‌ای بپوشید

 اگر قرار است چند عكس بگیرید ولی برای همه آنها كفش یا صندل مناسب ندارید، بهتر است یك صندل شیشه‌ای و بیرنگ تهیه كنید تا به همه لباس‌های شما بیاید به این ترتیب نیازچندانی به عوض كردن كفش درعكس‌های مختلف خود ندارید.

کمربند براق، برای کفش براق

اگر بلند قد هستید، در عکس از كمربند پهن و اگر كوتاه قد هستید از كمربند باریك استفاده كنید. اگر هم رنگ كمربند با كفش‌تان یكی باشد بهتر است.درضمن با كفش براق، كمربند براق ببندید و اگر هم كفش شما مات است بهتر است كمربند مات انتخاب كنید.

شلوغش نکنید

بهترین انتخاب برای روز عکاسی، استفاده از لباس‌های تک رنگ است. لباس گل گلی یا پیراهنی که طرحی شلوغ دارد، تمرکز بیننده را از چهره به سمت لباس هدایت می‌کند و باعث می‌شود بیننده‌ها زیبایی عکس شما را نبینند.  اگر در پیراهن یا تاپ شما رنگ‌های زیادی وجود دارد یا طرح آن شلوغ است، حتما از شلوار یا دامنی ساده استفاده كنید.

برق برقی نپوشید

هیچ کس دوست ندارد تصویر صورت برق افتاده‌اش را در عکسش ببیند. به همین دلیل هنگام عکاسی نباید سراغ لباس‌هایی که برق می‌زنند، بروید. گفتیم که بهترین انتخاب برای شما یک بلوز ساده است، اما رنگ بلوز ساده شما نباید براق باشد. یک رنگ طوسی مات، مسلما نسبت به لباس ساتن طوسی شما را در عکس زیباتر نشان می‌دهد.

مد روز نپوشید

یادتان نرود که قرار است این عکس را 10 سال دیگر هم نگاه کنید. پس لباسی ساده،شیك و كلاسیك بپوشید تا بعدها به ظاهر عجیب‌تان نخندید.

عکس سلفی

اگر سلفی می‌گیرید، گوشی‌تان را بالای سرتان بگیرید و کمی از خود فاصله دهید. زاویه گوشی شما باید کمی رو به پایین باشد. حالا هر ژستی می‌خواهید بگیرید و یک سلفی زیبا بیندازید.

چی بپوشم؟چطور ژست بگیرم؟

اگر اضافه وزن دارید ...

ساده بپوشید

اگر به‌خاطر اضافه وزن یا چاقی سراغ آتلیه و گرفتن عكس نمی‌روید یك پیشنهاد برای شما داریم. حتما از لباس‌هایی با طرح‌های ساده استفاده كنید چون برجستگی‌های بدن را كمتر نشان می‌دهد و كمك می‌كند عیوب بدن شما پوشانده شوند.

سراغ خطوط افقی نروید

اگر به لباس‌های طرح‌دار علاقه دارید از پوشیدن لباس‌هایی با طرح برش‌های مربع یا مستطیل اجتناب كنید. لباس‌هایی كه به هرصورت،خطوطی افقی داشته باشند به هیچ عنوان مناسب شما نیست و شما را در عكس بسیار چاق‌تر از چیزی كه هستید نشان می‌دهد.

تیره بپوشید

انتخاب رنگ لباس هم بسیار مهم است و معجزه می‌کند. بهتر است در آتلیه، از لباس‌هایی با طیف رنگ‌های تیره استفاده كنید تا در عكس‌ها، ظاهری لاغرتر داشته باشید. استفاده از جواهرات تزئینی تیره نیز می‌تواند به تاثیر این لباس در لاغر جلوه دادن، بیشتر كمك كند. استفاده از لباس‌هایی تیره با آستین بلند یا انداختن یک شال روی بازو هم مشكل‌تان را حل کرده و هم به ژست شما كمك می‌کند.

یادتان نرود

با دیوارتان ست کنید

هنگام گرفتن عكس در آتلیه، بهتر است به فكر رنگ و طرح دیواری هم كه قرار است این عكس‌ها روی آن نصب شود، باشید.ممكن است لباس‌های شما درعكس،به تنهایی بسیار زیبا باشد ولی قاب روی دیوار، با رنگ‌های دكور خانه، كاغذ دیواری و... چندان متناسب نباشد.

ورزشکار شوید

 درعكس‌های اسپرت دونفره، طوری لباس بپوشید كه گویی عازم یك مقصد هستید مثلا اگر یك راكت تنیس در دست دارید لباس هردوی شما باید حال و هوای ورزش داشته باشد.یا هردو لباس راحت یا جین بپوشید، نمی‌شود یكی از شما كت و شلوار رسمی بپوشد و دیگری لباس راحت.

چی بپوشم؟چطور ژست بگیرم؟

با عینک‌تان بازی کنید

در عكس‌های خود از كیف،چتر، عینك و... نیز استفاده كنید البته به شرطی كه رنگ آنها به رنگ لباس و آرایش صورت شما بیاید و با آن متناسب باشد.از چتر یا عینك می‌توانید برای گرفتن فیگورهایی مختلف نیز استفاده كنید تا عكس‌هایی منحصر به فرد داشته باشید.

اگر قد كوتاهید ...

با خط اتو آشتی کنید

 اگر دل‌تان می‌خواهد در عكس‌ها قدبلند و كشیده‌تر به نظر بیایید، می‌توانید از شلوارهای پاچه گشاد و بلند با خط اتوی مشخص استفاده كنید.اگر پارچه شلوار، طرح راه راه باریك داشته باشد هم، می‌تواند به باریك و بلند نشان دادن شما كمك كند.دامن‌های كوتاه با قد روی زانو نیز به این موضوع كمك می‌كنند.

زیر زانو نپوشید

اگر می‌خواهید به جای بلوز و دامن، پیراهن به تن كنید مراقب باشید كه اندازه قد این لباس، پایین‌تر از زانوی شما نباشد. فقط یادتان باشد كه دامن‌های چین‌دار و پف‌دار، شما را کوتاه‌تر نشان می‌دهد.

یکرنگ نباشید

نكته دیگری كه افراد كوتاه قد برای ست كردن در آتلیه باید مد نظر قرار دهند، رنگ لباس است. لباس‌هایی كه بالاتنه و پایین‌تنه آن رنگ‌هایی متفاوت و روشن دارند، شما را قدبلندتر نشان می‌دهند. پس از بلوز، شلوار، دامن و كفش یكرنگ استفاده نكنید تا در عكس قدبلندتر به نظر برسید.

راه راه شوید

اگر قدکوتاه هستید لباس طرح‌دار بپوشید اما مراقب باشید كه این طرح‌ها دارای خطوطی عمودی باشند چون این خطوط، شما را بلندتر و باریك‌تر نشان می‌دهد و در نهایت با نگاه كردن عكس خود، احساس رضایت می‌كنید.

صاف نایستید

در ساده‌ترین فیگور برای عكس، می‌توانید به حالت سه رخ بایستید و از بالای شانه‌ها به دوربین نگاه كنید. نگاه‌تان را مهربان كنید تا عكسی زیباتر داشته باشید.

چی بپوشم؟چطور ژست بگیرم؟

دست به چانه شوید

 سر را كمی بچرخانید، به دوردست نگاه كنید و دست‌ها را زیر چانه قرار دهید. این فیگور مناسب عكس‌های پرتره است و می‌تواند به یكی از بهترین عكس‌های شما تبدیل شود.

کمربند ببندید

هنگام حضور در آتلیه می‌توانید از ترفندهایی هم استفاده كنید تا قد شما در عكس بلندتر به نظر بیاید. از بستن كمربندی باریك همرنگ با دامن یا شلوار گرفته تا انداختن یك شال در اطراف گردن كه تا زانو می‌رسد و روسـری کـه به سـمت پـایین آویزان باشد، قـد شما را بلندتر جلوه می‌دهد.

ژست بگیرید

به بالا نگاه کنید

روی زمین یا صندلی بنشینید و زانوها را به هم نزدیك كنید طوری كه با هم تماس داشته باشند حالا سر را كمی بالا بیاورید و به بالا نگاه كنید تا عكاس از بالای سرتان عكس بگیرد. این ژست، به دلیل زاویه‌دار بودن عكس بسیار پرطرفدار است.

نیم رخ شوید

در حالت ایستاده كمی به پهلو بچرخید و دست‌های خود را در جیب عقب شلوار قرار دهید سرتان نیز اگر نیم رخ باشد و مستقیم به دوربین زل نزنید بهتر است. نگاه‌تان، زاویه‌دار باشد و سعی كنید پاها را نیز به صورت ضربدری روی هم قرار دهید.

چی بپوشم؟چطور ژست بگیرم؟

به دیوار تکیه کنید

دیوارهایی با رنگ‌های مختلف در آتلیه‌ها یا پوشانده شده توسط كاغذ دیواری نیز می‌توانند به زیبایی عكس و فیگور شما كمك كنند. به دیوار تكیه دهید، یك پای خود را خم كرده و پاشنه كفش را به دیوار بزنید. دست‌ها را هم می‌توانید به سینه بزنید و سر را به دیوار بچسبانید. بهتر است عكاس از بغل عكس بگیرد.

با پاها ضربدر بسازید

در حالت ایستاده می‌توانید پاها را به صورت ضربدری روی یكدیگر قرار دهید و مطمئن شوید كه همه وزن بدن به طور یكسان روی هر جفت پا نیست تا حالتی طبیعی‌تر داشته باشید. دست به سینه به صورت نیم رخ بایستید و كمی لبخند به لب داشته باشید. این فیگور برای عكس‌های اسپرت بسیار مناسب است.

کت به دوش شوید

یكی دیگر از فیگورهای مناسب درحالت ایستاده نیز انداختن پیراهن، كت یا كاپشن روی یك شانه و قرار دادن انگشت شست دست دیگر در جیب جلویی شلوار است. می‌توانید مستقیم به دوربین نگاه كنید، به دوردست یا بالا نگاه كنید.اگر هم شلوار شما جیب ندارد حتی می‌توانید فقط فیگور آن را بگیرید.


ویدیو مرتبط :
کلام حالا چی بپوشم؟ (طنز)-چی - بپوشم؟ -

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مارتینو: مسی هرگز نمی‌خواهد زمین را ترک کند/مواظبت از او وظیفه من است/مسی: نمی‌خواستم پس از تعویض ژست ناراحتی بگیرم



مارتینو,فوتبال اروپا,تیم فوتبال آرژانتین

مارتینو: مسی هرگز نمی‌خواهد زمین را ترک کند/مواظبت از او وظیفه من است

سرمربی آرژانتینی بارسلونا اعلام کرد ستاره تیمش هرگز دوست ندارد زمین مسابقه را ترک کند.

جراردو مارتینو پس از پیروزی خانگی سه‌شنبه شب مقابل سوسیه‌داد درباره ناراحتی مسی پس از تعویض اظهار داشت: لئو هرگز نمی‌خواهد زمین را ترک کند اما بر عهده من است که مراقب او باشم و نگذارم مصدوم شود. ما باید او را در بهترین وضعیت ممکن نگه داریم. در هر بازی که فرصت داشته باشیم از او مواطبت کنیم، این کار را خواهیم کرد. ما می‌توانیم زمان بازی کردن را از او بگیریم.

وی در پاسخ به اینکه آیا مسی از تعویض ناراحت بود، گفت: در آن لحظه هیچ‌کس دوست نداشت تعویض شود؛ او همیشه دوست دارد بازی‌ها را به پایان برساند. اگر در این بازی او را تعویض کردم به دلیل آن بود که این فرصت در اختیارمان قرار گرفته بود که به مسی کمک کنیم تا استراحت کند.

سرمربی بارسلونا همچنین درباره استفاده از بازیکنان در سیستم چرخشی خاطرنشان کرد: کاری که ما داریم انجام می‌دهیم استفاده چرخشی از بازیکنان است. آنچه که من می‌پسندم این است که همه بازیکنان فرصت داشته باشند بازی کنند و از آن لذت ببرند. می‌خواهم همه بازیکنان هرزمان که به آنها نیاز داشتم، آماده باشند.

مسی: نمی‌خواستم پس از تعویض ژست ناراحتی بگیرم

ستاره آرژانتینی بارسلونا هرگونه ژست ناراحتی پس از تعویض در بازی مقابل سوسیه‌داد را رد کرد.

 لیونل مسی پس از 81 دقیقه بازی برای بارسلونا در پیروزی 4 بر یک تیمش مقابل سوسیه‌داد از زمین بازی خارج شد و به نظر می‌رسید از تصمیم مارتینو برای تعویض خود ناراضی است.

ملی‌پوش آرژانتینی که در نیمه دوم اولین بازی بارسا در لالیگا نیز تعویض شده بود، هنگام خروج از زمین به مارتینو که سعی می‌کرد با او صحبت کند، توجهی نکرد و مستقیما به سوی نیمکت رفت.

مسی در پیغامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیس‌بوک پس از این مسابقه به شدت هرگونه ژست ناراحتی پس از تعویض را انکار کرد و گفت: هنگامی که مارتینو مرا تعویض کرد، نمی‌خواستم هیچ ژستی بگیرم. هیچ کس دوست ندارد تعویض شود اما باید این را بپذیریم زیرا بهترین تصمیم برای تیم است.

وی ادامه داد: آنچه که نمی‌توانم بپذیرم این است که برخی رسانه درباره شرایطی که در آن قرار دارم، دروغ می‌گویند./فارس