سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چگونه کفش پاشنه بلند انتخاب کنیم



خرید کفش پاشنه بلند , راهنمای خرید کفش مجلسی
بدترین لحظه زمانی است که بفهمید نمی توانید کفش های پاشنه بلندی که ماه ها آرزوی آن را داشته اید، بپوشید. کفش های پاشنه دار ممکن است شما را قد بلندتر، لاغرتر و فریبنده تر نشان دهد؛ اما آنها می توانند باعث آزردگی پا و درد کمر و پشت شما شوند. پاشنه های بلندتر از ۵ اینچ (۱۲٫۷ سانتی متر) باعث کج شدن لگن شما به سمت جلو و فشردگی اندام شما می شود که حقیقتا بسیار مضر است. در این چگونه توصیه هایی برای خرید کفش پاشنه بلند داریم.

چگونه :

1: اطمینان حاصل کنید که سایز کفش مناسب را انتخاب کردید. بر روی ورقه ای کاغذ بایستید و اطراف کفشتان را خط بکشید، سپس گرداگرد پای بدون کفش و برهنه خود را خط بکشید. ممکن است دریابید که بخش هایی از پای شما از کفش پهنتر و عریض تر است. معمولا فروشنده به شما می گوید که کفشی که اندکی تنگ است، با پوشیدن بهتر می شود، اما اگر کفشی در مغازه اندازه پای شما نیست، بهتر است آن را نخرید.
مطمئن شوید که قوس کفش اندازه پای شما است.

2: به دنبال کفش هایی باشید که بندهای آن دور ساق پایتان بپیچد تا پشتیبان و تکیه گاهی را برای پای شما فراهم کند.

3: پاشنه کفش خود را خردمندانه انتخاب کنید. واضح است که کفشی با پاشنه نیم اینچی (۱٫۲ سانتی متر) راحت تر خواهد بود، اما ممکن است که مانند کفش تخت و بدون پاشنه به نظر برسد. کفش هایی که پاشنه گوه ای و پاشنه یکدست لژدار دارند، بسیار خوب است زیرا از آنچه که واقعا هستند، بلندتر به نظر می رسند؛ هرچه پاشنه عریض تر و پهن تر باشد، بهتر است، زیرا باعث تعادل بیشتر می شود.

خرید کفش پاشنه بلند , راهنمای خرید کفش مجلسی
4: از پوشیدن پاشنه های تیز نوکدار خودداری کنید؛ فشاری که این نوع کفش ها بر روی پنجه پای شما وارد می کند، باعث فشار به ناخن های پا و صدمه رساندن به ریشه و اصل ناخن می شود که می تواند موجب تغییر رنگ ناخوشایند ناخن های پا شود.

5: کفش های پاشنه دار را در طول روز یا شب بپوشید، اما هرگز به طور مداوم در سرتاسر روز و شب از آن استفاده نکنید. انجمن متخصصین حفاظت از پا و پزشکان متخصص پا توصیه می کنند که پا تا آنجایی که ممکن است، باید کشیده و راحت باشد.
کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع : dukht.com


ویدیو مرتبط :
کفش پاشنه بلند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عاقبت پوشیدن کفش پاشنه بلند!!



 

 

 

پوشیدن کفش پاشنه بلند


وضعیت بدنی پاشنه بلند مرکز جرم بدن را به جلو متمایل می‌کند و لگن و ستون مهره‌ها از هم راستا بودن خارج می کند.

فشار شاید پاشنه بلند باعث بلندتر به نظر رسیدن پاها شود ولی بالا رفتن پاشنه باعث افزایش فشار روی پنجه پا خواهد شد.

ساق عضله ساق پا متناسب با مقدار بالا رفتن پاشنه منقبض می‌شود و این امر در طولانی مدت سبب کوتاه و سفت شدن عضله خواهد شد.

اعصاب مورتون پاشنه بلند و پنجه باریک می‌تواند سبب رشد غیرطبیعی عصبی (نوروما) در بین انگشت‌های سوم و چهارم شود که به نوبه خود باعث درد و بی‌حسی انگشتان خواهد شد.

تاندون آشیل وقتی جلوی پا نسبت به پاشنه پایین می‌آید، تاندون آشیل کشیده به سمت بالا کشیده می‌شود. هرچقدر که طول این تاندون کوتاهتر شود، درد شدیدتر خواهد بود.

بونیون کفش تنگ می‌تواند باعث رشد استخوانی در محل اتصال شست شود. این رشد باعث پیچ خوردن دردناک شست به سمت داخل خواهد شد.

انگشتان چکشی پنجه تنگ باعث فشار انگشتان کوچک و تا شدن آنان از مفصل میانی می‌شود. بعد از مدتی عضلات انگشت‌های دوم، سوم و چهارم توان باز شدن را از دست می‌دهند و حتی در صورت نبودن یک کفش تنگ هم شکل خم شده خود را حفظ می‌کنند.

 

پوشیدن کفش پاشنه بلند

 

زانو وضعیت غیرطبیعی بدن به هنگام راه رفتن با کفش پاشنه بلند، فشار زیادی به قسمت داخلی زانو وارد می‌کند و به همین این ناحیه از بدن یکی از مراکز شایع Osteoarthritis در خانم‌ها است. تحقیقی نشان داده است که پوشیدن کفش پاشنه بلند، احتمال این ضایعه را تا ۲۶٪ افزایش می‌دهد.

Pump Bump بندهای سفت کفش‌های پاشنه بلند می‌توانند موجب ناراحتی پاشنه و در موارد حادتر موجب تغیییر شکل موسوم به هگلاند شوند.

ضایعات قوزک پا پاشنه بلند به تعادل زیان می‌رساند و احتمال زمین خوردن کسی که این کفش را پوشیده بسیار بیشتر می‌شود. این مساله خطر شکستگی یاترک خوردگی قوزک را به همراه دارد.

درد مفاصل گودی پا پاشنه بلند باعث بازتوزیع نامناسب وزن بدن می‌شود. پوشیدن طولانی مدت آن می‌تواند منجر به درد در ناحیه برجستگی کف پا شود