سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چگونه فرش‌های خانه را نونوار كنیم


موكت‌ها و فرش‌های خانه از جمله مهم‌ترین اثاث خانه محسوب می‌شوند كه تمیزی و آراستگی آن‌ها در جلوه خانه و زیباتر به‌نظر رسیدن آن بسیار موثر است. نكاتی كه می‌خوانید كاربردی‌ترین شیوه‌ها برای افزایش جلوه خانه شماست.




  • اگر سال‌هاست از موكت خانه‌تان استفاده می‌كنید و این موكت به مرور زمان پرز‌هایی را به‌خود جذب كرده، بهترین راه آن است كه با یك كیسه زبر روی  موكت بكشید تا پرز آن از بین برود.
  • برای از بین بردن لك جوهر روی فرش یا موكت استفاده از ماست بسیار مناسب است. ماست را روی لكه ریخته و پس از یكی، دو دقیقه آرام آن را با قاشقی تمیز از سطح فرش جمع كنید.
  • بهترین شیوه برای جارو كردن فرش‌ها و موكت‌های پرزدار استفاده از برس‌های گردی است كه امكان تخلیه گرد و غبار از میان پرزهای فرش را دارد.
  • اگر فرش یا موكت كوچكی دارید كه می‌خواهید آن را در منزل بشویید دقت داشته باشید آن را در جهت خوابش بشویید و برس را از تمام جهت‌ها روی آن نكشید.
  • اگر بخشی از وسایل سنگین مثل كمد، میز یا مبل‌های چندنفره روی فرش‌تان قرار دارد حتما از ضربه گیرهای كوچك و شیشه‌ای برای جلوگیری از كوبیدگی فرش استفاده كنید. اگر امكان جابه جایی وسایل منزل را دارید حتما جای اثاثیه سنگین را تغییر دهید.
  • برای حفظ پاكیزگی فرش‌ها سعی كنید همواره یك پادری كوچك در محل ورودی هر اتاق یا سالن قرار دهید. این پادری به جذب آلودگی‌ها كمك كرده و باعث می‌شود غبار و كثیفی كمتری به فرش‌ها و موكت‌ها برسد.
  •  دقت كنید هنگام جا به جا كردن كمد، بوفه یا میز تلویزیون به فرش یا موكت آسیب نزنید. بهترین راه حل استفاده از یك مقوای مستحكم میان چرخ‌ها  و فرش است.
  • مراقب باشید نور خورشید به‌صورت مستقیم روی قالی یا موكت نباشد. این نور به مرور موجب تغییر رنگ فرش می‌شود.
  • برای جلوگیری از آلودگی فرش‌ها در طول سال یكی، دو بار آن‌ها را با شامپو فرش و به‌صورت سطحی بشویید.


ویدیو مرتبط :
چطور موها را در خانه رنگ كنیم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نونوار کردن کابینت‌های خانه


در ادامه این مطلب روش های آسانی برای تغییر ظاهر کابینت ها با کمک رنگ، پارچه و ... را برایتان آموزش داده ایم.